TRENČÍN. Organizátori festivalu Pohoda upozorňujú verejnosť pred kúpou predražených lístkov u neoficiálnych predpredajcov. Ich zakúpením u spoločností, ktoré nie sú predajnými partnermi festivalu môžu ľudia zbytočne prísť o desiatky eur.
Podľa šéfa Pohody Michala Kaščáka sa s takýmto prípadom stretli tento rok po prvýkrát, v zahraničí sú ale takzvané „secondary ticketing“ spoločnosti pomerne bežné. Ich cieľom je nakúpiť množstvo lístkov a cielenou reklamou ich s veľkým ziskom predať.
Kaščák tvrdí, že proti podobným praktikám môžu na Slovensku bojovať zatiaľ len informovaním, to by sa ale mohlo zmeniť.
Lístky drahšie o takmer 63 percent
„Tieto spoločnosti nakupujú lístky na lukratívne koncerty vo veľkom, často prostredníctvom robotov, ktorí generujú nové a nové objednávky. Potom ich spoločnosť dá do predaja s extrémne navýšenou cenou a zaplatí si reklamu tak, aby bola pri vyhľadávaní prvou možnosťou kúpy lístka. Spolu s tým často klamlivo uvedie, že zostáva pár kusov. Zmätie návštevníka a ten nehľadá ďalej, ale kúpi zbytočne predražený lístok,“ opísal fungovanie „secondary ticketing“ spoločností Kaščák.

Ako vysvetlil, organizačný tím cez stránku viagogo.com kúpil lístky, po čom následne obdržali vlastný hometicket, ktorý na oficiálnej webovej stránke Pohody zakúpil robot.
Cena bola oproti pôvodnej (89 eur) navýšená o 55,70 eur, teda o takmer 63 percent. Šéf trenčianskeho festivalu prízvukuje, že aktivita podobných spoločností je témou množstva konferencií a v západoeurópskych krajinách ide o dlhodobý problém.
„Ťažko sa rieši, preto je dôležité, aby boli ľudia o tomto oboznámení a dávali si na podobné praktiky pozor,“ uviedol Kaščák s tým, že organizátori majú okrem informovania verejnosti zviazané ruky.