ami na území Českej republiky, v Starom Hrozenkove.
„Po prijatí novely vysokoškolského zákona od 1. februára 2005, sme sem, 15 kilometrov od Trenčína, presunuli všetky aktivity,“ vysvetľuje Jaroslav Sámela, riaditeľ Akadémie vzdelávania v Trenčíne, ktorá pre slovenských študentov štúdium zabezpečovala.
„Štátnicové skúšky absolvovalo 120 študentov zo Slovenska, z toho asi 80 z trenčianskeho regiónu. Okrem vedomostí oblasti pedagogiky, psychológie a vzdelávania dospelých – andragogiky si študenti počas troch rokov osvojili aj poznatky z oblasti filozofie, rétoriky a komunikácie, personalistiky, pracovného práva, riadenia ľudských zdrojov, výpočtovej techniky,“ dodal Sámela. Absolventi bakalárskeho štúdia môžu pokračovať v magisterskom štúdiu, alebo odísť do praxe a uplatniť sa v personálnych úsekoch firiem, v útvaroch riadenia a rozvoja ľudských zdrojov, vo vzdelávacích zariadeniach, štátnej správe a samospráve, ale i ako experti na projektovanie a tvorbu vzdelávacích koncepcií vo firmách a inštitúciách.
Vysokú školu v Starom Hrozenkove navštevuje približne 400 poslucháčov zo Slovenska v prvom a druhom ročníku bakalárskeho štúdia a 80 študentov prvého ročníka nadväzujúceho magisterského štúdia. Celkovo na tejto pražskej VŠ študuje asi 700 Slovákov.
„Študujú dištančnou formou, čo znamená, že na začiatku štúdia dostanú študijnú literatúru a pod vedením konzultantov a tútorov sa pripravujú na skúšky z jednotlivých predmetov. Súčasne sa zúčastňujú prednášok a konzultácií, ktoré prebiehajú formou dvoch víkendových sústredení za semester v krásnom horskom prostredí slovensko-moravského pohraničia v Starom Hrozenkove, kde má VŠ zriadenú svoju pobočku, aby študenti zo Slovenska nemuseli cestovať až do Prahy.“
Jedným z absolventov je Roman Stopka, ktorý pracoval pred štúdiom ako riaditeľ a manažér súkromnej firmy. Odbor andragogika si vybral pre komplexnosť poznatkov, ktoré štúdium ponúkalo. „Vzhľadom na pracovnú vyťaženosť mi vyhovovala aj forma štúdia. Rozhodol som sa pokračovať aj v magisterskom štúdiu, aby som si získané vedomosti ešte viac prehĺbil a zdokonalil.“