Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Oprava odstaví polovicu starého cestného mosta v Trenčíne

Práce na výmene poškodeného mostového záveru nesúvisia s generálnou rekonštrukciou mosta. Termín kompletnej rekonštrukcie nie je známy.

TRENČÍN. Slovenská správa ciest by mala dnes začať s opravou starého cestného mosta v Trenčíne. Doprava bude obmedzená len do jedného jazdného pruhu.

Nejde však kompletnú rekonštrukciu cestného mosta, ktorý je len jeden stupeň od havarijného stavu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhé roky sľubovaný termín generálnej opravy zostáva stále neznámy.

Slovenská správa ciest ide vymeniť poškodený mostový uzáver nad prvou oporou.

„Vymeníme tiež desať odvodňovačov v jeho blízkosti. Práce začínajú v sobotu 21. októbra. V prvej etape chceme opraviť mostný záver v jednom jazdnom pruhu s termínom sprejazdnenia 31. októbra tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie pokračovanie bude po prerokovaní s dopravnou políciou,“ informovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Lucia Karelová.

Celkové náklady na výmenu poškodeného mostového záveru sú podľa nej vo výške takmer 170 tisíc eur.

Doprava pôjde striedavo v jednom pruhu

O oprave mosta informovala Slovenská správa ciest aj mesto Trenčín.

Prečítajte si tiež: Práce na oprave starého mosta počas sviatkov prerušia Čítajte 

„Počas prác budú od 6:00 hodiny rannej do 18:00 hodiny dopravu regulovať náležite poučené osoby, od 18:00 hodiny do rána 6:00 hodiny by mala dopravu regulovať prenosná svetelná signalizácia,“ informovala hovorkyňa mesta Erika Ságová.

Doprava podľa nej pôjde striedavo v jednom jazdnom pruhu.

„Odporúčame vodičom, ak by to bolo možné, aby používali nový cestný most,“ dodala Ságová.

Veľkú opravu sľubujú už roky

Termín kompletnej rekonštrukcie starého cestného mosta v Trenčíne je stále neznámy.

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako 60-ročný most je pritom už päť rokov v šiestom zo siedmich stupňov stavebno-technického stavu, čo znamená veľmi zlý stav. Ak by sa zhoršil o ďalší stupeň, most by museli uzavrieť, pretože by už bol v havarijnom stave.

Prečítajte si tiež: Dopravu na starom cestnom moste obmedzia Čítajte 

Bývalý generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek pritom o potrebe rekonštrukcie hovoril už pri začiatku výstavby druhého cestného mosta v Trenčíne v roku 2012.

„Len čo dokončíme nový cestný most, začína sa etapa modernizácie starého mosta v Trenčíne. Tá by mala trvať asi 12 mesiacov,“ sľúbil vtedy Pavlásek.

„Nie, práce na výmene poškodeného mostového záveru nesúvisia s generálnou rekonštrukciou mosta. Termín jeho kompletnej rekonštrukcie v súčasnosti nie je známy,“ dodala hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Čím neskôr, tým drahšie

O tom, že most potrebuje opravu, hovoria odborníci aj trenčianski motoristi. Podľa odborníka na mosty Petra Paulíka je nutné opraviť most čím skôr.

„Ak sa bude čakať, oprava bude drahšia. Môže to dospieť až do takého štádia, že most sa nebude dať zrekonštruovať a bude sa musieť celý zhodiť a postaviť nanovo. Pri takejto pokročilej degradácii je oprava účinnejšia, o čo skôr sa spraví,“ skonštatoval vo februári Paulík.

Starý cestný most začali stavať v lete 1953. Doprastav dokončil jeho výstavbu v novembri 1956.
Náklady na vtedy najväčší most na Slovensku, dlhý 346 a široký 15 metrov, boli 27 miliónov korún.

Váh je pod ním široký približne 205 metrov.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  4. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  5. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  6. Vytvor si svoju budúcnosť
  7. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 656
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 896
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 639
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 540
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 504
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 032
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 561
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 382

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  2. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  3. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  4. Štefan Vidlár: Pravota holota
  5. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  6. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  7. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 191 977
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 796
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 133
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 023
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 889
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 372
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 920
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Bohumil Hanzel tvrdí, že vyjadrenia Slovenského pozemkového fondu (SPF) ohľadne ich pozemkov na ulici Horný Šianec v Trenčíne sú nepravdivé.


17 h

Kto šetrí, má za tri! Určite platí, že každý rád šetrí. Možností ako ušetriť je však menej a menej.


28. nov
Róbert Gašparík

Novozvolený primátor Bánoviec nad Bebravou Róbert Gašparík bude na začiatku svojho úradovania poberať základný mesačný plat vo výške 3 403 eur.


SITA 28. nov
Ukrajinka Tatiana Meľnyk s manželom a deťmi strávila v Rusmi okupovanom Chersone skoro osem mesiacov.

Rozhovor s Tatianou Meľnyk.


28. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Turčianskej kotline by mali spracovávať stotisíc ton odpadu ročne.


23 h

Vodič zraneniam podľahol v nemocnici.


19 h

Spolu 35 blokových pokút uložili policajti počas štvorhodinovej dopravnej akcie na cestách okresu Prievidza. Informovala o tom trenčianska krajská polícia na sociálnej sieti.


SITA 21 h

Podľa nameraných hodnôt mohol spôsobiť výbuch.


14 h

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  2. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  3. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  4. Štefan Vidlár: Pravota holota
  5. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  6. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  7. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 191 977
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 796
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 133
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 023
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 889
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 372
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 920
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu