nablýskaných škodováckych kabrioletov.
„Pokúšame sa nadviazať na tradíciu niekdajších klubových dovoleniek,“ vysvetlil podpredseda klubu so 45-ročnou históriou Petr Bartošek. Druhému ročníku ich podujatia ostal rovnaký cieľ - Slovensko. „Už minulý rok sme boli v Súľove, a tak sa nám tu páčilo, že sme sa rozhodli prísť znova,“ objasnil tajomník klubu Marek Grollmuss. Českých motoristov na Považí sprevádzal jeden zo štyroch slovenských členov klubu Ledničan Juraj Šmaha.
Škoda Felícia je jediným autom bez strechy - kabrioletom, ktorý sa v socialistickom Československu vyrábal. Vyvinutá bola podľa Mareka Grolmussa tak trochu načierno. „V škodováckom závode v Kvasinách si postavili hlavu, urezali strechu z Oktávie a prišli s tým na vtedajší podnik zahraničného obchodu Motokov. Tam, keď to videli, skoro vypadli z okna. Objednávky sa hrnuli a už sa to nedalo zastaviť,“ prezrádza nadšenec čosi z histórie legendárnej Škodovky.
Model vyrábali iba šesť rokov (od roku 1958 do roku 1964) a našich starých otcov a otcov uchvátil natoľko, že po prvom ukončení výroby museli automobil pre mimoriadny úspech začať vyrábať znovu. „Je to najúspešnejšia a najkrajšia Škodovka všetkých čias, ktorej sa vyrobilo iba necelých 16-tisíc kusov,“ pripomenul Petr Bartošek, ktorý si svoj model z roku 1961 zrenovoval celkom sám. Aj keď udržovať 40-ročné auto v prevádzkyschopnom dá niekedy poriadne zabrať, členovia klubu nepochybujú, že sa to oplatí. Škodovka oslavuje tento rok storočnicu a veľa Slovákov stále považuje túto značku za národné auto, s ktorým ich spája množstvo nostalgie. Bolo ju vidieť i v očiach ľudí, ktorí sa vo štvrtok pri Felíciách pristavili.