TRENČÍN. Výstavba cyklotrasy, ktorá spojí Trenčiansky hrad s českým hradom v mestečku Brumov – Bylnice pomaly napreduje. Oficiálne by mala byť hotová v marci budúceho roka, v lete tvrdil zhotoviteľ, že práce stihnú dokončiť ešte v októbri.
Stavbári začali na úseku medzi Trenčínom a Nemšovou s asfaltovaním prvých kilometrov minulý týždeň.

Celá trasa bude mať 24 kilometrov, na Slovensku vybudujú časť medzi Trenčínom a Nemšovou s dĺžkou viac ako 11 kilometrov. Župa na jej vybudovanie získala viac ako tri milióny eur z eurofondov. Časť cyklotrasy medzi Brumovom a Nemšovou už funguje.
Okrem asfaltovania prvých úsekov cyklotrasy, pokračuje aj budovanie konštrukčných vrstiev, osádzanie lávok či práce na osvetlení časti cyklotrasy.
"Do dnešného dňa sa na cyklotrase vybudovali konštrukčné vrstvy v časti od mesta Trenčín až popod diaľnicu. So samotným asfaltovaním prvých kilometrov sa začalo koncom minulého týždňa," informoval Matej Planek z Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja.
Prvú asfaltovú vrstvu položili na úseku dlhom približne 1,5 kilometra.
"Asfaltovanie cyklotrasy bude pokračovať v najbližších dňoch, v závislosti od poveternostných podmienok. V minulom týždni zhotoviteľ stavby osadil lávku cez rieku Vlára, v súčasnosti na nej prebiehajú dokončovacie práce,“ priblížila práce na cyklotrase Katarína Holá z Odboru regionálneho rozvoja Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja.
V októbri my mali pokračovať konštrukčnými vrstvami na časti cyklotrasy, ktorá vedie po hrádzi, osadiť by mali aj ďalšiu lávka cez potok Súčanka pod kláštorom Veľká Skalka.
Počas leta rozvodnený Váh na niektorých úsekoch zaplavil stavbu, no podľa stavebného dozoru Igora Ševčíka s tým v projekte počítali.
„Cyklotrasa ide v inundácii rieky Váh so súhlasom Povodia Váhu. So zatápaním sa preto počíta, samozrejme, v čase keď bude zatopená sa nebude môcť používať. Ide ale len o extrémne vysoké hladiny vody, tie môžu nastať, ale budú ojedinelé a nie je potrebné sa tým znepokojovať,“ povedal v júni Ševčík.
Cyklotrasa Trenčín - Brumov
Povrch cyklotrasy bude asfaltový, konštrukcia bude zložená z dvoch vrstiev a štrkového podložia. Jej šírka sa bude meniť, od dva a pol do troch metrov.

Cyklotrasa sa začne v Trenčíne za starým železničným mostom, pôjde popri Váhu cez Zamarovce popod Malú Skalu a pred kláštorom svätého Beňadika prejde cyklolávkou cez potok Súčanka.
Popri potoku bude pokračovať popod diaľnicou do Skalky nad Váhom, odtiaľ pôjde po ochrannej hrádzi Váhu do Nemšovej, kde prechádza ďalšou cyklolávkou na druhú stranu rieky Vláry a pokračuje po jej hrádzi.
Pred mostom v Nemšovej prechádza popod cestný most a opäť pokračuje po hrádzi a napojí sa za intravilánom miestnej časti Luborča na cyklotrasu Nemšová – Horné Srnie.