Projekt bude prebiehať tri roky a jeho koordinátorom je Univerzita Konštantína Filozofa V Nitre. Účastníkmi sú univerzity z Poľska, Rumunska, Maďarska, Alžírska a Českej republiky, slovenské bilingválne gymnázia z Myjavy, Nitry, Banskej Štiavnice a Evanjelické gymnázium Juraja Tranovského z Liptovského Mikuláša.
Cieľom projektu je pomocou spolupráce stredných škôl a univerzít vytvoriť učebný materiál vysokej kvality založený na rozvíjanie interdisciplinárnej kompetencie, čiže schopnosti riešiť problémy integrovaním skúseností a vedomostí z viacerých vedných disciplín. Takéto učenie podporuje rozvoj kritického myslenia u žiakov, komunikačných schopností a kreativity.

Výsledkom spolupráce študentov a učiteľov bude súbor materiálov obsahovo zameraný na literatúru, občiansku náuku, dejepis a umenie a kultúru, ktorý bude voľne prístupný online. Tento materiál bude otestovaný vo všetkých partnerských krajinách prostredníctvom tzv.COIL – Collaborative Online International Learning. Učitelia budú mať možnosť využívať tento materiál na vytvorenie interdisciplinárnych hodín a zároveň zdieľať svoje skúsenosti s ostatnými učiteľmi vo virtuálnom priestore.
V rámci tohto projektu Mgr. Alena Cilíková zorganizovala workshop Student Parliament Elections – voľby do študentského parlamentu. Študenti 4.B mali možnosť vyskúšať si prípravu volebného posteru, volebného prejavu a následne aj samotný akt volieb, pričom si sami vytvorili volebnú urnu aj s hlasovacími lístkami. Študenti mali možnosť využiť svoje vedomosti z občianskej náuky a následne rozvíjať svoju kreativitu pri tvorení posterov. V rámci rozvíjania kritického myslenia museli zvážiť realizovateľnosť volebných sľubov jednotlivých kandidátov a zvoliť za predsedu Školského parlamentu toho najlepšieho kandidáta.

Mgr. Ľubica Durcová zorganizovala workshop pod názvom Film Soundtracks. Študenti sa dozvedeli niečo z histórie filmovej hudby a jej dôležitosť pri vytváraní atmosféry filmu. Uvedomili si spojitosť filmovej hudby s emóciami ktoré cíti publikum pri pozeraní filmu, a rovnako sa dozvedeli aké triky a tipy melódií používajú tvorcovia filmovej hudby pre jednotlivé žánre filmov. Študenti 4.B si tiež vyskúšali priraďovanie ukážok filmovej hudby k jednotlivým filmovým scénam, a analyzovali svoje vlastné pocity pri počúvaní rôznych typov tejto hudby. Nakoniec si v skupinovej spolupráci zostavili zoznam obľúbenej filmovej hudby a spolu so zapojením svojej kreativity ho využili pri tvorbe plagátu.
Mgr.Alena Cilíková
