Vzhľad skutočného mestského centra však námestiu dodá až podzemné parkovisko pre takmer päťsto automobilov. Až to totiž z námestia vylúči dopravu. Takéto, na slovenské pomery unikátne riešenie, predpokladá štúdia, ktorú dalo v minulom roku vypracovať mesto, spolu s vlastníkmi pozemkov na námestí.
Štúdia rozdeľuje podzemné parkovisko na niekoľko sektorov. Vybudovanie verejnej časti, ktorá sa bude nachádzať pod dnešným parkoviskom pri obchodnom dome Fix, má zabezpečiť mesto. „Prostriedky na to chceme získať prostredníctvom fondov Európskej únie,“ vysvetlil vedúci oddelenia výstavby mestského úradu Jozef Čupák. Primátor Juraj Červinka vznik centra podmieňuje tým, aby aj ostatní vlastníci pozemkov na námestí začali stavať polyfunkčné domy. Vlastníci majú totiž podmienku spolu s výstavbou riešiť aj infraštruktúru, teda podzemné parkovanie. „Všetko sa musí stavať súčasne, inak to nemá význam. Ak začnú stavať oni, mesto sa k nim pridá,“ povedal primátor.
Námestie Matice Slovenskej však nemá byť jedinou dubnickou pešou zónou. Urbanistická štúdia centrálnej mestskej zóny, ktorú si mesto tento rok objednalo, rozpracuje ďalšie dva veľké pešie ťahy. Prvý má viesť pozdĺž celým mestom súbežne s Ulicou obrancov mieru a druhý má smerovať zase naprieč mestom povedľa Dubnického potoka. Tieto tri zelené zóny by z Dubnice mohli urobiť moderné európske mesto.
Kedy sa toho Dubničania dočkajú, predstavitelia mesta presne odhadnúť nevedia. Podľa Jozefa Čupáka je optimistickým termínom rok 2010. V budúcom roku chce dať mesto vypracovať projektovú dokumentáciu centrálnej mestskej zóny, v ďalších rokoch potom začať s jej realizáciou.