Práce na panelke chcú ukončiť do konca budúceho roka. Trenčiansky župan termín spochybňuje

Práce skomplikovali mosty v zlom stave.

Rekonštrukciu panelky chcú dokončiť do konca budúceho roka.Rekonštrukciu panelky chcú dokončiť do konca budúceho roka. (Zdroj: MAROŠ BUCHEL)

TRENČÍN. Na dokončenie rekonštrukcie cesty I/9 pri Trenčíne, prezývanej aj panelka, budú potrebovať ešte ďalší rok stavebných prác.

Dôvodom je najmä stav dvoch mostov na tejto ceste, ktoré musia postaviť úplne nanovo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci oficiálny predpokladaný termín dokončenia obnovy stanovili na koniec budúceho roka, predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja, Jaroslav Baška, je presvedčený o tom, že opravné práce budú prebiehať ešte v roku 2025.

Napísali sme Gastrocentrum v Trenčíne prešlo rozsiahlou obnovou. Budúci kuchári budú používať smart panvicu Čítajte 

Práce chcú dokončiť do konca budúceho roka

Harmonogram prác ovplyvnila havarijná situácia na dvoch mostoch, ktorá súvisela s ich nepredvídateľným technickým stavom.

SkryťVypnúť reklamu

„Počas rekonštrukcie oboch mostov sa ich stav ukázal v častiach, ktoré boli pred rekonštrukciou nedostupné, ako zásadne horší oproti predpokladanému stavu. Slovenská správa ciest pre zachovanie bezpečnosti obidva mosty postaví na novo,“ informoval Martin Guzi, hovorca cestárov.

Slovenská správa ciest podľa neho vynaloží maximálne úsilie pre čo najrýchlejšiu výstavbu mostov 201 a 202 a tým aj ukončenie rekonštrukcie celého úseku. „Predbežne predpokladáme ukončenie stavby do konca roka 2024,“ povedal.

Zmluvná cena stavby predstavuje 17,5 milióna eur s DPH po indexácii navýšenia cien.

„Uvedené zmeny budú mať vplyv na navýšenie zmluvnej ceny, ktorá bude známa po presnom špecifikovaní nových technických riešení,“ dodal Guzi.

Najväčší problém sú mosty

So stavom rekonštrukcie sa v rámci výjazdového rokovania vlády v Trenčíne oboznámil i Igor Choma, štátny tajomník Ministerstva dopravy Slovenskej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

„Je evidentné, že niektoré veci neboli zohľadnené už v projektovej dokumentácii a že zhotoviteľ s niektorými prácami mešká. Evidentné je i to, že treba ešte o rok viac času na to, aby bola stavba dokončená. Mojou úlohou v tejto chvíli je urobiť nič iné, len dodiskutovať túto problematiku so starostami obcí a potom trvať a tlačiť cestárov do takého výkonu, aby tá stavba naozaj bola dokončená čo najskôr, ideálne do konca budúceho roka,“ zhodnotil.

Úlohou ministerstva teraz bude podľa jeho slov vyhodnotiť finančnú situáciu a vyriešiť to, akým spôsobom stavbu dofinancujú, keďže je financovaná z fondov, tak, aby náklady, ktoré budú podľa neho možno vo výške do 30 miliónov eur, vedeli nájsť a stavbe poskytnúť.

„Iné riešenie, ako dokončiť stavbu čo najskôr neexistuje,“ podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Ako najväčší problém vníma mosty, ktoré sú momentálne vylúčené z prevádzky.

„Ľudia nemajú kade chodiť do práce, nevedia sa hýbať v tomto prostredí tak, ako boli roky zvyknutí. Je fakt, že stavebný zákon hovorí o tom, že obce a ľudia musia strpieť tú výstavbu, na druhej strane by malo byť i úlohou zhotoviteľa aj staviteľa, aby sa čo najviac vyšlo v ústrety obyvateľstvu, ak je to možné,“ dodal Choma.

Termín dokončenia spochybňuje

Predseda kraja Jaroslav Baška poukázal i na to, že je dôležité, aby do mostov na panelke zapracovali i cyklotrasy. Zároveň spochybňuje plánovaný termín dokončenia.

„Dva mosty na tejto ceste pôjdu dole a musíme tam myslieť i na cyklistov. My už teraz vieme, že výstavba bude trvať dlhšie, ako možno do konca budúceho roku 2024, pretože už aj ten druhý most, ktorý vedie cez derivačný kanál sa bude musieť zhodiť,“ vysvetlil.

Župu tento problém trápi i z toho dôvodu, že kamiónová doprava používa krajské cesty ako obchádzky.

„Teraz sme zrekonštruovali cestu z Trenčianskej Teplej až do Dežeríc a keď sa táto cesta budúci rok spustí, tak na nej bude určite veľmi veľa kamiónov,“ podotkol.

Trenčianska župa za programové obdobie 2014/2020 získala projekty v hodnote viac ako 15 miliónov eur.

„80 miliónov eur išlo na cesty druhej triedy, 20 miliónov eur na cyklotrasy a 27 miliónov na rekonštrukcie a modernizácie stredných odborných škôl. Myslím si, že v tomto smere sme boli úspešní a pripravujeme sa už i na ďalšie projektové výzvy a dokumentácie, ktoré máme schválené,“ doplnil Baška.

Napísali sme Trenčianska plaváreň je opäť otvorená. Zrekonštruovali kotolňu, upravili i ceny Čítajte 

S komplikáciami počítali

To, že stavebné práce neukončili do decembra, vníma Peter Mikula, starosta obce Trenčianska Turná, ako sklamanie.

„Termín ukončenia prác sa zmenil. Podľa informácii, ktoré dúfam, že už sú posledné, by cesta mala byť dokončená za desať mesiacov,“ povedal.

Starosta pripomenul, že dôsledkom stavebných prác na hlavnej ceste žijú obyvatelia obce v neustálom nebezpečenstve.

Zvýšenú dopravu v Trenčianskej Turnej donedávna v rámci možností regulovali cestné spomaľovače, tie však z dôvodu zimnej údržby museli odstrániť.

„Župa nám aspoň pomohla zviditeľniť prechody pre chodcov, najmä pri škole, kde sú deti. Šoférov to aj tak nezastaví, keď chcú ísť rýchlo, tak idú rýchlo. Keď boli spomaľovače, tak 70 percent vodičov zabrzdilo, ale mnohí jazdili veľmi rýchlo,“ priblížil.

Priznáva, že s komplikáciami počítali, nečakali však, že sa trvanie rekonštrukcie predĺži o ďalší rok.

„Tajne sme dúfali, že keď to riadi štát, tak že to zrealizujú i za ten čas, ako sľúbili. Stále nám hovorili, že to dokončia v decembri 2023. Ten je tu a ďalej teda uvidíme. Kompetentní povedali, tak snáď im to vyjde,“ uzavrel Mikula.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  2. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  3. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  4. Na Marka oharka do jarka
  5. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 889
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 938
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 210
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 366
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 781
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 063
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 668
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 497
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 748
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 319
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 73 851
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 670
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 237
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 870
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 732
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 541
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Stanislav Krajči

Dôvodom zmeny vo vedení projektu je odchod riaditeľa Jána Sudzinu, ktorý sa koncom marca vzdal funkcie.


TASR

V tomto roku sa neprenajímajú nebytové priestory na kúpalisku, tie boli minulý rok vysúťažené až do roku 2026.


TASR
Hôrka nad Váhom doma nebodovala.

Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasu a tabuliek VIII. ligy Sever a Juh.


Bzince pod Javorinou (v červenom) vyhrali prvý raz v sezóne.

Prehľad výsledkov, komentárov, tabuľky IX. ligy Nové Mesto.


  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 748
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 319
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 73 851
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 670
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 237
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 870
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 732
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 541
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu