V regióne o pár dní budú jazdiť vlaky spolufinancované Európskou úniou

Železničná spoločnosť Slovensko predstavila ucelenú elektrickú jednotku Panter z dielne konzorcia českej Škoda Transportation a slovenskej ŽOS Trnava, ktorá bude už o niekoľko dní v regióne jazdiť. Prvé jednotky začnú premávať už koncom aktuálneho roka.

Elektrické jednotky Panter majú za sebou skúšky a začnú jazdiť s cestujúcimi.Elektrické jednotky Panter majú za sebou skúšky a začnú jazdiť s cestujúcimi. (Zdroj: Dominika Mrákavová)

Celkovo ich bude 25 a hodnota zákazky dosiahla 160 miliónov eur.

Moderné jednotky ponúkajú komfort

Elektrická jednotka radu 660 s maximálnou rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu má kapacitu 343 miest na sedenie, svojimi parametrami spĺňa požiadavky TSI a je tak účelným vozidlom na úrovni 21. storočia.

Panter je nízkopodlažná klimatizovaná jednotka s bezbariérovými nástupnými priestormi, so širokými nástupnými dverami a s veľkopriestorovým interiérom. V žilinskom i trenčianskom regióne sú na bezbariérový prechod do nového vlaku vhodné všetky železničné stanice a zastávky na modernizovanom koridore. Súprava má aj multifunkčné oddelenie pre osoby s obmedzenou mobilitou, pre invalidné vozíky, kočíky a bicykle.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Elektrická jednotka má viacero vylepšení. Jej súčasťou je bezpečnostný kamerový systém, akustický a vizuálny informačný systém či systém automatického počítania cestujúcich.

Príjemný a moderný vzhľad vozidla dopĺňa štýlové LED osvetlenie interiéru.

„Cestujúci ocenia najmä pohodlné sedadlá, elektrické zásuvky, klimatizáciu a osvetlenie. Súpravy ponúkajú aj prehľadný informačný systém s monitormi, vysoko výkonnou wi-fi, dostatok miesta pre prepravu invalidov, detských kočiarov, bicyklov a ľahký a bezbariérový nástup pre všetkých cestujúcich,“ povedal Petr Brzezina, predseda predstavenstva a prezident skupiny Škoda Transportation.

Väčšinu financií poskytla Únia

Do prevádzky budú postupne nasadené dve verzie elektrických jednotiek Panter.

Trinásť bude v konfigurácii trojčlánková s dĺžkou 80 metrov a s kapacitou 247 miest na sedenie a dvanásť zasa štvorčlánková s dĺžkou 106 metrov a s kapacitou 343 miest na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu

„Tento tender vôbec nebol jednoduchý. Pre čo najväčšiu transparentnosť sme ho museli po našich predchodcoch vypísať nanovo a všetky procesy urýchliť tak, aby nové vozidlá prišli čo najskôr,“ vysvetlil Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Výrobca stihol nové jednotky dodať včas. „Podarilo sa a nové vlaky budú predstavovať obrovský skok vpred, pokiaľ ide o kvalitu cestovania,“ doplnil Hlubocký.

Svojím objemom takmer 160 miliónov eur bez DPH je tender, ktorý z veľkej časti i trenčianskemu regiónu prinesie spolu 25 nových elektrických jednotiek, najväčším v histórii národného dopravcu.

Majoritnú časť tejto sumy pokrýva Kohézny fond Európskej únie – išlo o 134, 59 mil. eur, 23,7 milióna eur hradil štátny rozpočet, sumou 1,6 mil. eur prispeli z vlastných zdrojov ZSSK.

SkryťVypnúť reklamu

Od začiatku decembra začínajú jazdiť

Nové elektrické jednotky budú postupne nasadzované do prevádzky. „Teraz ich ešte čaká niekoľkomesačný schvaľovací proces na Železničnom skúšobnom okruhu a následne na tratiach manažéra infraštruktúry ŽSR,“ priblížil Filip Hlubocký.

Prvé kusy už na skúšobných jazdách môžete vidieť v našom regióne. „Prvé dve elektrické jednotky začnú svoju ostrú prevádzku s cestujúcimi už prvého decembra,“ povedal Roman Kusý, riaditeľ odboru bezpečnosti Železničnej spoločnosti Slovensko. Aktuálne ďalej prebiehajú skúšobné jazdy ďalších elektrických jednotiek Panter, ktoré výrobca postupne dodáva do nášho regiónu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Soblahov (v červeno-bielom) bral body z Čachtíc.

Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasu a tabuľky VII. ligy.


V aktuálnom vydaní nájdete i jedinečný seriál o unikátnych miestach s príbehom.


Ilustračné foto

Najvyššia chorobnosť na ARO bola minulý týždeň v TSK v okrese Trenčín.


TASR

Realizácia projektu je plánovaná na roky 2025 až 2026.


TASR

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu