MYJAVA. Mesto sa tak bude rozhodovať, ako bude ďalej postupovať.
Samospráva bude riešiť otázku, kto a akým spôsobom sa bude starať o zber odpadu, údržbu zelene, komunikácií či osvetlenia. Mesto si dalo vypracovať niekoľko analýz, na základe ktorých budú poslanci o spôsobe zabezpečovania týchto služieb rozhodovať. "Analýzy majú viesť k tomu, aby sme si povedali, čo sa dá robiť lacnejšie, čo je výhodnejšie, čo, naopak, nie. Zbierame informácie z ďalších miest a snažíme sa dospieť k nejakému výsledku," uviedol myjavský primátor Pavel Halabrín.

Mesto si nechalo vypracovať aj kompletný audit verejného osvetlenia s výhľadom potrieb a investícií na najbližších päť rokov.
"Na základe neho nám vyšlo, že financie na materiálne zabezpečenie základných vecí predstavujú približne jeden milión eur. Je možné rozložiť túto finančnú záťaž na niekoľko rokov. Dá sa to rozložiť na splátky, dá sa kúpiť niečo staršie, treba však počítať so zvýšenými nákladmi," doplnil primátor.
Mesto uvažuje aj o možnosti, že niektoré komunálne služby bude robiť vo vlastnej réžii.
"Ale sú činnosti, s ktorými si bude vedieť len ťažko poradiť. Ide napríklad o zber odpadu a jeho separáciu, čo je veľmi zložité. Trh na Slovensku ovláda niekoľko spoločností, či už v oblasti separovaného odpadu, alebo komunálneho, treba to dobre zvážiť. Nejde iba o problémy personálneho a technického charakteru, ale aj o ekonomické a legislatívne otázky," spresnil Halabrín.

Je návrh, aby vznikla pracovná skupina poslancov mestského zastupiteľstva, ktorá by sa tejto téme venovala.
"Musíme sa rozhodnúť, či budeme niektoré činnosti robiť vo vlastnej réžii, alebo budeme všetky, alebo niektoré súťažiť v rámci verejného obstarávania. Alternatív je veľa a keďže nám zmluva končí v druhej polovici roka 2020, verejné obstarávania musíme začať v zimných mesiacoch," informoval primátor.