TRENČÍN. Na jej príprave spolupracovala spolu s autorom koncepcie dizajnu Marcelom Benčíkom z Bratislavy.
Aký bol hlavný dôvod prerámovania väčšiny Bazovského obrazov v stálej expozícii?
– Väčšina rámov, v ktorých boli doteraz zarámované obrazy Miloša Alexandra Bazovského, pochádzajú zo 70. a 90. rokov. Nevyhovovali, pretože mali rozdielnu kvalitu materiálov, nevyhovujúcu farebnosť i profily. Jedným zo zámerov expozície bolo rámovanie diel zjednotiť.
Minimum obrazov ostalo v starých rámoch. O aké rámy ide?
– Tie obrazy, ktoré sú prezentované v starých rámoch, sú pôvodné rámy, ktoré ostali ešte z čias akvizície Bazovského diela z rokov 1972 – 1973. Do týchto rámov obrazy adjustoval sám Bazovský, preto sme tieto rámy na obrazoch zanechali. V celej zbierke Bazovského diel, pričom je v galérii zhruba 470 autorových malieb a 820 kresieb, je však iba približne dvadsať diel, ktoré ostali v pôvodných rámoch.

Aký je osud rámov Bazovského obrazov, ktoré ich zdobili v predchádzajúcej expozícii?
– Tieto rámy boli, samozrejme, uskladnené v depozitári galérie. Nejde však o veľmi kvalitné rámy.