Historickú električku odstavila oprava mosta

Pri oprave cestného mosta ponad potok Teplička došlo k narušeniu stability. Prevádzka elektrickej železnice by bola nebezpečná. Železnice sa preto rozhodli ju odstaviť.

(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČIANSKA TEPLÁ. Historickú elektrickú železničku z Trenčianskej Teplej do Trenčianskych Teplíc neplánovane odstavila rekonštrukcia mosta ponad potok Teplička, ktorý je tesne pri trati.

Most bol v havarijnom stave, obec sa ho preto rozhodla zbúrať.


Pri rekonštrukčných prácach na cestnom moste však došlo k narušeniu stability zemného telesa.

„Pôvodný zámer rekonštrukcie nemal stavebne zasahovať do zemného telesa koľaje, počas rekonštrukčných prác zhotoviteľ zistil narušenie statiky jednej z opôr mosta tvoriacej zároveň oporný múr pod zemným telesom železničnej trate a odokryl teleso opory.

SkryťVypnúť reklamu

Odstránil tým časť zemného telesa aj štrkového lôžka koľaje a narušil tým ich stabilitu,“ informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.

Prečítajte si tiež: Stanicu v Tepliciach Železnice opravia, budúcnosť ale neriešia Čítajte 

Zámerom projektanta aj investora, ktorým je obec Trenčianska Teplá, je podľa nej odstrániť oporu a nahradiť ju novou.

„Tieto práce však z dôvodu ohrozenia bezpečnosti železničnej prevádzky nie je možné vykonávať za prevádzky. Trať bude vylúčená až do obnovenia stability železničného spodku a zvršku,“ skonštatovala Pavliková.

Bezpečnosť je prvoradá

Dlhšie avizovaný štart pravidelnej letnej prevádzky obľúbenej električky, ktorá mala začať premávať v sobotu 16. júna, sa odkladá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riaditeľ Trenčianskej elektrickej železnice Dušan Nosál hovorí, že nepríjemnú správu sa dozvedeli len pred pár dňami.

SkryťVypnúť reklamu

„O vylúčení trate z dopravy sme sa dozvedeli 12. júna. Pôvodne mali byť tieto práce ukončené k spusteniu našej letnej prevádzky, žiaľ, našla sa tam nejaká trhlina a poškodenie nosného piliera, ktorý priamo zasahuje do zemného telesa dráhy.

Z bezpečnostných dôvodov zastavenie prevádzky, samozrejme, akceptujeme, nemôžeme ohrozovať cestujúcich ani električku,“ skonštatoval Nosál s tým, že to nie vydarený štart letnej sezóny.

„Snáď bude platiť to, ako sa hovorí, zlý začiatok, dobrý koniec. Veríme, že návštevnosť nám neklesne a naši priaznivci nám zostanú verní,“ povedal.

Prečítajte si tiež: Traja králi prišli na historickej električke Čítajte 

Práce by mali podľa neho trvať približne dva týždne.

Cestujúcich počas tohto obdobia odvezú náhradnými autobusmi, ktoré budú premávať podľa platného cestovného poriadku a zastavia na všetkých zastávkach na trase.

SkryťVypnúť reklamu

„Našim návštevníkom sa budeme snažiť vykompenzovať tento nedostatok tak, že si električku budú môcť prísť pozrieť do depa, od 21. júna príde z Vrútok od kolegov modelárov špeciálny vozeň s nainštalovaným modelovým koľajiskom,“ dodal Nosál. Ten bude verejnosti k dispozícii do 24. júna.

Obľuba električky stúpa

Minulý rok si cestovný lístok na trase Trenčianskej elektrickej železnice Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice kúpilo rekordných takmer 11-tisíc ľudí.

Počas letných mesiacov vláčik bez jediného meškania či technickej poruchy odviezol 7 100 cestujúcich a počas piatich nostalgických jázd mimo pravidelnej premávky ďalších 3 800 cestujúcich.

Od júna do septembra tohto roku vypravili 192 vlakov, najvyťaženejšími mesiacmi boli už tradične júl a august.

Prečítajte si tiež: Na elektrický pohon jazdia vyše storočia Čítajte 

Približne 95 percent cestujúcich tvorili turisti a klienti kúpeľov v Trenčianskych Tepliciach.

Stavba úzkokoľajnej železničky medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou sa začala v roku 1908, prvé vlaky vyšli na trať o rok neskôr. Je najstaršou verejnou elektrickou traťou na Slovensku, tento rok oslávi už 109 rokov.

Železničná trať je dlhá 5,5 kilometra, koľaje majú úzky rozchod 760 milimetrov. Električky, ktoré jazdia po tejto trati, majú už viac ako šesťdesiat rokov.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu