Reutter – silný a spoľahlivý partner

Vďaka dlhoročným skúsenostiam s technológiami na výrobu uzáverov na plniace otvory oleja, chladiče a nádrže je Reutter silným a spoľahlivým vývojovým partnerom. Zameriava sa na riešenia špecifických požiadaviek zákazníkov v oblasti plniacich systémov SCR pre osobné automobily, úžitkové a nákladné vozidlá.

Minulý rok Reutter presunul svoj celý výrobný program po viac ako 30 rokoch z Rakúska do Myjavy. Tu sa nachádza najväčší a najdôležitejší výrobný závod v skupine Reutter.

Ako sa dôležité zmeny premietli do prevádzky myjavského závodu, nám v rozhovore priblížil Ing. Juraj Mala, prokurista spoločnosti Reutter SK, s. r. o.

Skupina Reutter pôsobí na území Slovenska už 12 rokov. Korene jej materskej spoločnosti sú však podstatne dlhšie, uplynulý rok oslávila 105 rokov od svojho založenia. Môžete nám v krátkosti priblížiť najdôležitejšie míľniky v jej vývoji?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Pán Reutter založil rovnomennú spoločnosť v Stuttgarte už v roku 1912. Firma od svojho vzniku pôsobila ako dvorný dodávateľ komponentov pre automobilku Daimler. V medzivojnovom období firma špeciálne neprosperovala, zlom nastal až v roku 1960, keď sa spustila malosériová výroba kovových uzáverov na chladiace a palivové nádrže pre automobily.

V roku 1980 vznikla pobočka v Rakúsku, v meste Sankt Johann am Pongau, kde sa začalo s lisovaním plastových komponentov pre montáž uzáverov vo veľkosériovej výrobe. Postupne sa rozrastala nielen samotná spoločnosť, ale i portfólio jej produktov. K pôvodným uzáverom na chladiace a palivové nádrže pribudli uzávery na olejové nádrže a po roku 2000 začal vývoj komponentov pre systémy selektívnej katalytickej redukcie.

V roku 2006 prešla spoločnosť zo súkromného vlastníctva pod skupinu FORTAS AG, čo naštartovalo expanziu nielen v rámci Európy, ale i do ostatných kontinentov – Ameriky či Ázie, konkrétne do Indie.

Slovenská pobočka skupiny Reutter bola založená v roku 2006 pod názvom Innovative Verschlusstechnik, s. r. o., v Brezovej pod Bradlom. Rastúce výrobné požiadavky prispeli k tomu, že po dvoch rokoch sme presťahovali výrobu do Myjavy, kde sme našli vhodnejšie priestory, ako aj dostatok kvalifikovanej pracovnej sily.

Určite s tým súvisel aj nárast počtu zamestnancov.

- Áno, v priebehu piatich rokov sa počet zamestnancov navýšil na 150. V tomto období padlo rozhodnutie zo strany akcionárov investovať do vlastných výrobných priestorov a pokračovať v expanzii. V roku 2013 sme vybudovali novú výrobnú halu v priemyselnom parku v Myjave, kde bola o rok neskôr spustená i prevádzka lisovania plastov.

Dovtedy sme dovážali plastové výlisky z Rakúska a následne ich manuálne kompletizovali do finálneho produktu. V roku 2016 sme výrobné a skladové priestory rozšírili dostavbou haly na súčasných viac ako 7000 m2. Následne sme sfinalizovali transfer celého výrobného programu z Rakúska na Slovensko, čím sa naša fabrika v Myjave stala najväčším a najdôležitejším výrobným závodom v skupine Reutter.

Z čoho sa skladá váš výrobný program, čo všetko vyrábate?

- Výrobný program spoločnosti Reutter sa skladá z výroby plastových a kovových uzáverov na chladiace, palivové, olejové nádrže a tzv. SCR nádrže využívajúce selektívnu katalytickú redukciu.

Pred tromi rokmi pribudli do výrobného portfólia našej spoločnosti aj kompletné plniace systémy pre SCR, ktoré sú súčasťou silnejších naftových motorov s cieľom dosiahnuť zníženie emisií oxidov dusíka. Skupina Reutter je celosvetovým priekopníkom v tejto oblasti.

Vývoj komponentov pre SCR systémy sa v našej spoločnosti začal v roku 2003. Spočiatku sme sa sústreďovali na vývoj a výrobu uzáverov pre úžitkové automobily, postupne sa k tomu pridali aj uzávery pre osobné autá a ako posledné kompletné plniace systémy, ktorých podiel v rámci výrobného programu sa každým rokom zvyšuje.

Väčšina nových projektov, ktoré prichádzajú do slovenského závodu, sú spojené práve so systémami SCR. Výroba plniacich systémov SCR je momentálne sústredená len v našom slovenskom závode. Ich zaradenie predstavovalo pre našu spoločnosť významný krok, keďže dovtedy sme sa špecializovali prevažne len na výrobu uzáverov pre rôzne druhy nádrží.

Kto je hlavný odberateľ vašej produkcie? Aký je pomer medzi domácimi a zahraničnými zákazníkmi?

- Naše výrobky dodávame pre všetkých významných producentov automobilov. V segmente osobných automobilov sme lídrom na trhu v rámci chladiacich uzáverov, pri úžitkových sú to palivové a SCR uzávery.

Máme viac ako stovku zákazníkov v rámci celého sveta. Výrobky dodávame medzinárodným automobilkám, ktoré majú svoje výrobné závody aj na Slovensku.

Konkurenčná výhoda vašej spoločnosti spočíva v poskytovaní služieb od vývoja a konštrukčných návrhov až po samotnú výrobu. Aké personálne zázemie si vyžaduje takáto služba klientom?

- Vývoj našich produktov je sústredený v nemeckom Stuttgarte, ktorého výhodou je ideálna poloha a vzdialenosť k významným zákazníkom. V centrále je vytvorený silný medzinárodný tím ľudí, ktorého súčasťou sú aj zamestnanci zo Slovenska.

Majú k dispozícii nadštandardne vybavené laboratórium a skúšobné centrum, čo prispieva k tomu, že zákazníkovi vieme ponúknuť a zabezpečiť komplexný servis a podporu pri navrhovaní a vývoji nových produktov a systémov.

Slovenskí kolegovia z oddelenia inžinieringu a kvality sa aktívne podieľajú na tvorbe riešení technológií uzáverov. Participujeme i na vývoji inovatívnych systémových riešení pre periférie nádrží. Slovenskí pracovníci svojimi praktickými skúsenosťami prispievajú k zlepšovaniu dizajnu a kvality nových produktov skupiny Reutter.

Ako sa vám podniká v Myjave? Našli ste tu dostatok kvalifikovaných ľudí?

- Pôvodne sme výrobu začínali realizovať len s niekoľkými zamestnancami, ktorých počet sa v priebehu piatich rokov navýšil na 150 a následne pri rozširovaní fabriky v roku 2016 sa zdvojnásobil. Rozhodnutie vybudovať najväčší výrobný závod v skupine priamo v Myjave bolo správne, keďže sme tu našli dostatok kvalifikovanej pracovnej sily.

Keďže firma stále rastie, kontinuálne stúpa i počet pracovníkov a dnes zamestnávame približne 450 zamestnancov. Patríme tak k najväčším zamestnávateľom v Myjave. Naším cieľom je obsadzovať všetky pozície prioritne lokálnymi ľuďmi, ktorí nazbierali skúsenosti vo veľkých firmách v automobilovom sektore.

Snažíme sa našim zamestnancom vytvoriť také podmienky, aby nemuseli cestovať za prácou do vzdialených väčších spoločností.

Teší nás, že sa nám darí plniť tento cieľ a kľúčové pozície obsadzujeme kvalifikovanými a skúsenými ľuďmi, ktorí sa aj na základe našej ponuky vrátili späť do Myjavy.

Spolupracujete aj so školami, môžu u vás žiaci nastúpiť na absolventskú prax?

- Áno, snažíme sa vychovať si našich vlastných odborníkov. Spolupracujeme s viacerými školami, podieľame sa na odbornej príprave žiakov, poskytujeme aj absolventskú prax.

Samozrejme, súčasný vývoj na pracovnom trhu a neustále sa znižujúca miera nezamestnanosti v regióne nás motivuje k tomu, aby sme nepretržite zlepšovali náš interný školiaci systém, systém odmeňovania a benefitov, ako aj systém kontinuálneho zlepšovania, a tak vytvárali vhodné podmienky pre našich zamestnancov.

Takto môžeme našim zákazníkom garantovať vysokú kvalitu výrobkov, keďže spokojnosť zákazníka patrí k našim najdôležitejším cieľom.

Aké ciele si v spoločnosti kladiete do nastávajúceho obdobia?

- Cieľom spoločnosti v nasledujúcich rokoch je naďalej zlepšovať kvalitu a spoľahlivosť našich výrobkov, a tým prispieť k spokojnosti zákazníkov a upevneniu postavenia skupiny na trhu.

Okrem toho plánujeme zvýšenie predaja v segmente palivových uzáverov na indickom trhu, s ktorým súvisí i rozšírenie výrobného závodu v Indii.

Podobný cieľ sme si stanovili aj v segmente chladiacich uzáverov v našom mexickom závode. V Európe sa zameriavame na zvýšenie zastúpenia SCR systémov okrem ľahkých úžitkových vozidiel aj v segmente osobných automobilov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 698
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 228
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 385
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 235
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 998
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 600
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 483
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 2 304
  1. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  2. Adam Austera: Cena žltého kovu dosahuje bezprecedentné úrovne. Posledné tri mesiace priniesli najvýraznejší rast za niekoľko dekád
  3. Vladimír Bojničan: Dnes je to už jasné: konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu.
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  6. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  7. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 011
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 829
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 35 912
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 389
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 726
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 19 046
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 488
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 927
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Nespokojní obyvatelia si na mestské zastupiteľstvo priniesli transparenty.

Radnica reaguje na sťažnosti ľudí.


2
Martin Kopčan

Martin Kopčan túži po titule v malom i veľkom futbale.


Mário Bližňák

Rozhovor s manažérom Dukly Trenčín.


7

Zadržali mu vodičský preukaz.


3
  1. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  2. Adam Austera: Cena žltého kovu dosahuje bezprecedentné úrovne. Posledné tri mesiace priniesli najvýraznejší rast za niekoľko dekád
  3. Vladimír Bojničan: Dnes je to už jasné: konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu.
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  6. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  7. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 011
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 829
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 35 912
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 389
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 726
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 19 046
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 488
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 927
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu