„Patria vám všetky prvenstvá,“ prihovoril sa absolventom rektor univerzity Juraj Wagner. „Ste prvými študentmi Univerzity tretieho veku a prvými nositeľmi prvých osvedčení o jej ukončení.“
„Takáto forma celoživotného vzdelávania seniorov bola tu nová, otvorenie si vyžiadalo značné úsilie. Na univerzite začalo 23. októbra 2002 študovať viac ako 50 záujemcov,“ pripomenul Jozef Mikloš, predseda Krajskej organizácie Jednoty dôchodcov v Trenčíne, ktorá sa taktiež podieľala na založení. „Najrentabilnejšia investícia je do vzdelávania a nikdy nie je neskoro,“ pripomenula v príhovore za prvých absolventov Univerzity tretieho veku Elena Kebísková. „Staroba sa dá prežiť všelijako. V domove dôchodcov, ako šťastní bavitelia vnúčat, osamelí tuláci blúdiaci ulicami, alebo čulí aktívni seniori, medzi ktorých patríme my.“
Takto uvažovali aj manželia Michal a Margita Lukáčovci z Trenčína, ktorí sa svorne rozhodli študovať. „Chceli sme oživiť staré vedomosti a nadobudnúť nové poznatky. Je to spestrenie, boli sme dobrá spoločnosť, uvažujeme o pokračovaní,“ povedala Margita Lukáčová. Manžel Michal zhodnotil štúdium ako zaujímavé a poučné. „Na prednáškach sa nedalo ísť do hĺbky, ale základné vedomosti sme dostali.“ Najviac oceňujú, že sa naučili pracovať s počítačom. „Bolo by dobré ďalej sa tomu venovať a chceme si kúpiť aj PC,“ prezradila Margita.
Študenti – seniori, z ktorých mnohí nie sú nováčikmi na akademickej pôde, okrem prednášok z ekonomického a technického zamerania nahliadli aj do štúdia základov psychológie, sociológie, filozofie. Trojročné štúdium Univerzity tretieho veku zakončilo seminárnymi prácami 46 poslucháčov, z toho päť mužov. Jedným z absolventov bol Jaroslav Kobza z Ilavy. „Na univerzitu sa prihlásilo málo mužov, asi sa o takejto možnosti včas nedozvedeli,“ hodnotí drvivú prevahu žien medzi spolužiakmi. „Mňa zaujali odbory sociológia, filozofia, psychológia a aj informatika. Pracoval som v lesníctve a veľmi kladne hodnotím, že som sa zdokonalil pracovať s počítačom.“
Odhodlanie študentov v pokročilom veku vstrebávať nové poznatky ocenil aj rektor Trenčianskej univerzity: „Napredovanie najmä v technike nadobudlo obrovskú dynamiku. Pre správnu orientáciu je potrebné vzdelávať sa, múdrieť. Medzi najčastejšie pohnútky, prečo sa seniori rozhodli študovať, patrí aj fakt, aby sa nemuseli červenať popri vnukoch, že nevedia pracovať na PC, že nevedia, čo je zavináč.“