TRENČÍN. Krátko po prezidentských voľbách sa na sociálnych sieťach ozvalo mnoho Trenčanov, ktorých pobúrili na území krajského mesta viaceré reklamné pútače s heslami ako „Bez Ruska neprežijeme“, "Ukrajina je nepriateľ" alebo „EÚ a NATO nepotrebujeme“.
Rovnaké billboardy sa v rovnakom čase začali objavovať aj v ostatných slovenských mestách, okrem ľudí sa negatívne dotkli i iniciatívy Mier Ukrajine, ktorá na ne tiež upriamila pozornosť.
K billboardovej kampani sa prihlásila politická strana Demokrati. Odborník na reklamu a komunikáciu tento spôsob propagácie označil za nešťastný a pochybuje, že nech je pointa akákoľvek, negatívnu stopu, ktorú pútače na mnohých ľuďoch zanechali, už nezmaže.

V článku sa okrem iného dočítate
- Ako na reklamnú kampaň reaguje primátor Trenčína,
- aký názor na ňu majú niektorí obyvatelia krajského mesta,
- ako pútače vníma iniciatíva Mier Ukrajine,
- prečo je podľa odborníka takáto forma reklamy prežitok,
- aký bude mať na pôvodnú negatívnu reakciu ľudí vplyv odhalenie pointy.
Mesto s pútačmi nemôže spraviť nič
Záhadné billboardy nahnevali mnohých Trenčanov, viacerí sa v tejto veci ozývali priamo cez sociálne siete primátorovi Richardovi Rybníčkovi.
„Trenčanov to pobúrilo, písalo mi mnoho ľudí i na sociálnych sieťach, pýtali sa, čo s tým budeme robiť. Ja som sa to dozvedel až z týchto reakcií, osobne som si ich dovtedy nevšimol. Mrzí ma, že stále žijeme v obrovskom napätí a podrýpavame pudy ľudí,“ zhodnotil s tým, že situácia naňho zapôsobila smutne.
„V kontexte súčasného napätia, keď mám pocit, že sa časom bude meniť aj geopolitická mapa Európy a sveta, zapôsobilo to na mňa veľmi smutne. Vyvolalo to vo mne ľútosť a ako prvé mi napadla veta Bože odpusť im, nevedia čo činia,“ povedal.
Zároveň je presvedčený, že Slovensko má už niekoľko rokov problém uniesť vlastnú štátnosť a fakt, že sme slobodný národ a štát.
„Je to na nás priveľa. Predstavil som si, ako pri stole sedí Putin s Trumpom a menia mapu Európy spolu s Viktorom Orbánom a povedia si, že nepotrebujeme Slovensko. Myslím si, že to vôbec nie je nereálne, preto som smutný, že takéto billboardy sa v takejto dobe objavujú,“ uviedol Rybníček.
Hoci poburujúce reklamné pútače evidujú, nie je v kompetencii mesta s nimi niečo spraviť.
„Je tam súkromný vzťah medzi zadávateľom a majiteľom pútaču. Nemôžeme vstupovať do súkromných vzťahov. Mesto má možnosť regulovať reklamný smog, čo i robíme, ale keď už majiteľ pútaču platí mestu nájom, tak to, aké vzťahy s ním majú billboardové spoločnosti, nevieme ovplyvniť,“ vysvetlil.
Dodal, že podobné vyjadrenia vníma ako pomerne brutálny útok na dušu slobodného človeka.
„Slobodný človek je vďačný za to, že nás nemôže hocikto napadnúť, pretože sme chránení i vojakmi NATO. Rovnako sme čerpali už desiatky miliónov eur z EÚ do mesta a vďaka tomu sme urobili veľa úžasných vecí,“ doplnil.
Žiadali stopnutie kampane
Na billboard upozornila i slovenská iniciatíva Mier Ukrajine. Tí podobný pútač videli pred týždňom v Trnave a vyjadrili s ním ostrý nesúhlas.
„Verejne sme požiadali zadávateľa, aby v krátkom čase zjednal nápravu a zverejnil vysvetlenie celej situácie. Rovnako sme žiadali, aby v takomto formáte kampane zadávateľ nepokračoval,“ informovali vo vyjadrení na sociálnej sieti.