Piatok, 19. október, 2018 | Meniny má Kristián

Lepeta: V Trenčíne sa počet áut zdvojnásobil. Živelné parkovanie vymizlo

Predseda Rady slovenskej parkovacej asociácie Miroslav Lepeta hodnotí ročnú reguláciu parkovania v Trenčíne.

(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

Osvedčil sa podľa vás tento systém v Trenčíne?
– Regulácia parkovania v mestách je nevyhnutnosťou. Zo Slovenska sa stáva neregulované parkovisko. S otázkou parkovania sa boria nielen krajské mestá na Slovensku, ale aj mnoho menších miest.

Mesto Trenčín rieši reguláciu priamo, nie prostredníctvom súkromnej spoločnosti a príjmy z parkovného sú priamo príjmom mesta, čo považujem za vhodný model. Podarilo sa tu z centra mesta vylúčiť celodenné parkovanie, čo je správne.

Prečítajte si tiež: Liptai: Kontrola parkovania je pre nás enormná záťaž

Zabezpečila sa tým vysoká obrátkovosť miest v centre, slúži pre väčší počet obyvateľov. Dlhodobé parkoviská, ktoré slúžia najmä pre dochádzajúcich do mesta za prácou, umožňujú umiestniť vozidlá práve tam, kde najmenej zasahujú do života občanov mesta.

Takže aj model „dlhodobých“ parkovísk má svoje opodstatnenie.

Aké kroky by mali nasledovať?
– Mesto by malo systém spolu s obyvateľmi, pre ktorých je to určené, posúdiť a vyhodnotiť, prípadne hľadať kompromis, čo by pomohlo alebo nie. Áut naozaj pribúda, v Trenčíne sa ich počet zdvojnásobil.

Aké podmienky ale vytvorila samospráva? Čo sa týka infraštruktúry, ak hovoríme o parkovacích mestách, akurát vydláždila zeleň, nahradila ju parkovacími miestami. Je však veľa miest, kde už nie je tej zelene toľko. Ak ideme vydláždiť všetku zeleň parkovacími miestami, aj tak to nebude kopírovať vývoj počtu áut.

Z pohľadu návštevníka mesta vidím vozidlá zaparkované na vyznačených „modrých“ miestach. Odstránilo sa živelné parkovanie a neprejazdné ulice.

Ako vnímate zmenu spoplatnenia parkovania v obytných zónach – aktuálne sa tu počas pracovných dní platí non-stop.
– V obytných zónach je spoplatnenie počas „pracovných hodín“ nedostatočné. Potrebné je riešiť najmä nočné parkovanie. Pokiaľ ide o obytné zóny v širšom okolí centra mesta, je non-stop režim správnou voľbou, ale je potrebné to po roku vyhodnotiť a hľadať optimalizáciu systému vzhľadom na užívateľov.

Prečítajte si tiež: Regulované parkovanie rok po: menej áut v uliciach, komplikované automaty

Ako vnímate fakt, že najväčšie sídlisko Juh napriek pôvodným zámerom doteraz nie je spoplatnené?
– Zavádzanie regulácie na sídlisku je určite zložitejšie, ako regulovať centrum mesta. Do centra totiž viete prísť rôznymi spôsobmi, avšak na sídlisku bývate a chcete parkovať čo najbližšie k bydlisku. Veľké sídliská boli budované v časoch, keď mali ľudia menej áut, a preto je počet parkovacích miest pri bytových domoch v drvivej väčšine nedostatočný.

Rečou čísel, v roku 1990 bol počet osobných automobilov na Slovensku 875-tisíc, po 25 rokoch ich je viac ako dva milióny, v blízkej budúcnosti sa pripravme na 2,5 milióna osobných áut. Konkrétne v Trenčíne bolo v roku 2005 zaevidovaných viac ako 25-tisíc osobných áut, po 10 rokoch už viac ako 43-tisíc. S takýmto nárastom sa musíme vysporiadať nielen Trenčíne, ale aj na celom Slovensku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  2. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  3. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  4. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  9. Rozprávkové tankovanie
  10. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 941
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 940
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 385
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 644
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 602
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
  9. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 6 745
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 748

Hlavné správy z MY Trenčín

Čaká nás daždivý víkend. Na horách môže snežiť

Počas nadchádzajúceho víkendu bude slnka minimum.

Hasiči sa stretnú pri Mohyle M. R. Štefánika

Aj hasiči si pripomenú sté výročie založenia Československej republiky

Dávali aj rady, napríklad ako liečiť králiky cesnakom a octom

Vážska výstava zvierat v Beluši má dvadsaťdvaročnú tradíciu a je treťou najväčšou na Slovensku. V prvý októbroví víkend sa na nej stretli chovatelia králikov, hydiny, holubov a exotického vtáctva od Trnavy po Žilinu.

Mal v pláne zabiť sa, prekazili to

Púchovskí policajti okamžitou reakciou zachránili život muža.

Doktor mi zobral polovicu menisku, hovorí Šemrinec

Brankár Igor Šemrinec podstúpil prvú operáciu v živote. Zradilo ho koleno.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Unikátne zábery: Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Európska komisia odobrila projekt výstavby D3 na Kysuciach

Dobrá správa prišla z Bruselu, peniaze sa ujdú aj diaľničnému úseku na Kysuciach.

Ďalší medveď už po Veľkej Fatre behá bez obojka

​​​​​​​Množstvo príprav potrebovali ochranári, kým sa im podarilo šípkou uspať medveďa Žiga, ktorému sa neodopol obojok snímajúci jeho pohyb. Vyšlo to až na druhý pokus.

Vybrali SME

Už ste čítali?