Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Cesta prvej triedy pri Dubnici je nebezpečná

Cesta medzi Nemšovou a Dubnicou nad Váhom je samá jama. Odborník na dopravu hovorí, že je nebezpečná. Ide pritom o dôležitú spojnicu dvoch strán Váhu a tiež slúži ako komunikačná tepna s diaľnicou.

Ilustračná fotografia Ilustračná fotografia (Zdroj: (Pixabay))

DUBNICA NAD VÁHOM. Najhorším úsekom na ceste I/57, ktorá spája Nemšovú s Dubnicou nad Váhom, je most. Tu sú už veľmi hlboké diery na viacerých miestach v oboch jazdných pruhoch.

Vyhnúť sa im je často problém, lebo intenzita dopravy je vysoká, protismer je väčšinou plný áut. Opakované opravy sú podľa vodičov neúčinné, vydržia len krátko.

Prečítajte si tiež: S autom skončila vo vode, policajti jej zachránili život Čítajte 

Nepríjemná nástraha na ceste

Veľmi draho vyšla jazda po ceste I/57 pri Dubnici nad Váhom aj Miroslava Špánika. „Išiel som po nej v zlom počasí, oproti už stála policajná hliadka. Mali zapnuté majáky. Bolo sychravo, veľmi zlá viditeľnosť,“ spomína si Miroslav Špánik. Keď minuli dieru na ceste, ktorú vôbec nebolo vidieť, vedel že je zle. Pritom nešiel rýchlo. „Ešte som dokonca pribrzdil, keď som videl policajné majáky. Čo ak sa na ceste niečo vážne deje,“ dodal. Jamu nemal šancu si všimnúť. Nielen pre zlé počasie, ale aj preto, že bola plná vody. Splývala s cestou.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda skončila pre Miroslava Špánika rozťatou pneumatikou. Mal pritom na aute tie drahšie run flatové, ktoré sú špeciálne upravené pre prípady defektu.

Podobná nehoda bola aj v protismere. Vodič chytil asfalt z výtlku a tiež si rozrazil pneumatiku.

Škoda a cestári

„Je to katastrofa. Problém pretrváva už dlhé roky. Diery vždy opravia, zalátajú. Ide však o riešenie na niekoľko dní. Onedlho je cesta zase rozbitá,“ hovorí Špánik s tým, že nie je jediný, kto mal problém. Jeho oprava pneumatiky, aj geometria, ktorú musel dať urobiť, vyšli na asi 500 eur. Cez poisťovňu nemalo vraj význam škodu riešiť. „ Cestári sa vtedy vyhovorili, že tam je značka nerovnosť na vozovke,“ dodal.

Nie je podľa neho tiež v poriadku, ak cestu opravia a vydrží tak dva týždne. „Asi tu bude nejaký vážnejší problém. Riešiť ho treba zásadnejším spôsobom,“ dodal Špánik.

SkryťVypnúť reklamu

Posťažovali sa aj iní vodiči. „Na ceste sú veľké jamy, ktoré treba obchádzať. Kto tadiaľto ide prvýkrát, nevie o nich, môže mať veľké problémy,“ povedala Helena Komárková. Ľudia sa podľa nej hnevajú, že s tým poriadne nič nerobia. Ide pritom o problém dlhodobý.

Prečítajte si tiež: Pri Ilave zomrela mladá vodička Čítajte 

Treba vraj nový koberec

Marián Milčík rovnako skonštatoval, že cesta je v hroznom stave. „Rozbitá, s jamami. Sú dosť veľké.“

On našťastie gumy či kolesá meniť nemusel a nemal ani iné problémy. „Ale známi už riešili. Kamarát si na jame zlomil nápravu. Škoda bola dosť vysoká,“ prezradil. Cestári vraj prídu, zasypú, zalátajú. Všetko však vydrží len chvíľu. „Treba nový koberec. Je to frekventovaná cesta,“ hovorí Milčík s tým, že je len otázkou času, kedy dôjde k vážnej kolízii.

Vysoký index poškodenia a nebezpečenstvo

Cestu 1/57 pri Dubnici nad Váhom má v správe Slovenská správa ciest. Podľa posledných meraní je na nej veľká intenzity dopravy. „Denne tu prejde v priemere asi 9900 vozidiel a z nich asi 1500 je ťažká nákladná doprava nad 3,5 tony,“ hovorí Ľubomír Palčák, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Výskumného ústavu dopravného.

SkryťVypnúť reklamu

Dodáva, že cesta je v zlom stave. „Sú na nej úseky, ktoré z pohľadu indexu pozdĺžnej nerovnosti, ktorý sa robí pri meraní kvality cesty, vykazujú index až 8,8. Teda ak by sme nerovnosti, ktoré sú spôsobené jamami a výtlkmi, zrátali na jeden kilometer, dostali by sme jamu s hĺbkou 8,8 metra,“ vysvetlil Palčák. Bežne sa pritom index pohybuje okolo čísla dva. Cesta s indexom 8,8 už predstavuje nebezpečenstvo z pohľadu cestnej premávky.

Slovenská správa ciest podľa neho dlhodobo zápasí s nedostatkom prostriedkov a aj preto je takýchto úsekov viac. „Je potrebné, aby financií mal správca viac, ak má riešiť kritické prípady.“

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 502
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 936
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 276
  4. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 402
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 374
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 508
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 520
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Ľubomír Maretta: Riadenie
  4. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  5. Viera Spišáková: Trapas technický
  6. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  7. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  8. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 72 768
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 569
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 120
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 582
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 508
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 239
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

FK Turani si body s Veľkými Bierovcami/Opatovcami podelili.

Prehľad výsledkov, komentárov, tabuliek od III. po IX. ligy.


10 h
Na snímke autistický chlapec Marcus počas terapie s mačkami v rámci letného workshopu Bezrozdielov v Galérii Miloša Alexandra Bazovského v Trenčíne 6. augusta 2022.

Autistické deti maľovali obrazy počas workshopu Bezrozdielov.


TASR 11 h
Basgitarista Andrej Kohout v čase aktívnej hudobnej kariéry.

Kapelu Apoplexy uznávali a stále uznávajú dlhé roky nielen priaznivci slovenskej metalovej hudby.


22 h
Členovia Bučkovanky vymenili kroje počas extrémnych horúčav za biele košele.

Na novomestskom Námestí slobody bolo počas koncertu Bučkovanky o osemnástej hodine presne 38 stupňov Celzia.


22 h

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Ľubomír Maretta: Riadenie
  4. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  5. Viera Spišáková: Trapas technický
  6. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  7. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  8. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 72 768
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 569
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 120
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 582
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 508
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 239
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu