Historickú električku odstavila oprava mosta

Pri oprave cestného mosta ponad potok Teplička došlo k narušeniu stability. Prevádzka elektrickej železnice by bola nebezpečná. Železnice sa preto rozhodli ju odstaviť.

(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČIANSKA TEPLÁ. Historickú elektrickú železničku z Trenčianskej Teplej do Trenčianskych Teplíc neplánovane odstavila rekonštrukcia mosta ponad potok Teplička, ktorý je tesne pri trati.

Most bol v havarijnom stave, obec sa ho preto rozhodla zbúrať.


Pri rekonštrukčných prácach na cestnom moste však došlo k narušeniu stability zemného telesa.

„Pôvodný zámer rekonštrukcie nemal stavebne zasahovať do zemného telesa koľaje, počas rekonštrukčných prác zhotoviteľ zistil narušenie statiky jednej z opôr mosta tvoriacej zároveň oporný múr pod zemným telesom železničnej trate a odokryl teleso opory.

SkryťVypnúť reklamu

Odstránil tým časť zemného telesa aj štrkového lôžka koľaje a narušil tým ich stabilitu,“ informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.

Prečítajte si tiež: Stanicu v Tepliciach Železnice opravia, budúcnosť ale neriešia Čítajte 

Zámerom projektanta aj investora, ktorým je obec Trenčianska Teplá, je podľa nej odstrániť oporu a nahradiť ju novou.

„Tieto práce však z dôvodu ohrozenia bezpečnosti železničnej prevádzky nie je možné vykonávať za prevádzky. Trať bude vylúčená až do obnovenia stability železničného spodku a zvršku,“ skonštatovala Pavliková.

Bezpečnosť je prvoradá

Dlhšie avizovaný štart pravidelnej letnej prevádzky obľúbenej električky, ktorá mala začať premávať v sobotu 16. júna, sa odkladá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riaditeľ Trenčianskej elektrickej železnice Dušan Nosál hovorí, že nepríjemnú správu sa dozvedeli len pred pár dňami.

SkryťVypnúť reklamu

„O vylúčení trate z dopravy sme sa dozvedeli 12. júna. Pôvodne mali byť tieto práce ukončené k spusteniu našej letnej prevádzky, žiaľ, našla sa tam nejaká trhlina a poškodenie nosného piliera, ktorý priamo zasahuje do zemného telesa dráhy.

Z bezpečnostných dôvodov zastavenie prevádzky, samozrejme, akceptujeme, nemôžeme ohrozovať cestujúcich ani električku,“ skonštatoval Nosál s tým, že to nie vydarený štart letnej sezóny.

„Snáď bude platiť to, ako sa hovorí, zlý začiatok, dobrý koniec. Veríme, že návštevnosť nám neklesne a naši priaznivci nám zostanú verní,“ povedal.

Prečítajte si tiež: Traja králi prišli na historickej električke Čítajte 

Práce by mali podľa neho trvať približne dva týždne.

Cestujúcich počas tohto obdobia odvezú náhradnými autobusmi, ktoré budú premávať podľa platného cestovného poriadku a zastavia na všetkých zastávkach na trase.

SkryťVypnúť reklamu

„Našim návštevníkom sa budeme snažiť vykompenzovať tento nedostatok tak, že si električku budú môcť prísť pozrieť do depa, od 21. júna príde z Vrútok od kolegov modelárov špeciálny vozeň s nainštalovaným modelovým koľajiskom,“ dodal Nosál. Ten bude verejnosti k dispozícii do 24. júna.

Obľuba električky stúpa

Minulý rok si cestovný lístok na trase Trenčianskej elektrickej železnice Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice kúpilo rekordných takmer 11-tisíc ľudí.

Počas letných mesiacov vláčik bez jediného meškania či technickej poruchy odviezol 7 100 cestujúcich a počas piatich nostalgických jázd mimo pravidelnej premávky ďalších 3 800 cestujúcich.

Od júna do septembra tohto roku vypravili 192 vlakov, najvyťaženejšími mesiacmi boli už tradične júl a august.

Prečítajte si tiež: Na elektrický pohon jazdia vyše storočia Čítajte 

Približne 95 percent cestujúcich tvorili turisti a klienti kúpeľov v Trenčianskych Tepliciach.

Stavba úzkokoľajnej železničky medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou sa začala v roku 1908, prvé vlaky vyšli na trať o rok neskôr. Je najstaršou verejnou elektrickou traťou na Slovensku, tento rok oslávi už 109 rokov.

Železničná trať je dlhá 5,5 kilometra, koľaje majú úzky rozchod 760 milimetrov. Električky, ktoré jazdia po tejto trati, majú už viac ako šesťdesiat rokov.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 701
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 622
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 714
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 993
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 720
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 9 666
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 458
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 404
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 470
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 352
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 004
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 344
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 338
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 843
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


Prvú etapu chcú dokončiť k príležitosti spomienky na oslobodenie Trenčína.

V prvej etape obnovia vlajkoslávu.


Bývalý riaditeľ FN TN Tomáš Janík.

Rozhovor s bývalým riaditeľom FN TN.


Prílohu čitatelia nájdu už v tomto vydaní novín MY v celom Trenčianskom kraji.


  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 404
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 470
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 352
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 004
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 344
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 338
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 843
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu