Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Prepravná spoločnosť COMEXTRANS si obhájila pozíciu lídra.

Na Považí je priekopníkom zdieľanej prepravy.

Najväčšia dopravná spoločnosť v Ilave – Comextrans, s.r.o., si svoje dominantné postavenie obhájila aj napriek zhoršujúcej sa situácii v oblasti dopravy či neustálym legislatívnym prekážkam. Spoločnosť zamestnáva 140 ľudí a prácu ponúka ďalším vodičom.

Pozitívny ekonomický výsledok očakáva aj v tomto roku. Na aktuálnu tému hovoríme s výkonným riaditeľom Ing. Rudolfom Holbom.

Posledné dva roky boli pre dopravcov mimoriadne náročné. Vnímate to rovnako? Aké boli vo výsledku?

Rok 2020 hodnotíme pozitívne. Okrem dobrých ekonomických výsledkov došlo k finančnej stabilizácii spoločnosti, čo pokračuje aj v tomto roku. V roku 2020 sme zostali na tej istej úrovni ako v roku 2019, čo sa týka počtu zamestnancov aj počtu vozidiel. Vozový park obmieňame za novší a snažíme sa o rast obratu. Tu sme si oproti minulému roku polepšili. Obrat očakávame za rok 2021 vyšší cca o 7 percent.

Dopomáha k priaznivému výsledku aj obslužná činnosť?

Určite áno. Pneuservis, servis a vlastná čerpacia stanica na naftu vytvárajú ďalšie pracovné miesta. Slúžia nielen pre potreby firmy Comextrans, ale aj širokému okoliu. Pneuservis pre nákladné autá využívajú ľudia od Považskej Bystrice až po Trenčín. Najnovšie sme investovali do skúšobne bŕzd pre nákladnú dopravu (brzdovej stolice), ktorú taktiež môžu využiť aj iní prepravcovia či autobusová doprava.

Flotila 75 kamiónov je vyskladaná len z vozidiel normy Euro 6. Normu emisií ste vždy plnili s veľkým predstihom. Ste priateľskí k životnému prostrediu.

Musím skonštatovať, že máme iba ekologické vozidlá. Na tom si dávame záležať. Staršie vozy u nás nenájdete, využívame iba najekologickejšie vozidlá s normou Euro 6. V tomto roku sme kúpili 10 nových ťahačov SCANIA, z toho jeden na plynový pohon. Objednaných máme ďalších 10 nových ťahačov, ktoré kvôli meškaniu dodávok dorazia niekedy v januári až februári budúceho roka.

Ako firma ste dlho odolávali pandémii. Ako sa to vyvinulo neskôr?

Pandémia neobišla ani nás. Na jeden týždeň sme dokonca prerušili aj dielenskú činnosť. Koronou a karanténou si prešlo veľa ľudí. U prepravcov bolo toto obdobie náročné v tom, že aj keď boli ľudia chorí, zmluvné prepravy bolo nutné zabezpečiť. Medzi zákazníkmi sú aj automobilky ako Hyundai či KIA a tie, až na krátke prerušenie výroby, fungovali nepretržite. Taktiež bolo nutné zabezpečiť prepravy pre spoločnosti Kaufland a Lidl. V Kauflande došlo k navýšeniu prepráv oproti minulému roku. Aj keď sa pozornosť obracala na Kaufland a automobilový priemysel, prepravy v Európe zostali zachované na tej istej úrovni. Situáciu mali sťaženú jednak vodiči, ktorí čakali niekedy aj 10 hodín v kolónach na hraniciach, ale aj my, pretože náklady súvisiace s koronou sa prenášali na zamestnávateľov. Rúška, dezinfekcia, čas strávený testovaním. Samozrejme, musíme pripomenúť finančnú pomoc štátu, ktorú sme dostali v mesiacoch apríl a máj 2020. Celé rodiny našich zamestnancov boli v karanténe, takže sme využívali často home office. Ten zostal na niektorých oddeleniach v obmedzenej miere dodnes.

Spomenuli ste, že rast spoločnosti je obmedzený. Čo je najväčšou príčinou?

Situáciu spôsobuje najmä nedostatok vodičov. Nedostatok pracovníkov je dnes problémom vo všetkých odvetviach. Skúšali sme to aj s vodičmi z iných krajín, ale neosvedčilo sa to. To množstvo komplikácií a námahy so zamestnávaním vodičov zo zahraničia za to rozhodne nestojí.

Na sťaženú situáciu ste našli iné riešenie?

Áno. Vydali sme sa inou cestou. Zháňame nielen zamestnancov, ale aj živnostníkov s ťahačmi, ktorí nimi disponujú. Tých, ktorí jazdia s vlastnými ťahačmi a my im poskytujeme návesy a prácu. Je to činnosť, ktorá sa osvedčila, myslím, k obojstrannej spokojnosti. Táto forma spolupráce, postavená na obchodnom vzťahu, je pre nás jednoduchšia. Dopravcovia, ktorí pre nás jazdia, nájdu u nás také isté zázemie, ako naši zamestnanci. Môžu u nás tankovať pohonné hmoty, servisovať ťahače, využívať sociálne zariadenia, spoločné priestory. Zúčastňovať sa spoločných aktivít. Veľa vodičov malo záujem pracovať na živnosť, žiaľ, legislatíva toto nepovoľuje, preto si mnohí z nich spravili vlastné licencie na dopravnú činnosť. Obchodným partnerom ponúkame možnosť prenajať alebo odkúpiť si náves, voziť pre naše zmluvne naviazané spoločnosti. Taktiež partnerom poskytneme služby, od fakturácie, ekonomického softvéru až po sledovanie diétovej náročnosti na prepravách. Skrátka všetko ako našim zamestnancom. V USA je tento zdieľaný systém podnikania v doprave zavedený už roky, svoje miesto si našiel aj u nás.

Zhodnotili sme, že zamestnanci absentujú vo všetkých segmentoch. Chýbajú čašníci, strojári, pekári, automechanici... Kde sa všetci stratili?

Ak sa pozrieme okolo, nájdeme odpoveď. Trh rastie a ľudí stačí absorbovať. Ceny za prepravy určuje trh a stláča ich nadol, napriek drahším vstupom. Extrémne vzrástla cena nafty, ktorá nevieme, kde sa až zastaví. Taktiež aditívum zdraželo až o 120 percent a je ho momentálne veľký nedostatok. Toto všetko ovplyvňuje cenu prepravy. Podstatne zložitejšou prekážkou je však LEGISLATÍVA. Okrem VP sk. E, ktorý získa vodič až vo veku 21 rokov, musí absolvovať psychotesty a získať kvalifikačnú kartu vodiča, ktorej predchádzajú desiatky hodín školení. Toto ľudí odrádza od povolania vodiča. Keby sa odstránili byrokratické prekážky a zmenšili nároky na vodičov, situácia by bola v mnohom jednoduchšia. V minulosti bolo všetko postavené na praxi a to bolo správne. Veď v princípe, ak k nám príde vodič bez praxe, jazdí pod dohľadom do jednoduchších relácií. Až po dokonalom zvážení ho nasadíme na zložitejšie trasy.

Napriek prekážkam situáciu nevzdávate a investujete do obnovy vozového parku, priestorov a zázemia, čím upevňujete pozíciu seriózneho zamestnávateľa. Ste ochotní znášať všetky náklady, ktoré súvisia s oprávnením na výkon práce vodičov?

Áno, aj tento benefit ponúkame. Hľadáme mladých ľudí, ktorí majú záujem vykonávať prácu vodiča. Sme ochotní ich zaškoliť, prípadne spolufinancovať VP aj školenia. Nemáme špeciálne požiadavky. Len aby mal záujemca technické zručnosti a chuť vykonávať prácu a aby ho práca bavila. Spočiatku bude chodiť s iným vodičom. Až po získaní skúseností môže jazdiť sám. Je jedno, z ktorej je lokality, pretože vozíme po celom Slovensku. Vystriedať sa je možné kdekoľvek. Snažíme sa vytvoriť maximálne vhodné podmienky, aby boli u nás zamestnanci spokojní a našli kvalitné zázemie. Vo firme usporadúvame rôzne aktivity na stmelenie kolektívu. Aj keď korona veľa z nich stopla, veríme, že príde onedlho normálny život. Naši vodiči nájdu pod jednou strechou servis aj sociálne zázemie. V blízkej budúcnosti budeme stavať umývaciu linku pre nákladné autá, ktorej spustenie súvisí s výstavbou vlastných priestorov. Slúžiť bude aj širokej verejnosti. Všetko je naplánované tak, aby sme mohli vykročiť cestou ďalšieho rozvoja.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 138
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 12 070
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 798
  4. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 7 449
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 813
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 5 649
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 009
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 775
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 243
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 924

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Postmodernistický prístup k telesnému postihnutiu.
  2. Štefan Vidlár: Babenkám
  3. Marian Nanias: Jadrová energia – Dôvera spoločnosti k vedeckým poznatkom.
  4. Ján Šeďo: Spomienky bývalého elitného policajta zabalené v kriminálnych príbehoch - akt odvahy v troch dejstvách ( zatiaľ ).
  5. Roland Ondrus: Lockdown
  6. ASEKOL SK: Končí sa doba plastová. Do čoho vám zajtra zabalia jedlo?
  7. Jakub Konečný: Samit pre demokraciu: východiská a očakávania pred najväčšou diplomatickou akciou roka
  8. Štefan Vidlár: Darmožráč
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 923
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 977
  3. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 793
  4. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 778
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 615
  6. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 601
  7. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 244
  8. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 399
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Záchranárka Beáta Macejková.

Medzi výjazdmi ku covidovým pacientom záchranári často nemajú čas sa ani len napiť vody.


12 h
Ilustračné foto.

Profesionálni hasiči v Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) zasahovali v novembri pri 204 mimoriadnych udalostiach, najčastejšie ich zamestnali technické zásahy.


TASR 12 h

S vodičmi pod vplyvom alkoholu sa policajti nestretávajú len na okresných cestách, ale aj na diaľniciach.


SITA 14 h
Testovanie na koronavírus.

Asociácia priemyselných zväzov a dopravy však upozorňuje, že testovanie na pracovisku má medzery v efektivite, nedostatočnej kvalifikácii personálu a financovaní.


15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zverejnili jej meno, adresu i profil na Facebooku. Hygienička Martina Kučíková patrí po minulom týždni zrejme k najznámejším z odboru.


10 h

Dlhoročná folkloristka, speváčka, členka folklórnych skupín a propagátorka ľudovej kultúry a zvykov našich predkov Martina Žabčíková zomrela 29. novembra vo veku 37 rokov.


2. dec

Policajti mladého muža poznajú, jeho správanie riešili niekoľkokrát. Obvinili ho z útoku na verejného činiteľa.


2. dec

Jeho výstavba je plánovaná na štyri roky.


a 1 ďalší 18 h

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Postmodernistický prístup k telesnému postihnutiu.
  2. Štefan Vidlár: Babenkám
  3. Marian Nanias: Jadrová energia – Dôvera spoločnosti k vedeckým poznatkom.
  4. Ján Šeďo: Spomienky bývalého elitného policajta zabalené v kriminálnych príbehoch - akt odvahy v troch dejstvách ( zatiaľ ).
  5. Roland Ondrus: Lockdown
  6. ASEKOL SK: Končí sa doba plastová. Do čoho vám zajtra zabalia jedlo?
  7. Jakub Konečný: Samit pre demokraciu: východiská a očakávania pred najväčšou diplomatickou akciou roka
  8. Štefan Vidlár: Darmožráč
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 923
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 977
  3. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 793
  4. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 778
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 615
  6. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 601
  7. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 244
  8. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 399
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu