Testovanie predných brzdových svetiel prináša pozitívne reakcie vodičov

Po polročnom testovaní zelených predných brzdových svetiel na automobiloch registrovaných v Trenčianskom a Žilinskom samosprávnom kraji sú reakcie vodičov veľmi pozitívne.

(Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa)

TRENČÍN. Po polročnom testovaní zelených predných brzdových svetiel na automobiloch registrovaných v Trenčianskom a Žilinskom samosprávnom kraji sú reakcie vodičov veľmi pozitívne. Povedal to Kristián Čulík z Katedry cestnej a mestskej dopravy Žilinskej univerzity.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"V spolupráci s Psychologickým inštitútom Bonnskej univerzity v nemeckom Bonne sme vykonali dopravno-sociologický prieskum. Viac ako 90 percent vodičov vedelo, čo to predné brzdové svetlo je a viac ako tri štvrtiny vodičov malo pozitívny názor na predné brzdové svetlo a boli by radi, keby sa v budúcnosti prijalo do legislatívy," priblížil Čulík.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodal, druhú časť výskumu, ktorá by už mala obsahovať aj dopady zelených svetiel na bezpečnosť na cestách a dopravnú nehodovosť, vyhodnotia v septembri, keď ročné testovanie predných brzdových svetiel vyvrcholí.

Na cestách TSK a ŽSK jazdí podľa neho momentálne asi 3000 vozidiel, testujúcich predné brzdové svetlá. Ide najmä o prímestské autobusy, nákladné automobily, taxíky, ale aj niektoré vozidlá mestskej polície.

Ako povedal Rainer Banse z Psychologického inštitútu Bonnskej univerzity, projekt testovania predných brzdových svetiel odštartovali v laboratórnych podmienkach a neskôr na letisku v Nemecku. Výsledky preukázali, že predné brzdové svetlo môže zvýšiť bezpečnosť na cestách. V Trenčianskom a Žilinskom kraji testujú predné brzdové svetlá po prvýkrát v ostrej premávke.

SkryťVypnúť reklamu

Po skončení testovania na Slovensku začnú v septembri podobné testovanie v talianskej Ancone. "Výsledky v reálnej premávke sú veľmi pozitívne. Či sa predné brzdové svetlá stanú súčasťou automobilov v Európe, bude politické rozhodnutie. Ja som však optimista," zdôraznil Banse.

Napísali sme Obnovu námestia v Dubnici nad Váhom dokončia do konca leta. Práce skomplikovala i podzemná garáž Čítajte 

Podľa predsedu TSK Jaroslava Bašku po polroku projektu má predné brzdové svetlá namontovaných 440 vozidiel zabezpečujúcich služby v TSK, väčšina z nich je na autobusoch SAD Trenčín a SAD Prievidza. Predné brzdové svetlá testuje aj viac ako stovka automobilov Správy ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 994
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 446
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 006
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 045
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 934
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 532
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 280
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 070
  1. Tomáš Kuvik: Bijeme sa do hrude za zodpovednosť, tú osobnú ale so skutočnou pokorou zvládne len malé percento
  2. Martin Fronk: Káva s výhľadom na Dunaj
  3. Radoslav Medzihradský: Mestská polícia v Košiciach
  4. Daniel Bíro: Od fantasy k svetovým úspechom v šerme
  5. Tadeáš Ďurica: Progresívne Slovensko: stratené, alebo pokrytecké?
  6. Pavol Burda: Insitný maliar - futuristický ekonóm
  7. Ján Šeďo: Niekedy je pár správnych slov nad celými "litániami"...
  8. Ernest Klotton: Kamenistá konsolidácia Kamenického
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 134
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 630
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 467
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 246
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 745
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 7 541
  7. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 5 593
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 5 380
  1. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  3. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  4. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  5. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  7. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  8. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Tank CV90 120 má automatické nabíjanie, čo umožňuje superrýchlu streľbu.

Vo svete nemá konkurenciu.


Vstúpila tak do ďalšieho obdobia plného nových výziev, príležitostí a spoločného úsilia o kvalitné vzdelávanie, vedecký rast a tvorivú spoluprácu.


Lávka bude mať oceľovú konštrukciu, ktorú doplní zábradlie a drevená podlaha z agátového dreva.


Najvyšší zisk v okrese nedosiahla firma s najvyššími tržbami.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu