TRENČIANSKE MITICE. Obec Trenčianske Mitice a jej obyvatelia dlhodobo upozorňujú na skutočnosť, že na hlavnej ceste I/9, ktorá prechádza cez ich kataster, mnohí vodiči nedodržiavajú maximálnu povolenú rýchlosť, teda 50 kilometrov za hodinu.
Z tohto dôvodu vznikajú pomerne často v križovatke nebezpečné kolízne situácie, špeciálne pre peších prechádzajúcich z Trenčianskych Mitíc do Trenčianskeho Jastrabia, na opačnej strane frekventovanej cesty. Nebezpečenstvo pociťujú aj ľudia čakajúci na autobusovej zastávke.

Samospráva sa s prosbou o riešenie situácie obrátila na Slovenskú správu ciest (SSC) i políciu, v oboch prípadoch boli však podľa starostky ponúknuté riešenie málo efektívne.
Rýchlosť nedodržiavajú napriek značeniu
Na problémy spojené s nedodržiavaním rýchlosti v tomto úseku nás upozornil čitateľ Michal Fodrek, ktorý z Trenčianskych Mitíc pochádza.
„Na úseku je povolená maximálna rýchlosť 50 kilometrov za hodinu, pričom niekoľko desiatok metrov pred obcou je osadená dopravná značka s maximálnou povolenou rýchlosťou 70 kilometrov za hodinu. Napriek dopravným značeniam, mnohí vodiči nedodržiavajú maximálnu povolenú rýchlosť,“ skonštatoval.
V článku sa okrem iného dočítate
- Aké problémy spôsobuje nedodržiavanie rýchlosti obyvateľom obce?
- Prečo v tomto úseku šoféri prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť?
- Ako sa túto situáciu snaží riešiť samospráva Trenčianskych Mitic?
- Aké riešenie by privítala obec?
- Či polícia kontroluje dopravnú situáciu na tejto ceste?
- Ako situáciu v tomto úseku vníma dopravný analytik?
- Aké zmeny vo vyhláške majú nastať za dva roky?
Tento fakt má podľa neho vplyv hlavne na bezpečnosť chodcov, ktorí touto cestou prechádzajú do susednej obce Trenčianske Jastrabie a späť, alebo na protiľahlú autobusovú zastávku.
„Okrem nedodržiavania povolenej rýchlosti na hlavnom úseku je problémom aj samotný prechod cez hlavnú cestu, a to najmä v čase rannej a poobedňajšej dopravnej špičky, kedy frekvencia áut častokrát neumožňuje bezpečný prechod účastníkom cestnej premávky a vystavuje ich zbytočnému riziku,“ vysvetlil Fodrek.