„Tento termín však nie je definitívny, je to len plán,“ skonštatoval investičný riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Marián Urbánek. Celý proces modernizácie totiž podľa neho ovplyvňujú najmä možnosti získania finančných prostriedkov, ako z národných zdrojov, tak aj z európskych fondov.
Slovenská vetva eurokoridoru je rozdelená na osem úsekov, z toho na úsekoch Bratislava - Trnava a Trnava - Nové Mesto nad Váhom sa už vykonávajú modernizačné práce, ktoré by sa podľa odhadov ŽSR mohli ukončiť v rokoch 2007 až 2008. Úsek Nové Mesto nad Váhom - Púchov by sa mal podľa plánu ŽSR dokončiť v roku 2012, trať medzi Púchovom a Žilinou v roku 2011, úsek Žilina - Ružomberok v roku 2014 a Ružomberok - Poprad v roku 2016. Úseky Poprad - Košice a Košice - Čierna nad Tisou by mali byť na 160-kilometrovú rýchlosť prispôsobené v roku 2020. Podľa Urbánka je však možné, že sa uvedené poradie modernizačného postupu nedodrží. „Ak sa totiž modernizuje naraz viacero na seba nadväzujúcich úsekov, predstavuje to veľkú záťaž pre cestujúcich vzhľadom na výluky vlakov a následné predĺženie času cestovania,“ podčiarkol Urbánek.