TRENČÍN. Spustenie novej koncepcie mestskej hromadnej dopravy v Trenčíne napokon presunú. Pôvodne ju mali v krajskom meste spustiť od septembra, nový termín hovorí o tohtoročnej zime.
Dôvodom je veľké množstvo pripomienok, ktoré radnici poslali obyvatelia mesta. Požiadavky ľudí sa budú snažiť zapracovať, v mnohých prípadoch však ide o pripomienky, ktoré si navzájom odporujú a komplikujú možnosť medzi nimi nájsť kompromis.
V článku sa okrem iného dočítate
- Prečo museli presunúť spustenie novej koncepcie MHD v Trenčíne,
- aké požiadavky majú obyvatelia,
- dokedy chcú novu koncepciu spustiť.
Prišli stovky podnetov
Pripomienky k novej koncepcii MHD v Trenčíne mohli ľudia posielať do polovice júna. Túto možnosť využilo 229 obyvateľov.
„Ďalšie pripomienky prišli priamo na Útvar mobility Mestského úradu v Trenčíne alebo prostredníctvom poslancov,“ uviedla Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín.
Spracovateľ novej koncepcie všetky pripomienky vyhodnocuje a tie opodstatnené v týchto dňoch zapracováva do cestovného poriadku.
„Ak ste na svoj podnet ešte nedostali odpoveď, je to práve z dôvodu, že spracovateľ hľadá riešenie na jeho zapracovanie,“ povedala.
EHMK Trenčín 2026 sa dočká ďalšej finančnej podpory. Tento raz vyše 14 miliónov eur Čítajte Najčastejšie podnety sa týkali spojenia pre pracujúcich, prípojov na vlaky alebo trasovania liniek v rámci mestských častí Sever a Západ. V prípade podnetov, ktoré sa opakovali často, sa autori koncepcie stretli s obyvateľmi osobne na výboroch mestských častí.
„Vyšší počet podnetov od občanov aj poslancov a prerokovania na výboroch mestských častí v priebehu júna si však vyžiadali oddialenie spustenia novej koncepcie MHD,“ vysvetlila Ságová.
Spustenie presunuli na zimu
Novú koncepciu trenčianskej MHD mali zaviesť 1. septembra, z dôvodu vysokého počtu pripomienok zo strany ľudí jej spustenie však presunuli až na koniec tohto roka.
„Je to preto, že prišlo viacero pripomienok, ktoré mali komplexný charakter a týkali sa aj trasovania liniek,“ informoval Michal Mazánik, predseda projektu Doprava na Považí.
Najviac pripomienok pochádzalo z mestských častí Sever a Západ.
„Tam cestujúci požadovali výraznú zmenu pretrasovania oproti tomu, čo sme my navrhli. Na druhú stranu, tie návrhy, ktoré ľudia predložili, by priniesli výrazné zhoršenie obsluhy pre iných obyvateľov a pre iné mestské časti. Potrebujeme viac času na to, aby sme dokázali vyhodnotiť dopady navrhovaných zmien,“ priblížil.
V mestskej časti Sever obyvatelia nesúhlasili s novo navrhnutou trasou linky číslo 11.
„Na druhej strane, ak by sme vyhoveli tejto požiadavke, tak by sme uškodili obyvateľom Sihote. Príprava novej koncepcie je o tom, že v Trenčíne existuje množstvo verejných záujmov. Musíme ich skĺbiť takým spôsobom, aby sme vyhoveli čo najviac ľuďom. Stretávame sa i s poslancami mestského zastupiteľstva aj priamo s občanmi,“ povedal.
Návrhy ľudí sú podľa jeho slov často veľmi protichodné. Napriek tomu sa snažia medzi nimi nájsť prienik a kompromis.
„Keď ľudia zasielajú pripomienky, tak sú to častokrát pripomienky, ktoré by jednému obyvateľovi pomohli, inému uškodili. Skôr je to o tom, že v mnohých prípadoch sa ľuďom snažíme vysvetľovať, že ich pripomienky sú síce myslené dobre, ale na život iných ľudí by mali negatívny dopad. Nie vždy sa kompromis dá nájsť,“ podotkol Mazánik.









