Lahodné, voňavé, navodzujúce atmosféru príjemného domova, plné spomienok na babkine buchty, neodmysliteľná súčasť bežných aj sviatočných dní.
Chrumkavý chlieb či chuťové poháriky štekliace koláče sú odjakživa symbolom úcty aj pohostinnosti. A keď ich s láskou pripravia šikovné ruky majstrov pekárov sú o to chutnejšie.
Doslova Dobrota
Kým mestá sú ešte ponorené do tmy, pekári spoločnosti Dobrota už majú ruky biele od múky. Zvŕtajú sa okolo stolov, strojov a pecí, aby ráno mohli ľudia v obchodoch siahnuť po rozvoniavajúcom čerstvom pečive.
„Značka Dobrota spája tri významy slova, ktoré reprezentuje. Ľudské dobro, dobrú kvalitu a dobrú chutnú vec. Nadväzujeme na tradíciu regionálnych pekární. Pečieme poctivé tradičné výrobky, ktoré denne čerstvé prinášame ľuďom v danom regióne,“ ozrejmila Andrea Želiezková, marketingová riaditeľka dynamicky sa rozvíjajúcej pekárenskej spoločnosti Dobrota, predtým známej ako Prievidzské pekárne.
Podotkla, že aktuálne značka Dobrota zastrešuje sedem pekární, vďaka čomu sa na Slovensku radí k jedným z najväčších výrobcov čerstvého pečiva.

Ocenené chute aj kvalita
„V našom sortimente si zákazník nájde nielen čerstvé výrobky dennej spotreby, ale aj tovar v spotrebiteľských baleniach. Tiež ponúkame rôzny mrazený tovar, určený na dopečenie alebo rozmrazenie. Máme aj cukrárenskú výrobu, takže zákazníci na pultoch nájdu aj naše zákusky,“ priblížila Želiezková s tým, že sladké pečivo z Dobroty je veľmi obľúbené.

Potvrdzujú to dve ocenenia, ktoré spoločnosť získala za posledné dva roky.
Konkrétne ide o Voľbu spotrebiteľov 2022 v kategórii Novinka pre Bratislavské rožky a Voľbu spotrebiteľov 2023 v kategórii Novinka pre 500-gramovú Vianočku, Vianočku s maslom 500 g a tiež Vianočku s hrozienkami 500 g.
Pre zákazníkov diskontného reťazca LIDL ponúka Dobrota exkluzívnu vianočku s maslom a medom.
„Je jedinečná svojou receptúrou, kde predpríprava cesta a kvasenie majú špeciálny postup, vďaka ktorému je nadýchaná, jemná a lahodná. Väčšina ingrediencií pochádza od lokálnych dodávateľov, nechýba med, ktorý jej dodáva originálnu chuť a farbu,“ spresnila marketingová riaditeľka.

Západné trendy aplikujú na lokálne chute
Na otázku, čím sa Dobrota líši od konkurencie, má Želiezková jednoznačnú odpoveď.
„Pozeráme sa na pekárenské remeslo inak, ako naši konkurenti. Vývoj produktov prebieha výhradne v našich siedmich pekárňach. Snažíme sa inšpirovať západnými trendmi a aplikovať ich na lokálne chute. V našom portfóliu nechýba ani kváskový a bezéčkový sortiment. Staré známe porekadlo „Koľko ľudí, toľko chutí“ v súvislosti s jedlom platí do bodky. Chuť nášho kraja je to, čo nás všetkých spája. Vďaka pekárňam v rôznych regiónoch vieme chuťou a pestrosťou sortimentu ulahodiť nielen lokálnemu zákazníkovi, ale aj konzumentom za hranicami. Tiež vieme efektívne reagovať na dopyt, čo je výhodou.“
Spomínané špecifiká sa podpísali pod rozvoj kedysi len lokálnej, no dnes už aj globálnej pekárenskej firmy.
„V roku 2017 sme mali 327 zamestnancov, v roku 2022 ich bolo už 550 a tento počet je dodnes stabilizovaný, keďže investovaním do modernej technológie a zvyšovaním automatizácie procesu dokážeme flexibilne reagovať na zvýšený dopyt. Od spomínaného roku po súčasnosť sme zaznamenali až 127-percentný nárast obchodu,“ vyčíslila marketingová riaditeľka.

Dobrota našla stabilného partnera
Pozitívny dopad na pekárenskú spoločnosť má aj spolupráca s Lidlom.
Vďaka nej jej výrobky ochutnali tiež v Maďarsku, Poľsku či Českej republike, ktorá zo spomínaných krajín predstavuje pre Dobrotu najväčší zahraničný export, fungujúci už od roku 2019.
„Najmä vďaka stabilnému partnerovi, akým Lidl pre nás je, vieme realizovať projekty, zamerané na inováciu pekárenskej výroby, strojového parku a spoločne realizovať vývoj, na ktorom aktívne pracujeme,“ zakončila Želiezková s tým, že ide o spoluprácu, založenú na kvalite, férovosti a lojálnosti.
Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou LIDL Slovenská republika.