V minulom roku pritom o činnosti župy informoval iba v troch periodikách za asi 200-tisíc korún. Najviac, vyše milióna korún, zaplatí trenčianska župa v tomto roku lokálnej Trenčianskej televízii, u ktorej si objednala výrobu jednej 30-minútovej relácie týždenne.
Podobná situácia je aj v Trnavskom samosprávnom kraji. Kým v minulom roku si trnavská župa objednávala na svoju propagáciu iba jednu stranu mesačne v lokálnom periodiku Trnavský hlas, od marca tohto roku sa župa prezentuje aj v Rádiu NAJ Trnava a v Mestskej televízii Trnava. Celkovo tak trnavská župa zaplatí vo volebnom roku za svoju prezentáciu takmer pol milióna korún, čo je asi o 350-tisíc korún viac ako v minulom roku.
Žilinská župa podľa hovorkyne Mariky Gajdošíkovej síce nemá s lokálnymi médiami uzatvorenú žiadnu zmluvu, „v júni minulého roka však začal samosprávny kraj vydávať vlastné predajné noviny Región Žurnál“. V rozpočte Žilinského samosprávneho kraja poslanci vyčlenili v druhom polroku 2004 na Región Žurnál zhruba 3 milióny korún, v tomto roku bude vydávanie župných novín stáť žilinskú samosprávu 6 miliónov korún.
Ani v Košiciach župa priamo neinzeruje v žiadnych médiách. „Osemkrát do roka však preklápame informácie o činnosti krajskej samosprávy z nášho webu do tlačenej podoby, ktorú potom prikladáme do štyroch regionálnych denníkov,“ povedal Ľubomír Lehotský z tlačového oddelenia Košického samosprávneho kraja. Náklady na takúto propagáciu sa podľa neho pohybujú na úrovni asi 440-tisíc korún.
Na propagáciu minie viac vo volebnom roku aj Banskobystrický kraj. „Vlani sme na mediálnu prezentáciu dali asi 630-tisíc korún, v tomto roku sme minuli zatiaľ 200-tisíc, do decembra by to malo byť ďalších 900-tisíc korún,“ povedala hovorkyňa Banskobystrickej župy Eva Berčíková.
Spolupracovník Transparency International Slovensko Ivan Rončák si myslí, že navyšovanie finančných prostriedkov samosprávnych krajov na svoju propagáciu vo volebnom roku „môže aj vzhľadom na obsah materiálov vyvolávať podozrenie zo zneužitia verejných prostriedkov na predvolebnú kampaň súčasných predstaviteľov žúp“. Podľa Radcu zastupiteľstva Trenčianskeho samosprávneho kraja Jozefa Božika však výrazné navyšovanie prostriedkov na prezentáciu kraja s predvolebnou kampaňou nesúvisí. „Kampaň by to bola vtedy, keby v článkoch boli napísaní kandidáti s volebným číslom a stranou,“ myslí si. „Regionálna samospráva sa žiaľ doteraz nedokázala natoľko prezentovať, aby občania dostatočne precítili objem jej kompetencií a ich vážnosť na kvalitu životov ľudí,“ dodal.