TRENČÍN. Autobusy mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Trenčíne doplnil pred časom jeden zo zálohových modrých vozov prímestskej dopravy.
Dôvodom je zhorenie jedného z červených autobusov. Trenčianskej SAD-ke dodá výrobca nové, polonízkopodlažné vozidlo v decembri.
Nejazdí na jednej linke

Flotila 41 červených autobusov mestskej hromadnej dopravy v Trenčíne sa skladá z troch druhov vozidiel.
Prevládajú nízkopodlažné a polonízkopodlažné autobusy, ktoré majú dve z trojice dverí nízkopodlažné.
Podľa hovorkyne SAD Trenčín Ivany Strelcovej náhradný autobus preradili dočasne a patrí k zálohovým vozom prímestskej dopravy na výkon MHD.
„Nový autobus nám dodajú v decembri, keďže ide o mimoriadnu objednávku mimo výrobných plánov dodávateľa. Spoj je nasadený vždy, kde ho je treba, nejazdí tak na jednej linke. Napríklad, minulý týždeň nejazdil vôbec,“ informovala Strelcová.
SAD Trenčín začala s obnovou vozového parku mestskej hromadnej dopravy v roku 2005. Ako informuje portál imhd.sk, najväčšie nákupy prebehli v rokoch 2006, 2008, 2009 a 2011.
Do prevádzky zaradili okrem kĺbových aj nízkopodlažné a low-entry vozidlá, čo privítali najmä seniori, mamičky s deťmi a kočíkmi a ľudia so zdravotnými problémami.
Pred desaťročím dojazdil Ikarus
Bez týchto vozidiel si dnes prepravu nevedia Trenčania predstaviť.

„Aj keď nie všetky autobusy v Trenčíne sú nízkopodlažné, zvykla som si na ne. Študujem v Bratislave a keď idem občas diaľkovými autobusmi, ktoré majú viac schodov, mám obavu že sa z nich spolu s kufrom zošmyknem a spadnem dolu. Preto sa radšej vozím tými nízkopodlažnými,“ povedala Trenčianka Zuzana.
Vladimír zo Sihote jazdí do centra mesta mestskou hromadnou dopravou každý deň.
„To, že kedysi vymenili tie staré Karosy a Ikarusy, potešilo asi každého dôchodcu, nie každý má toľko síl ako mladí ľudia a pre nás starých môžu byť aj tie dva – tri schodíky problém. Ľahšie sa nastupuje do týchto nízkych červených a často to využívajú aj ženy s kočíkmi alebo takí, čo nesú veľký nákup,“ hovorí senior.
Posledný kĺbový autobus značky Ikarus 280 dojazdil po trenčianskych cestách pred desiatimi rokmi. 1. februára 2008 sa Trenčania s legendárnym autobusom rozlúčili na Mierovom námestí.

Počas dvadsiatich rokov prevádzky najazdil takmer milión kilometrov.