Reutter – silný a spoľahlivý partner

Vďaka dlhoročným skúsenostiam s technológiami na výrobu uzáverov na plniace otvory oleja, chladiče a nádrže je Reutter silným a spoľahlivým vývojovým partnerom. Zameriava sa na riešenia špecifických požiadaviek zákazníkov v oblasti plniacich systémov SCR pre osobné automobily, úžitkové a nákladné vozidlá.

Minulý rok Reutter presunul svoj celý výrobný program po viac ako 30 rokoch z Rakúska do Myjavy. Tu sa nachádza najväčší a najdôležitejší výrobný závod v skupine Reutter.

Ako sa dôležité zmeny premietli do prevádzky myjavského závodu, nám v rozhovore priblížil Ing. Juraj Mala, prokurista spoločnosti Reutter SK, s. r. o.

Skupina Reutter pôsobí na území Slovenska už 12 rokov. Korene jej materskej spoločnosti sú však podstatne dlhšie, uplynulý rok oslávila 105 rokov od svojho založenia. Môžete nám v krátkosti priblížiť najdôležitejšie míľniky v jej vývoji?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Pán Reutter založil rovnomennú spoločnosť v Stuttgarte už v roku 1912. Firma od svojho vzniku pôsobila ako dvorný dodávateľ komponentov pre automobilku Daimler. V medzivojnovom období firma špeciálne neprosperovala, zlom nastal až v roku 1960, keď sa spustila malosériová výroba kovových uzáverov na chladiace a palivové nádrže pre automobily.

V roku 1980 vznikla pobočka v Rakúsku, v meste Sankt Johann am Pongau, kde sa začalo s lisovaním plastových komponentov pre montáž uzáverov vo veľkosériovej výrobe. Postupne sa rozrastala nielen samotná spoločnosť, ale i portfólio jej produktov. K pôvodným uzáverom na chladiace a palivové nádrže pribudli uzávery na olejové nádrže a po roku 2000 začal vývoj komponentov pre systémy selektívnej katalytickej redukcie.

V roku 2006 prešla spoločnosť zo súkromného vlastníctva pod skupinu FORTAS AG, čo naštartovalo expanziu nielen v rámci Európy, ale i do ostatných kontinentov – Ameriky či Ázie, konkrétne do Indie.

Slovenská pobočka skupiny Reutter bola založená v roku 2006 pod názvom Innovative Verschlusstechnik, s. r. o., v Brezovej pod Bradlom. Rastúce výrobné požiadavky prispeli k tomu, že po dvoch rokoch sme presťahovali výrobu do Myjavy, kde sme našli vhodnejšie priestory, ako aj dostatok kvalifikovanej pracovnej sily.

Určite s tým súvisel aj nárast počtu zamestnancov.

- Áno, v priebehu piatich rokov sa počet zamestnancov navýšil na 150. V tomto období padlo rozhodnutie zo strany akcionárov investovať do vlastných výrobných priestorov a pokračovať v expanzii. V roku 2013 sme vybudovali novú výrobnú halu v priemyselnom parku v Myjave, kde bola o rok neskôr spustená i prevádzka lisovania plastov.

Dovtedy sme dovážali plastové výlisky z Rakúska a následne ich manuálne kompletizovali do finálneho produktu. V roku 2016 sme výrobné a skladové priestory rozšírili dostavbou haly na súčasných viac ako 7000 m2. Následne sme sfinalizovali transfer celého výrobného programu z Rakúska na Slovensko, čím sa naša fabrika v Myjave stala najväčším a najdôležitejším výrobným závodom v skupine Reutter.

Z čoho sa skladá váš výrobný program, čo všetko vyrábate?

- Výrobný program spoločnosti Reutter sa skladá z výroby plastových a kovových uzáverov na chladiace, palivové, olejové nádrže a tzv. SCR nádrže využívajúce selektívnu katalytickú redukciu.

Pred tromi rokmi pribudli do výrobného portfólia našej spoločnosti aj kompletné plniace systémy pre SCR, ktoré sú súčasťou silnejších naftových motorov s cieľom dosiahnuť zníženie emisií oxidov dusíka. Skupina Reutter je celosvetovým priekopníkom v tejto oblasti.

Vývoj komponentov pre SCR systémy sa v našej spoločnosti začal v roku 2003. Spočiatku sme sa sústreďovali na vývoj a výrobu uzáverov pre úžitkové automobily, postupne sa k tomu pridali aj uzávery pre osobné autá a ako posledné kompletné plniace systémy, ktorých podiel v rámci výrobného programu sa každým rokom zvyšuje.

Väčšina nových projektov, ktoré prichádzajú do slovenského závodu, sú spojené práve so systémami SCR. Výroba plniacich systémov SCR je momentálne sústredená len v našom slovenskom závode. Ich zaradenie predstavovalo pre našu spoločnosť významný krok, keďže dovtedy sme sa špecializovali prevažne len na výrobu uzáverov pre rôzne druhy nádrží.

Kto je hlavný odberateľ vašej produkcie? Aký je pomer medzi domácimi a zahraničnými zákazníkmi?

- Naše výrobky dodávame pre všetkých významných producentov automobilov. V segmente osobných automobilov sme lídrom na trhu v rámci chladiacich uzáverov, pri úžitkových sú to palivové a SCR uzávery.

Máme viac ako stovku zákazníkov v rámci celého sveta. Výrobky dodávame medzinárodným automobilkám, ktoré majú svoje výrobné závody aj na Slovensku.

Konkurenčná výhoda vašej spoločnosti spočíva v poskytovaní služieb od vývoja a konštrukčných návrhov až po samotnú výrobu. Aké personálne zázemie si vyžaduje takáto služba klientom?

- Vývoj našich produktov je sústredený v nemeckom Stuttgarte, ktorého výhodou je ideálna poloha a vzdialenosť k významným zákazníkom. V centrále je vytvorený silný medzinárodný tím ľudí, ktorého súčasťou sú aj zamestnanci zo Slovenska.

Majú k dispozícii nadštandardne vybavené laboratórium a skúšobné centrum, čo prispieva k tomu, že zákazníkovi vieme ponúknuť a zabezpečiť komplexný servis a podporu pri navrhovaní a vývoji nových produktov a systémov.

Slovenskí kolegovia z oddelenia inžinieringu a kvality sa aktívne podieľajú na tvorbe riešení technológií uzáverov. Participujeme i na vývoji inovatívnych systémových riešení pre periférie nádrží. Slovenskí pracovníci svojimi praktickými skúsenosťami prispievajú k zlepšovaniu dizajnu a kvality nových produktov skupiny Reutter.

Ako sa vám podniká v Myjave? Našli ste tu dostatok kvalifikovaných ľudí?

- Pôvodne sme výrobu začínali realizovať len s niekoľkými zamestnancami, ktorých počet sa v priebehu piatich rokov navýšil na 150 a následne pri rozširovaní fabriky v roku 2016 sa zdvojnásobil. Rozhodnutie vybudovať najväčší výrobný závod v skupine priamo v Myjave bolo správne, keďže sme tu našli dostatok kvalifikovanej pracovnej sily.

Keďže firma stále rastie, kontinuálne stúpa i počet pracovníkov a dnes zamestnávame približne 450 zamestnancov. Patríme tak k najväčším zamestnávateľom v Myjave. Naším cieľom je obsadzovať všetky pozície prioritne lokálnymi ľuďmi, ktorí nazbierali skúsenosti vo veľkých firmách v automobilovom sektore.

Snažíme sa našim zamestnancom vytvoriť také podmienky, aby nemuseli cestovať za prácou do vzdialených väčších spoločností.

Teší nás, že sa nám darí plniť tento cieľ a kľúčové pozície obsadzujeme kvalifikovanými a skúsenými ľuďmi, ktorí sa aj na základe našej ponuky vrátili späť do Myjavy.

Spolupracujete aj so školami, môžu u vás žiaci nastúpiť na absolventskú prax?

- Áno, snažíme sa vychovať si našich vlastných odborníkov. Spolupracujeme s viacerými školami, podieľame sa na odbornej príprave žiakov, poskytujeme aj absolventskú prax.

Samozrejme, súčasný vývoj na pracovnom trhu a neustále sa znižujúca miera nezamestnanosti v regióne nás motivuje k tomu, aby sme nepretržite zlepšovali náš interný školiaci systém, systém odmeňovania a benefitov, ako aj systém kontinuálneho zlepšovania, a tak vytvárali vhodné podmienky pre našich zamestnancov.

Takto môžeme našim zákazníkom garantovať vysokú kvalitu výrobkov, keďže spokojnosť zákazníka patrí k našim najdôležitejším cieľom.

Aké ciele si v spoločnosti kladiete do nastávajúceho obdobia?

- Cieľom spoločnosti v nasledujúcich rokoch je naďalej zlepšovať kvalitu a spoľahlivosť našich výrobkov, a tým prispieť k spokojnosti zákazníkov a upevneniu postavenia skupiny na trhu.

Okrem toho plánujeme zvýšenie predaja v segmente palivových uzáverov na indickom trhu, s ktorým súvisí i rozšírenie výrobného závodu v Indii.

Podobný cieľ sme si stanovili aj v segmente chladiacich uzáverov v našom mexickom závode. V Európe sa zameriavame na zvýšenie zastúpenia SCR systémov okrem ľahkých úžitkových vozidiel aj v segmente osobných automobilov.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 147
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 246
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 050
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 825
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 794
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 070
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 257
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 070
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 257
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu