Do kaviarne vstupuje mladá a sympatická dievčina so širokým úsmevom. Na chrbte má veľký ruksak, v ktorom má športové oblečenie na silový tréning, ktorý ju onedlho čaká. Počas rozhovoru je uvoľnená a výrečná. Začínala s gymnastikou, neskôr pokračovala ako fitnesska.
V posledných rokoch však dokázala na slovenské pomery čosi unikátne. Na sociálnej sieti Instagram má 2,1 milióna sledovateľov. Hoci má dvadsaťjeden rokov, v živote má nastavené jasné priority.
„Našla som si o sebe články, že mám finančnú hodnotu dva milióny eur. Otec sa ma pýtal, kde ich skrývam,“ načrtla trenčianska rodáčka LUCIA MIKUŠOVÁ.
Cítite sa viac ako športovkyňa alebo influencerka?
Cítim sa stále viac ako fitnesska. Slovo influencer nemám príliš rada. Ľudia si hneď predstavia niekoho ako je Zuzana Plačková, hoci proti nej absolútne nič nemám. Nie som žiadny teleshoping. Mám dlhodobé spolupráce. Som dosť iná od random influenceriek. Športujem, snažím sa ľuďom dávať športové typy, videá z tréningov, a nie, to, aby si kúpili nejaký produkt.
Na Instagrame máte 2,1 mil. sledovateľov, na Tiktoku vyše 1,7 mil. sledovateľov. Kedy ste si povedali, že sa vydáte cestou sociálnych sietí?
Keď som robila detské fitness, založila som si Instragram. Bolo to v roku 2016. Pridávala som tam úplne blbosti, ako každé dieťa. V roku 2021 som sa pripravovala na majstrovstvá sveta. Zdieľala som celú svoju cestu, ako som chudla, ako sa mi vyrysovali svaly, ako mi ide príprava. Ľudí to začalo baviť. Sledovala som fitnessky ako Timea Trajtelová, Zuzana Kardošová. Na začiatku roka 2021 som mala päťtisíc sledovateľov, na konci roka už desaťtisíc. Nebolo to nič obrovské, ale bolo to dosť.
V rozhovore sa ešte dočítate:
- Čo s ňou urobilo, keď jej za noc pribudlo 10-tisíc sledovateľov,
- v počte sledovateľov prekonala aj Petra Sagana, v čom je výnimočná,
- z ktorých krajín má najviac sledovateľov a prečo si vytvorila druhý účet,
- ako reaguje, keď jej ľudia napíšu, že je príliš vyšportovaná a svalnatá,
- aký najväčší hejt jej ostal v pamäti a zvykne reagovať na súkromné správy,
- aký je jej bežný deň a koľko času venuje sociálnym sieťam,
- aké možnosti sa jej otvárajú s dvoma miliónmi sledovateľov.
Kedy to začalo raketovo rásť?
V roku 2021 som sa dala dohromady s priateľom. Mala som vtedy dve spolupráce, na oleje a doplnky výživy. Z každej spolupráce som mala 50 eur mesačne, plus produkty. Bola som šťastná, že ma to normálne živí. Myslela som si, že je to vrchol, čo môžem dosiahnuť. Aj rodičia boli šťastní, že mi za to niekto dá peniaze. Ocino bol taký, že škola je na prvom mieste, potom šport, influencerstvu nedával žiadnu pridanú hodnotu. Priateľ navrhol, aby sme si vypýtali viac peňazí za spolupráce.
Poslúchli ste ho?
Áno, keby som ho nemala, doteraz to robím zadarmo. Jedna firma mi to navýšila, druhá mi to zrušila. Priateľovi som plakala, že mi zničil môj študentský príjem. Upokojil ma, že prídu lepšie ponuky. Začali sme spolu točiť videá z fitka a sledovatelia začali rásť raketovo. Na konci roka 2022 som mala 40-tisíc sledovateľov a na konci roku 2023 ich bolo milión.
Čím si to vysvetľujete?