Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Cesta prvej triedy pri Dubnici je nebezpečná

Cesta medzi Nemšovou a Dubnicou nad Váhom je samá jama. Odborník na dopravu hovorí, že je nebezpečná. Ide pritom o dôležitú spojnicu dvoch strán Váhu a tiež slúži ako komunikačná tepna s diaľnicou.

Ilustračná fotografia Ilustračná fotografia (Zdroj: (Pixabay))

DUBNICA NAD VÁHOM. Najhorším úsekom na ceste I/57, ktorá spája Nemšovú s Dubnicou nad Váhom, je most. Tu sú už veľmi hlboké diery na viacerých miestach v oboch jazdných pruhoch.

Vyhnúť sa im je často problém, lebo intenzita dopravy je vysoká, protismer je väčšinou plný áut. Opakované opravy sú podľa vodičov neúčinné, vydržia len krátko.

Prečítajte si tiež: S autom skončila vo vode, policajti jej zachránili život Čítajte 

Nepríjemná nástraha na ceste

Veľmi draho vyšla jazda po ceste I/57 pri Dubnici nad Váhom aj Miroslava Špánika. „Išiel som po nej v zlom počasí, oproti už stála policajná hliadka. Mali zapnuté majáky. Bolo sychravo, veľmi zlá viditeľnosť,“ spomína si Miroslav Špánik. Keď minuli dieru na ceste, ktorú vôbec nebolo vidieť, vedel že je zle. Pritom nešiel rýchlo. „Ešte som dokonca pribrzdil, keď som videl policajné majáky. Čo ak sa na ceste niečo vážne deje,“ dodal. Jamu nemal šancu si všimnúť. Nielen pre zlé počasie, ale aj preto, že bola plná vody. Splývala s cestou.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda skončila pre Miroslava Špánika rozťatou pneumatikou. Mal pritom na aute tie drahšie run flatové, ktoré sú špeciálne upravené pre prípady defektu.

Podobná nehoda bola aj v protismere. Vodič chytil asfalt z výtlku a tiež si rozrazil pneumatiku.

Škoda a cestári

„Je to katastrofa. Problém pretrváva už dlhé roky. Diery vždy opravia, zalátajú. Ide však o riešenie na niekoľko dní. Onedlho je cesta zase rozbitá,“ hovorí Špánik s tým, že nie je jediný, kto mal problém. Jeho oprava pneumatiky, aj geometria, ktorú musel dať urobiť, vyšli na asi 500 eur. Cez poisťovňu nemalo vraj význam škodu riešiť. „ Cestári sa vtedy vyhovorili, že tam je značka nerovnosť na vozovke,“ dodal.

Nie je podľa neho tiež v poriadku, ak cestu opravia a vydrží tak dva týždne. „Asi tu bude nejaký vážnejší problém. Riešiť ho treba zásadnejším spôsobom,“ dodal Špánik.

SkryťVypnúť reklamu

Posťažovali sa aj iní vodiči. „Na ceste sú veľké jamy, ktoré treba obchádzať. Kto tadiaľto ide prvýkrát, nevie o nich, môže mať veľké problémy,“ povedala Helena Komárková. Ľudia sa podľa nej hnevajú, že s tým poriadne nič nerobia. Ide pritom o problém dlhodobý.

Prečítajte si tiež: Pri Ilave zomrela mladá vodička Čítajte 

Treba vraj nový koberec

Marián Milčík rovnako skonštatoval, že cesta je v hroznom stave. „Rozbitá, s jamami. Sú dosť veľké.“

On našťastie gumy či kolesá meniť nemusel a nemal ani iné problémy. „Ale známi už riešili. Kamarát si na jame zlomil nápravu. Škoda bola dosť vysoká,“ prezradil. Cestári vraj prídu, zasypú, zalátajú. Všetko však vydrží len chvíľu. „Treba nový koberec. Je to frekventovaná cesta,“ hovorí Milčík s tým, že je len otázkou času, kedy dôjde k vážnej kolízii.

Vysoký index poškodenia a nebezpečenstvo

Cestu 1/57 pri Dubnici nad Váhom má v správe Slovenská správa ciest. Podľa posledných meraní je na nej veľká intenzity dopravy. „Denne tu prejde v priemere asi 9900 vozidiel a z nich asi 1500 je ťažká nákladná doprava nad 3,5 tony,“ hovorí Ľubomír Palčák, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Výskumného ústavu dopravného.

SkryťVypnúť reklamu

Dodáva, že cesta je v zlom stave. „Sú na nej úseky, ktoré z pohľadu indexu pozdĺžnej nerovnosti, ktorý sa robí pri meraní kvality cesty, vykazujú index až 8,8. Teda ak by sme nerovnosti, ktoré sú spôsobené jamami a výtlkmi, zrátali na jeden kilometer, dostali by sme jamu s hĺbkou 8,8 metra,“ vysvetlil Palčák. Bežne sa pritom index pohybuje okolo čísla dva. Cesta s indexom 8,8 už predstavuje nebezpečenstvo z pohľadu cestnej premávky.

Slovenská správa ciest podľa neho dlhodobo zápasí s nedostatkom prostriedkov a aj preto je takýchto úsekov viac. „Je potrebné, aby financií mal správca viac, ak má riešiť kritické prípady.“

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 532
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 863
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 638
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 178
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 099
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 548
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 049
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Juraj Ondruška: Vajnoráci vo svete spomínajú: Oberačky, zabíjačky, hody...
  3. Richard Rychtarech: Berlin calling
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III)
  5. Michael Achberger: Na poslednú chvíľu do plaviek: vyskúšajte tieto tipy!
  6. Milan Buno: 7 knižných tipov: Šokujúci príbeh dievčaťa, ktoré utekalo pred násilím a neslobodou
  7. Dana Janebová: Modlitba do nádoby
  8. Jozef Sitko: Vedieť odísť z verejnej funkcie je už fikcia
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 311
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 7 961
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 623
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 144
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 666
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 115
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 967
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 100
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

V aktuálnom čísle taktiež nájdete 32-stranový časopis s úlohami pre deti.


47m
Majiteľ autoservisu Peter Žucha (na fotke) upozorňuje, že autoservisom sa zvýšili ceny, zisky však majú nižšie.

Niektoré autoservisy zápasia aj s nedostatkom náhradných dielov.


1 h

Môj náučný a zábavný zošit 2 je názov časopisu špeciálne určeného pre žiakov prvého stupňa základnej školy, ktorý na 32 stranách prináša množstvo zábavy aj poučenia.


20. máj
ilustračné foto

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek od III. po VIII ligy + TOP hráči zápasov.


12 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Prinášame tipy na výlety v Turci.


21. máj

KHL nie, vyjde NHL? Ani s AHL by vraj nestratil.


13 h

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Juraj Ondruška: Vajnoráci vo svete spomínajú: Oberačky, zabíjačky, hody...
  3. Richard Rychtarech: Berlin calling
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III)
  5. Michael Achberger: Na poslednú chvíľu do plaviek: vyskúšajte tieto tipy!
  6. Milan Buno: 7 knižných tipov: Šokujúci príbeh dievčaťa, ktoré utekalo pred násilím a neslobodou
  7. Dana Janebová: Modlitba do nádoby
  8. Jozef Sitko: Vedieť odísť z verejnej funkcie je už fikcia
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 311
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 7 961
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 623
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 144
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 666
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 115
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 967
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 100
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu