Šoféri sa sťažujú na vyjazdené čiary na Hasičskej ulici v Trenčíne. Často ich nevidia

Zle ich vidia najmä keď prší a v noci.

Vodiči majú problém s viditeľnosťou čiar na ceste I/61 najmä počas dažďa, alebo v noci.Vodiči majú problém s viditeľnosťou čiar na ceste I/61 najmä počas dažďa, alebo v noci. (Zdroj: MAROŠ BUCHEL)

TRENČÍN. Viacerí trenčianski šoféri sa sťažujú, že na najvyťaženejšej dopravnej komunikácii v Trenčíne častokrát nevidia vodorovné dopravné značenie. Najväčší problém s viditeľnosťou majú najmä počas dažďa, alebo vo večerných hodinách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trenčianska radnica sa niekoľkokrát obrátila na Slovensku správu ciest (SSC) s prosbou o opravu značenia, tí však uvádzajú, že tieto reklamácie neevidujú.

Napísali sme Vojna v Kyjeve je, dobre to vie aj premiér Fico, tvrdí šéf Pohody Michal Kaščák Čítajte 

Napriek tomu prisľúbili, že danú situáciu preveria a v prípade potreby značenie opravia. K obnove však môžu pristúpiť až na jar.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči sa sťažujú priamo mestu

Cestu I/61 v Trenčíne pred časom cestári kompletne zrekonštruovali, radnica však i napriek tomu v ostatných mesiacoch eviduje zvýšený počet podnetov od vodičov, ktorí sa sťažujú na zlý stav vodorovného dopravného značenia.

„Sťažujú sa, že najmä na Hasičskej ulici je veľmi slabá viditeľnosť vodorovného dopravného značenie, konkrétne za daždivého počasia a v podvečerných a večerných hodinách,“ povedala Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín.

V podnetoch označili daždivé počasie za najkritickejší čas, šoféri častokrát uvádzajú, že nevedia, či sa vôbec nachádzajú v pruhu, prípadne v správnom pruhu.

„Z toho hľadiska sme opakovane oslovili SSC so žiadosťou o obnovu vodorovného dopravného značenie aj s odôvodnením, že je naozaj slabo viditeľné,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Cestári reklamáciu neevidujú

Slovenská správa ciest však spomínanú reklamáciu zo strany mesta neeviduje.

„Nie je mi známe ani skrz osobné stretnutia, ktoré sme absolvovali za posledný polrok pre havarijný stav na mostoch I/9, že by mi nikto z príslušníkov cestného správneho orgánu dal túto situáciu do pozornosti. Ani námestník, s ktorým som situáciu preberal operatívne, nemal znalosť o nejakej urgencii,“ povedal Ivan Brečka, riaditeľ investičnej výstavby SSC Žilina.

Napísali sme V minulosti sa spájal aj so Štúrom. Kaštiel opravili, slúži ako domov sociálnych služieb Čítajte 

Potvrdil však, že vodorovné dopravné značenie kontrolujú vždy po zimnom období a každý rok ho na cestách prvej triedy obnovujú, nakoľko majú vysúťaženého dodávateľa.

„Túto pripomienku oznámime príslušnému detašovanému pracovníkovi Slovenskej správy ciest, ktorý odkontroluje stav vodorovného dopravného značenia a automaticky budeme v zmysle cestného zákona reagovať,“ prisľúbil.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov môžu k oprave pristúpiť na jar. „Nesmie byť dážď a musia byť ideálne denné a nočné teploty. Bežne sa značí v apríli a máji,“ doplnil Brečka.

Zvislé značenie je nadradené vodorovnému

To, že vodorovné dopravné značenie na najvyťaženejšej komunikácii v Trenčíne je za určitých okolností zle viditeľné, potvrdil i Matúš Kocian, konateľ autoškoly Euromiko v Trenčíne.

„Vodorovné dopravné značenie je vydraté, čiary nie sú dostatočne viditeľné, napriek tomu je tam umiestnené zvislé dopravné značenie, ktoré je mu nadradené. Vodič by si mal všímať aj nadradenosť dopravného značenia, čo sú zvislé dopravné značky,“ vysvetlil.

Na druhej strane uznáva, že i napriek tomu môže byť v tejto situácii vodič dezorientovaný.

„Odporučil by som, aby sa toto značenie určite opätovne označilo, keďže tam má byť a nie je tam. Je na zhotoviteľovi stavby, aby tam bolo dodatočne dorobené,“ podotkol.

O nadradenosti zvislého dopravného značenia nad vodorovným učia i žiadateľov vodičského oprávnenia.

Podobné situácie, aké môžu teraz zažívať i vodiči na Hasičskej ulici, považujú za modelovú situáciu, na základe ktorej môžu učiť budúcich šoférov.

„Z jednej strany je to aj forma výuky, že ich upozorníme na to, že sa nemôžu riadiť iba vodorovným dopravným značením, ale musia vnímať i tie zvislé značky. Žiaci to tiež vnímajú, že vodorovné značenie chýba. Bývajú dezorientovaní tým, že tam nie je. V rámci výuky nám prospieva v podstate, že ich upozorníme na chyby a nedostatky a vysvetlíme im, ako sa majú ako budúci vodiči správať,“ povedal Kocian.

Videl i kolízne situácie

Zlý stav značenia na ceste I/61 si všimli i viacerí miestni šoféri.

„Je to pravda, ako prebehla rekonštrukcia tejto cesty, tak odvtedy sa s tým nič nerobilo a tie čiary je fakt slabo vidieť, hlavne večer. Mne to prácu nekomplikuje, lebo som miestny a poznám to, ale stávajú sa tu občas kolízne situácie. Kedysi sa takáto údržba robila v noci a za minimálnej premávky, teraz je to cez deň a obmedzuje to dopravu,“ povedal trenčiansky taxikár Sebastián.

Veronika Čibenková si problém s čiarami nevšimla, upozornil ju však na to jej otec.

„Hovoril, že tie pruhy sú zle viditeľné, najmä keď prší. Vravel i to, že niekedy nevie, kam sa má zaradiť. Ak sa už na to viacej ľudí sťažuje, tak by to mali riešiť,“ uviedla.

Na to, že cestári situáciu vyriešia sa spolieha i Lukáš Turčan.

„Predpokladám, že to riešia s odborníkmi a spoľahnem sa na to, že to opravia. Všetci plačú, že je niekde problém, ale napokon si ľudia zvyknú. Problém pri týchto čiarach je ten, že časom vždy zmiznú. Pretiera sa to každé dva roky, tak snáď to čoskoro opravia,“ uzavrel.

Doprava (Trenčín)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  2. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  3. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  4. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  7. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 040
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 332
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 541
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 874
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 580
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 314
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 115
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 805
  1. Veronika Bezáková: Ružové okuliare...
  2. Marek Kytka: Pokémonové karty – investícia, detstvo alebo gambling?
  3. Ernest Klotton: Silný štát alebo len ochrana vlastných?
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.9.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Kto je dnes vlastne pravičiar a kto ľavičiar?
  6. Vladimír Krátky: " Peniaze ležia na ceste ", len sa treba pre ne zohnúť ... .
  7. Tibor Javor: Aby vás e-bajk nezabil
  8. Vladimír Hatara: 1+1=3
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 793
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 392
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 608
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 829
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 357
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 4 637
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 4 434
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 413
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Športový manažér Mário Bližňák.

Cieľom je prvá šestka.


Zásahy sa týkali odstraňovania spadnutých stromov z vozoviek.


TASR
Spoplatnenie parkovania na Novinách požadovali miestni obyvatelia.

Úpravou prejdú i návštevnícke karty.


3
LinkedIn konferencia sa bude konať 18. septembra 2025.

Od LinkedIn špičiek sa dozviete ako predávať a budovať svoju značku.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu