NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Na Námestí slobody v Novom Meste nad Váhom otvorili začiatkom augusta moderné Klientske centrum. Navrhnuté je tak, aby tam obyvatelia mesta našli všetko, čo potrebujú, na jednom mieste.
Otvorenie klientskeho centra bolo dlhodobou víziou vedenia mesta, avšak technicky to nebolo možné v budove mestského úradu.
V článku sa okrem iného dočítate
- Na čo slúžia dva terminály, ktoré v centre sú,
- koľko eur celý projekt stál, z čoho ho financovali,
- ako využijú prázdne priestory v mestskom úrade,
- koľko ľudí prišlo počas prvej hodiny prevádzky centra.
Hlavnou výsadou je bezbariérovosť
Jedným z hlavných dôvodov zriadenia moderného klientskeho centra bolo, že mnohí ľudia v rámci vybavovania svojej agendy na mestskom úrade častokrát blúdili.
„Dôležitý dôvod je i bezbariérovosť a prístup pre občanov, ktorí majú problémy s pohybovým ústrojenstvom. V dnešnej dobe je niečo také viac ako nevyhnutné, aby každý jeden občan mal úplný prístup k agende, ktorú potrebuje vybaviť,“ priblížil František Mašlonka, primátor mesta Nové Mesto nad Váhom.
Pôvodne chceli nové klientske centrum zriadiť na prízemí mestského úradu, po preverení stavebných možností a inštalácie bezbariérového riešenia by však vstup do historickej časti úradu zostal veľmi obmedzený, čo by spôsobilo ďalšie problémy. K tomuto účelu sa teda rozhodli využiť neobsadenú renesančnú budovu Nádašdyovec na námestí.
„Predtým v nej bola banková inštitúcia a interiér bol nevyužitý. Fasáda bola v zlom stave, tak sme sa rozhodli, že toto je priestor na to, aby sme vytvorili klientske centrum, ktoré bude slúžiť občanom mesta a zároveň je to reprezentatívny priestor,“ vysvetlil.
Keďže je to pamiatkovo chránená budova, všetky návrhy interiéru a exteriéru sa riešili po konzultácii s pamiatkovým úradom za dodržania technologických postupov a farieb. Obnovou prešla i fasáda. Novinkou je i moderný vyvolávací systém.
„Má za úlohu, aby sme vedeli, ktorú agendu, koľko ľudí, v ktorý deň vybavuje, aby sme sa aj do budúcna vedeli rozhodnúť, či sú tam dlhé čakacie doby a či budeme musieť danú pozíciu posilniť,“ povedal Mašlonka.

Celková investícia vrátane fasády, vybavenia interiéru a zázemia bola zhruba 450-tisíc eur. Mesto celý projekt financovalo zo svojho rozpočtu.
„Minulý rok sme s bežnými výdavkami boli v pluse. Taktiež sme mali peniaze z ubytovania Ukrajincov, tak sme ich využili na tento účel,“ informoval primátor.
Do klientskeho centra prejdú z úradu ešte dve pozície.