Slovák si splnil sen. Na staršom aute prešiel s kamarátom do Mongolska a späť

Bratislavský stožiar sa so stožiarom v Tadžikistane rovnať nemôže, ten ázijský 165 metrov.

(Zdroj: kampet.net)

Stankovčan Peter Piršel (28) si spolu s kamarátom Martinom spravil toto leto nezabudnuteľné. V prvý júnový deň namiesto rekreácie pri Jadrane naštartovali motor 18-ročného džípu a vybrali sa na 27 500 kilometrov dlhú cestu zo Slovenska do Mongolska a späť. Počas 90 dní precestovali 15 krajín a spoznali krajiny, v ktorých vedľa seba funguje nesmierne bohatstvo a chudoba.

Ako Piršel tvrdí, pomoci sa v stredoázijských štátoch dočkali od jednej i druhej skupiny obyvateľstva, na čo by sa však v Európe spoľahnúť nemohli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo práve Mongolsko?
Pár rokov dozadu bolo Mongolsko mojím snom a splnil som si ho. Keďže som pred rokom rozbil auto a musel si kúpiť iné, rozhodol som sa kúpiť staré a ísť s ním do Mongolska, čo sa aj podarilo a malý džíp prežil.

Ktorými štátmi ste prešli?
Išli sme cez Maďarsko, Srbsko a Bulharsko do Turecka, ktoré sme ďalšie dva týždne prešli krížom-krážom, čo bolo krásne a úplne iné, ako by ste dostali od cestovnej kancelárie. Ďalej sme išli cez Gruzínsko do Arménska a späť, keďže to je vo vojnovom stave so susedným Azerbajdžanom a hranica medzi týmito krajinami je uzatvorená. Z Azerbajdžanu sme sa potom cez Kaspické more preplavili do Kazachstanu. Na loď sme však čakali tri dni, pretože tam nik nevie, kedy príde najbližšia, nejestvuje tam žiaden harmonogram. Ďalej sme išli cez Kazachstan do Uzbekistanu, čo je v podstate jedna veľká rovina, púšť a niekoľko krásnych historických miest. Ďalej sme jazdili Tadžikistanom, Kirgizskom, Ruskom a Mongolskom.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si aj Vojsku ako 14-ročný vozil muníciu namiesto chorého gazdu Čítajte 

Niektoré z vymenovaných krajín nie sú na zozname bežného cestovateľa. Cítili ste sa bezpečne?
Pred cestou rodičia, najmä mamina, hovorili, aby som nikam nešiel, že sa v Ázii strieľa, že to počuli v televízii. Nikdy sme však nemali problém či pocit nebezpečenstva. Keď sme boli na afgánskych hraniciach, ľudia nám s úsmevom ponúkali jedlo, čaj, boli usmiati. Nikde sa nič nedialo, horšie je to asi v Európe ako v strednej Ázii.

Na nerovné cesty ste sa vybrali so starším vozidlom, ako cestu zvládlo?
Sme skôr amatéri ako nejakí technici, ale po návrate si už vieme vymeniť o polovicu viac vecí, ako pred cestou. Tak či onak sa nám v tureckých horách, vo výške asi 2 800 metrov nad morom, pokazila spojka. Zaradiť sa nám podarila jedine ‘trojka,‘ ktorou sme šli či z kopca, do kopca, alebo po meste. Auto zabrať dostalo, neskôr si to odniesli tlmiče, ale s tým sme počítali.

SkryťVypnúť reklamu

Technika je jedna vec, ľudské telo druhá. Akých bolo 90 dní v sedadle?
Po Európe som jazdil aj viac týždňov, Ázia bola ale niečo úplne iné. Najmä čo sa týka stravy, ktorá pre Európa nie je úplne to pravé. Jedlo v týchto štátoch bolo poväčšine kyslé, preto sa prejavili nejaké žalúdočné ťažkosti, inak bez problémov.

Aký najkrajší zážitok ste si z cesty odniesli?
Prechod horským sedlom Ak Baytal v Tadžikistane. Išli sme po ceste, ktorá patrí k jednej z najvyššie položených na svete. Vo výške 4655 metrov nad morom auto už dobre nešlo, mali sme nekvalitný benzín a v tej výške sa už aj ťažšie dýchalo, ale stálo to za to. Naokolo kopce vysoké 6000 a 7000 metrov, bolo to veľkolepé.

Zaspomínate si aj na najmenej príjemný zážitok?
Asi to, keď mi v Gruzínsku zobrali vodičák. V Tbilisi sme mali slovenskú kamarátku, s ktorou sme niečo popili a ja som si neskôr išiel do auta nabiť telefón. Ako som v ňom sedel, prišiel policajt a spýtal sa, či som pil, povedal som, že áno.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C664K na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 365
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 885
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 222
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 801
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 825
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu