Čerpadlá v podjazdoch na Sihoť a Noviny nestíhali odčerpávať prívaly dažďovej vody a utvorili sa tam jazerá. Mestská i štátna polícia museli hodiny odkláňať dopravu z nepriechodných miest. Pracovníci Mestského hospodárstva a správy lesov pracovali na ich uvoľnení. Privolaný elektromontér dozeral, aby čerpadlá záťaž vydržali a následne na miesta prišiel aj 3500-litrový fekálny voz, ktorý zo zaplavených podjazdov vodu odvážal. „Vozidlo vyťahovalo vodu na Sihoti do polnoci a na Novinách do štvrtej ráno,“ informoval technický námestník MHaSL Ľubomír Šimo o udalosti, ku ktorej došlo v tomto roku po prvýkrát.
Vydržali naopak podchody pre peších. Najmä z podchodu pod Hasičskou ulicou museli tento rok pracovníci MhaSL už niekoľkokrát ručne ponorkovým čerpadlom odčerpávať vodu. „V stredu boli podchody v poriadku,“ konštatoval Šimo.
Dopravu v hustom daždi komplikovali i nehody. O štvrtej poobede sa na moste zrazilo v smere do centra osobné vozidlo VW Polo so Škodou Pickup a o desať minút na to narazili pred mestskou knižnicou do seba Škoda Fabia a Renault Twingo a dve ďalšie Fabie. Za všetkými nehodami stálo nedodržanie bezpečnej vzdialenosti a podľa krajskej policajnej hovorkyne Lenky Bušovej je predpoklad, že k nim prispelo i počasie.
Koľko presne padlo v stredu poobede z neba vody, sa nedalo zistiť. Trenčianska automatická meteorologická stanica, do ktorej zhruba pred troma týždňami udrel blesk, nebola ešte v prevádzke. „Trenčín určite nepatril medzi miesta s najväčším úhrnom zrážok, boli stanice, kde to bolo oveľa horšie,“ odhadol aj napriek poruche meteorológ SHMÚ Pavol Beránek.
Stredajšie búrky boli podľa Beránka horšie tým, že sa nimi začalo dlhšie obdobie chladnejšieho a premenlivého počasia s častými zrážkami. „Dá sa povedať, že toto leto je výnimočne premenlivé. Väčšinou býva počasie ustálenejšie a zvyčajne je august ustálenejší ako júl. Počasie tohto leta je vďaka svojej premenlivosti mimoriadne. Také býva len málokedy,“ uzavrel meteorológ.