Vytláčanie áut v centier je podľa šéfa asociácie celoeurópskym trendom

Predseda Rady parkovacej asociácie 
hovorí, 
že cena parkovného má odzrkadľovať jeho dopyt.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

Nový systém parkovania v Trenčíne spustili pred viac ako dvoma roky. Ako hodnotíte jeho fungovanie?
– Systém hodnotím pozitívne. Z ulíc v regulovanej oblasti ubudli autá, a tie, čo zostali, už neparkujú, ako sa hovorí, „na hulváta“, ale slušne na vyznačených parkovacích boxoch.

Prečítajte si tiež: Parkovanie čaká zmena: nové zóny, vyššie ceny Čítajte 

Viacero vodičov namieta, že systém nie je dobre nastavený, v niektorých zónach je málo dlhodobých parkovacích miest. Šoféri tak musia platiť, pretože aj keď majú kartu, nemajú miesto.
– Ak majú vodiči naozaj tento problém, musia sa s ním obrátiť na prevádzkovateľa regulovaného parkovania, teda na mesto Trenčín. Podľa mojich informácií prevádzkovateľ o tomto probléme nevie. A ak o ňom nevie, nemôže ho ani riešiť.

Viac ako dva roky trvalo, kým mesto stanovilo termín spoplatnenia najväčšieho sídliska v Trenčíne. Na Juhu býva viac ako 20-tisíc obyvateľov, parkovacích miest je aktuálne málo. Mesto tu vybudovalo viac ako 800 parkovacích miest, obyvatelia majú obavy, že to pravdepodobne nebude stačiť. Je podľa vás v poriadku spoplatniť za takýchto podmienok parkovanie?
– Pravdepodobne podľa čoho alebo koho? Verím, že dopravní inžinieri zaoberajúci sa reguláciou parkovania majú spočítané, koľko parkovacích miest na spustenie regulácie je potrebných.

Od júla sa zmení cena za parkovanie v centre, narastie na dvojnásobok – z jedného na dve eurá. Ako vnímate túto cenu, platí sa niekde na Slovensku vyššia cena za parkovanie v centre?
– Nemám informáciu o tom, že by nejaká zo samospráv mala v súčasnosti cenu dve eurá za hodinu parkovania. Iná vec sú súkromné parkoviská a parkovacie domy, kde nie je takáto cena výnimočná. Mnohé veľké mestá pripravujú v tomto období reguláciu parkovania a podľa informácií zverejnených v médiach sa uvažuje aj inde s podobnými cenami. Cena parkovného má odzrkadľovať dopyt po parkovaní. Pokiaľ je dopyt vyšší ako ponuka, jedinou možnosťou regulácie je zvýšenie ceny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto tvrdí, že chce týmto spôsobom vytlačiť autá z centra. Je toto podľa vás správna cesta?
– Vytláčanie aut z centier je celoeurópskym trendom. Známe je zavádzanie zón bez áut v Kodani, Osle, Viedni či Berlíne.

Mení sa aj čas spoplatnenia – návrh upravuje prevádzkový čas od 9.00 h do 24.00 h, a to celoročne. Dôvodom je zabrániť, aby centrum nebolo počas celého víkendu zaplnené autami, ktoré tu nechávajú hostia barov. Ako vnímate tento krok?
– Parkoviská v centre majú byť rýchloobrátkovými parkoviskami. Pokiaľ je situácia naozaj taká, že bezplatný čas je využitý na dlhodobé odstavovanie vozidiel, je potrebné zaviesť jeden zo spôsobov regulácie – jedným zo spôsobov je i spoplatnenie vo večerných hodinách.

Narastú aj ceny parkovacích kariet pre abonentov – obyvateľov okolitých obcí, ktorí pracujú v Trenčíne. Mesto tak chce zvýhodniť svojich obyvateľov, ktorí tu platia dane. Pre ľudí, ktorí do Trenčína dochádzajú autom, však na okrajoch mesta nie sú vybudované záchytné parkoviská.
– Je prirodzené, že mesto chráni svojich obyvateľov – rezidentov. Pokiaľ mám správnu informáciu, Trenčín má niečo ako záchytné parkoviská 5 – 10 minút chôdze od centre mesta.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Platené parkovacie miesta v Trenčíne budú namaľované namodro i nabielo Čítajte 

Zmena sa dotkne aj cien parkovacích kariet na druhé a tretie auto v domácnosti. Podľa mesta ide o regulačné opatrenie, ktoré má obmedziť narastajúci počet vozidiel. Ako vnímate tento argument?
– Je to bežný trend aj v iných mestách, kde sa parkovanie reguluje už niekoľko rokov. Mestá sa totiž nedajú nafúknuť a kým počet áut pribúda, počet parkovacích miest je obmedzený. Niektoré domácnosti využívajú aj štyri vozidlá – dve súkromné a dve služobné, a znemožňujú tak iným obyvateľom zaparkovať ich jediné vozidlo. Ako príklad cenovej regulácie môžem uviesť príklad zo susedného Česka: Brno – cena rezidentskej karty za prvé auto 600 Kč (24 eur), za druhé auto 15 000 Kč (600 eur) a za 3 a ďalšie vozidlo 30 000 Kč (1200 eur). Obdobnú politiku majú napríklad aj v Prahe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 155
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 380
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 381
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 563
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 802
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 600
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 100
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 595
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 241
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 284
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 676
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 598
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 139
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 524
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Stanislav Krajči

Dôvodom zmeny vo vedení projektu je odchod riaditeľa Jána Sudzinu, ktorý sa koncom marca vzdal funkcie.


TASR

V tomto roku sa neprenajímajú nebytové priestory na kúpalisku, tie boli minulý rok vysúťažené až do roku 2026.


TASR
Hôrka nad Váhom doma nebodovala.

Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasu a tabuliek VIII. ligy Sever a Juh.


Bzince pod Javorinou (v červenom) vyhrali prvý raz v sezóne.

Prehľad výsledkov, komentárov, tabuľky IX. ligy Nové Mesto.


  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 595
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 241
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 284
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 676
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 598
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 139
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 524
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu