Streda, 26. september, 2018 | Meniny má Edita
KOMERČNÝ ČLÁNOK

Reutter – silný a spoľahlivý partner

Vďaka dlhoročným skúsenostiam s technológiami na výrobu uzáverov na plniace otvory oleja, chladiče a nádrže je Reutter silným a spoľahlivým vývojovým partnerom. Zameriava sa na riešenia špecifických požiadaviek zákazníkov v oblasti plniacich systémov SCR pre osobné automobily, úžitkové a nákladné vozidlá.

Minulý rok Reutter presunul svoj celý výrobný program po viac ako 30 rokoch z Rakúska do Myjavy. Tu sa nachádza najväčší a najdôležitejší výrobný závod v skupine Reutter.

Ako sa dôležité zmeny premietli do prevádzky myjavského závodu, nám v rozhovore priblížil Ing. Juraj Mala, prokurista spoločnosti Reutter SK, s. r. o.

Skupina Reutter pôsobí na území Slovenska už 12 rokov. Korene jej materskej spoločnosti sú však podstatne dlhšie, uplynulý rok oslávila 105 rokov od svojho založenia. Môžete nám v krátkosti priblížiť najdôležitejšie míľniky v jej vývoji?

- Pán Reutter založil rovnomennú spoločnosť v Stuttgarte už v roku 1912. Firma od svojho vzniku pôsobila ako dvorný dodávateľ komponentov pre automobilku Daimler. V medzivojnovom období firma špeciálne neprosperovala, zlom nastal až v roku 1960, keď sa spustila malosériová výroba kovových uzáverov na chladiace a palivové nádrže pre automobily.

V roku 1980 vznikla pobočka v Rakúsku, v meste Sankt Johann am Pongau, kde sa začalo s lisovaním plastových komponentov pre montáž uzáverov vo veľkosériovej výrobe. Postupne sa rozrastala nielen samotná spoločnosť, ale i portfólio jej produktov. K pôvodným uzáverom na chladiace a palivové nádrže pribudli uzávery na olejové nádrže a po roku 2000 začal vývoj komponentov pre systémy selektívnej katalytickej redukcie.

V roku 2006 prešla spoločnosť zo súkromného vlastníctva pod skupinu FORTAS AG, čo naštartovalo expanziu nielen v rámci Európy, ale i do ostatných kontinentov – Ameriky či Ázie, konkrétne do Indie.

Slovenská pobočka skupiny Reutter bola založená v roku 2006 pod názvom Innovative Verschlusstechnik, s. r. o., v Brezovej pod Bradlom. Rastúce výrobné požiadavky prispeli k tomu, že po dvoch rokoch sme presťahovali výrobu do Myjavy, kde sme našli vhodnejšie priestory, ako aj dostatok kvalifikovanej pracovnej sily.

Určite s tým súvisel aj nárast počtu zamestnancov.

- Áno, v priebehu piatich rokov sa počet zamestnancov navýšil na 150. V tomto období padlo rozhodnutie zo strany akcionárov investovať do vlastných výrobných priestorov a pokračovať v expanzii. V roku 2013 sme vybudovali novú výrobnú halu v priemyselnom parku v Myjave, kde bola o rok neskôr spustená i prevádzka lisovania plastov.

Dovtedy sme dovážali plastové výlisky z Rakúska a následne ich manuálne kompletizovali do finálneho produktu. V roku 2016 sme výrobné a skladové priestory rozšírili dostavbou haly na súčasných viac ako 7000 m2. Následne sme sfinalizovali transfer celého výrobného programu z Rakúska na Slovensko, čím sa naša fabrika v Myjave stala najväčším a najdôležitejším výrobným závodom v skupine Reutter.

Z čoho sa skladá váš výrobný program, čo všetko vyrábate?

- Výrobný program spoločnosti Reutter sa skladá z výroby plastových a kovových uzáverov na chladiace, palivové, olejové nádrže a tzv. SCR nádrže využívajúce selektívnu katalytickú redukciu.

Pred tromi rokmi pribudli do výrobného portfólia našej spoločnosti aj kompletné plniace systémy pre SCR, ktoré sú súčasťou silnejších naftových motorov s cieľom dosiahnuť zníženie emisií oxidov dusíka. Skupina Reutter je celosvetovým priekopníkom v tejto oblasti.

Vývoj komponentov pre SCR systémy sa v našej spoločnosti začal v roku 2003. Spočiatku sme sa sústreďovali na vývoj a výrobu uzáverov pre úžitkové automobily, postupne sa k tomu pridali aj uzávery pre osobné autá a ako posledné kompletné plniace systémy, ktorých podiel v rámci výrobného programu sa každým rokom zvyšuje.

Väčšina nových projektov, ktoré prichádzajú do slovenského závodu, sú spojené práve so systémami SCR. Výroba plniacich systémov SCR je momentálne sústredená len v našom slovenskom závode. Ich zaradenie predstavovalo pre našu spoločnosť významný krok, keďže dovtedy sme sa špecializovali prevažne len na výrobu uzáverov pre rôzne druhy nádrží.

Kto je hlavný odberateľ vašej produkcie? Aký je pomer medzi domácimi a zahraničnými zákazníkmi?

- Naše výrobky dodávame pre všetkých významných producentov automobilov. V segmente osobných automobilov sme lídrom na trhu v rámci chladiacich uzáverov, pri úžitkových sú to palivové a SCR uzávery.

Máme viac ako stovku zákazníkov v rámci celého sveta. Výrobky dodávame medzinárodným automobilkám, ktoré majú svoje výrobné závody aj na Slovensku.

Konkurenčná výhoda vašej spoločnosti spočíva v poskytovaní služieb od vývoja a konštrukčných návrhov až po samotnú výrobu. Aké personálne zázemie si vyžaduje takáto služba klientom?

- Vývoj našich produktov je sústredený v nemeckom Stuttgarte, ktorého výhodou je ideálna poloha a vzdialenosť k významným zákazníkom. V centrále je vytvorený silný medzinárodný tím ľudí, ktorého súčasťou sú aj zamestnanci zo Slovenska.

Majú k dispozícii nadštandardne vybavené laboratórium a skúšobné centrum, čo prispieva k tomu, že zákazníkovi vieme ponúknuť a zabezpečiť komplexný servis a podporu pri navrhovaní a vývoji nových produktov a systémov.

Slovenskí kolegovia z oddelenia inžinieringu a kvality sa aktívne podieľajú na tvorbe riešení technológií uzáverov. Participujeme i na vývoji inovatívnych systémových riešení pre periférie nádrží. Slovenskí pracovníci svojimi praktickými skúsenosťami prispievajú k zlepšovaniu dizajnu a kvality nových produktov skupiny Reutter.

Ako sa vám podniká v Myjave? Našli ste tu dostatok kvalifikovaných ľudí?

- Pôvodne sme výrobu začínali realizovať len s niekoľkými zamestnancami, ktorých počet sa v priebehu piatich rokov navýšil na 150 a následne pri rozširovaní fabriky v roku 2016 sa zdvojnásobil. Rozhodnutie vybudovať najväčší výrobný závod v skupine priamo v Myjave bolo správne, keďže sme tu našli dostatok kvalifikovanej pracovnej sily.

Keďže firma stále rastie, kontinuálne stúpa i počet pracovníkov a dnes zamestnávame približne 450 zamestnancov. Patríme tak k najväčším zamestnávateľom v Myjave. Naším cieľom je obsadzovať všetky pozície prioritne lokálnymi ľuďmi, ktorí nazbierali skúsenosti vo veľkých firmách v automobilovom sektore.

Snažíme sa našim zamestnancom vytvoriť také podmienky, aby nemuseli cestovať za prácou do vzdialených väčších spoločností.

Teší nás, že sa nám darí plniť tento cieľ a kľúčové pozície obsadzujeme kvalifikovanými a skúsenými ľuďmi, ktorí sa aj na základe našej ponuky vrátili späť do Myjavy.

Spolupracujete aj so školami, môžu u vás žiaci nastúpiť na absolventskú prax?

- Áno, snažíme sa vychovať si našich vlastných odborníkov. Spolupracujeme s viacerými školami, podieľame sa na odbornej príprave žiakov, poskytujeme aj absolventskú prax.

Samozrejme, súčasný vývoj na pracovnom trhu a neustále sa znižujúca miera nezamestnanosti v regióne nás motivuje k tomu, aby sme nepretržite zlepšovali náš interný školiaci systém, systém odmeňovania a benefitov, ako aj systém kontinuálneho zlepšovania, a tak vytvárali vhodné podmienky pre našich zamestnancov.

Takto môžeme našim zákazníkom garantovať vysokú kvalitu výrobkov, keďže spokojnosť zákazníka patrí k našim najdôležitejším cieľom.

Aké ciele si v spoločnosti kladiete do nastávajúceho obdobia?

- Cieľom spoločnosti v nasledujúcich rokoch je naďalej zlepšovať kvalitu a spoľahlivosť našich výrobkov, a tým prispieť k spokojnosti zákazníkov a upevneniu postavenia skupiny na trhu.

Okrem toho plánujeme zvýšenie predaja v segmente palivových uzáverov na indickom trhu, s ktorým súvisí i rozšírenie výrobného závodu v Indii.

Podobný cieľ sme si stanovili aj v segmente chladiacich uzáverov v našom mexickom závode. V Európe sa zameriavame na zvýšenie zastúpenia SCR systémov okrem ľahkých úžitkových vozidiel aj v segmente osobných automobilov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 672
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 596
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 379
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 970
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 382
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 910
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 894
  10. Najužitočnejšia appka 2 883

Hlavné správy z MY Trenčín

LED osvetlenie prináša množstvo výhod, ktoré ocenia domácnosti aj firmy

Technológie sa neustále vyvíjajú a prichádzajú nové metódy a postupy, ktoré znižujú emisie, no mnoho ľudí o nich ešte stále netuší. Dobrým príkladom je aj LED osvetlenie.

O výsledku Trenčína rozhodol pokutový kop z nadstaveného času

Zverenci Ricarda Moniza odohrali 50 minút bez vylúčeného Jakuba Paura.

Cesta do budúcnosti sa začne zajtra v Žiline

Zaujíma vás, kto bude financovať výstavbu ciest po skončení eurofondov? Alebo, či sa na koľajnice vráti nákladná doprava? Počuli ste už niečo o lacnej regionálnej leteckej doprave a či ju budeme môcť aj využívať? Na tieto, ale aj iné otázky odpovie medzinárodná konferencia Doprava 2018, ktorá bude zajtra v Žiline.

V Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka sa začal nový akademický rok

Nový akademický rok slávnostne otvorili v pondelok. Do prvých ročníkov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka sa zapísalo 749 študentov.

V noci poriadne prituhne. Meteorológovia varujú pred prízemnými mrazmi

Ako upozornenie vydali výstrahu prvého stupňa.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cestujúcich v okolí Prievidze kontroloval nezvyčajný revízor (+FOTO)

Úlohou netradičného revízora bolo priniesť dobrú náladu do modrých autobusov. Zhostil sa jej známy herec.

Začala sa dražba pozemkov pre výstavbu rodinných domov

Prvý majiteľ sa teší zo svojho nového pozemku, stačilo mu prihodiť dvetisíc eur.

Vybrali SME

Už ste čítali?