DUBNICA NAD VÁHOM/ TRENČÍN. Do boja s reklamným smogom sa pustili skôr či neskôr viaceré samosprávy v regióne. Najvýraznejší pokrok s odstraňovaním vonkajšej reklamy zaznamenala Dubnica nad Váhom.
Za niekoľko mesiacov z mesta zmizli desiatky bilbordov. Podľa experta na samosprávu išlo o mediálne tichý, no efektívny boj, ktorý postupne prinavracia ulice mesta späť jeho obyvateľom.
Čo neodstráni majiteľ, zlikviduje mesto
Mesto s viac ako 23-tisíc obyvateľmi sa do boja s reklamným smogom pustilo v apríli minulého roka. Prvé nelegálne osadené pútače z jeho územia zmizli v marci 2020 a postupné miznú ďalšie.
Ako priblížila hovorkyňa Dubnice nad Váhom Veronika Rezáková, do auditu pútačov sa miestny stavebný úrad pustil v lokalite hlavného cestného ťahu.

„Vzhľadom na relatívne vypuklý problém v tejto lokalite prebiehal monitoring v troch etapách. Postupne sa chceme zamerať aj na ďalšie lokality v severnej a južnej časti mesta. Nikde však nepredpokladáme takýto veľký rozsah rozmiestnených reklamných pútačov,“ zdôraznila s tým, že v katastrálnom území mesta zamestnanci radnice napočítali len pozdĺž štátnej komunikácie I/61 celkom 111 bilbordov.