Šéf mestskej cyklokomisie: Konečne! Aspoň jedna cyklotrasa je hotová

Požiadam hlavnú kontrolórku mesta, aby preverila budovania cyklotrasy z pohľadu účelnosti a hospodárnosti vynaložených verejných prostriedkov, povedal v rozhovore Richard Medal.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Andrej Luprich)

Čo hovoríte na dokončenie prvej cyklotrasy v Trenčíne? Čo prinesie ľuďom?

Konečne! Aspoň jedna cyklotrasa je hotová. Síce s chybami – v Trenčíne sa máločo podarí na 100 percent, ale myslím si, že plní svoj účel. Cyklisti majú svoj priestor pre komfortnejšiu a bezpečnejšiu jazdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jej výstavba trvala veľmi dlho.

Teší ma, že po dlhých rokoch príprav a diskusií s odborníkmi aj s každodennými cyklistami, a po dlhých rokoch odkladov sa konečne toto dielo dokončuje. Prvý návrh na cyklotrasu cez Soblahovskú bol daný na verejnú diskusiu ešte v roku 2011.

SkryťVypnúť reklamu

Čo bolo z vášho pohľadu najkomplikovanejšie?

Najspornejším bodom bolo rozhodnutie, či viesť trasu v kontakte s motorovými vozidlami, alebo či vybudovať extra chodník v zeleni vedľa chodníka pre chodcov.

Každé z týchto riešení má svoje plusy aj mínusy. Po dlhých diskusiách sa zvolila integrácia cyklistov s motorovými vozidlami, ktorá je pre úzke dopravné koridory v Trenčíne vhodnejšia.

Okrem toho prináša väčšiu bezpečnosť pre chodcov, ktorým zostane ich priestor zachovaný. Na druhej strane je zvolené riešenie výzvou pre ohľaduplnosť vodičov áut, ktorým sa o niečo zúžil profil ich jazdného pruhu.

Viacero ľudí kritizuje kvalitu prác – bude sa tým cyklokomisia zaoberať?

V rámci procesu kolaudácie druhej etapy cyklotrasy boli identifikované nedostatky, ktoré sa dodávateľ zaviazal odstrániť.

SkryťVypnúť reklamu

Nerovnosti na cyklotrase vybudovanej v rámci prvej etapy sľúbil opraviť správca mestských komunikácií.

Prečítajte si tiež: Cyklotrasu spod Juhu do centra Trenčína dokončili Čítajte 

Najviac ma mrzia dve či tri miesta, kde sa pri daždivom počasí drží na cyklotrase voda – napríklad v križovatke Soblahovskej a Olbrachtovej – v projekte sa s tým nepočítalo, ani pri realizácii sa nepodarilo upraviť odvodnenie komunikácie v týchto miestach.

Tiež, že cyklotrasa nie je ani v náznaku vyznačená cez okružnú križovatku pri Keramoprojekte – to, žiaľ, vylučuje slovenská legislatíva.

Cyklotrasa stála pol milióna eur.

Celková suma za dielo je skutočne vysoká, aj keď treba pripomenúť, že súčasťou stavby bolo aj zasunutie niekoľkých zastávok MHD, úprava niekoľkých križovatiek, priechodov pre chodcov, nehovoriac o pomerne výrazných stavebných úpravách v úseku od Námestie Sv. Anny.

SkryťVypnúť reklamu

Chcem požiadať hlavnú kontrolórku mesta, aby preverila budovania cyklotrasy z pohľadu účelnosti a hospodárnosti vynaložených verejných prostriedkov. Podám návrh, aby takáto kontrola prebehla – musia s tým súhlasiť aj ďalší poslanci, pretože úlohy kontrolórke schvaľuje mestské zastupiteľstvo.

Aké sú ďalšie plány v oblasti budovania cyklotrás na najbližšie obdobie?

Vybudovanie tejto novej cyklotrasy od cintorína pod Juhom do centra mesta je prvým krokom. Logicky by mali nasledovať cyklotrasy v ďalších identifikovaných frekventovaných trasách cyklistov - na Sihoť či cez Rázusovu ulicu či cez Hodžovu ulicu a cez cestný most smerom na Kasárenskú a ďalej do Zlatoviec a do Záblatia a v druhej vetve cez Stárkovu ulicu smerom k priemyselnému parku.

Ktoré trasy sa aktuálne pripravujú?

"Zámostské" trasy sa pripravujú projekčne a mali by byť pripravené na realizáciu už na budúci rok, ak samozrejme bude zabezpečené financovanie v rozpočte mesta na rok 2018.

"Sihoťská" trasa je stále predmetom diskusií, prebehlo aj verejné hlasovanie, predmetom ktorého boli tri základné riešenia. Paradoxne vo verejnom hlasovaní vyhralo najinovatívnejšie riešenie, zároveň aj najnákladnejšie, ktoré by prinieslo zásadnú zmenu charakteru Rázusovej ulice. Jednoznačne ale toto riešenie získalo najviac hlasov.

Ja si napriek tomu myslím, že na Rázusovej ulici je potrebné alebo riešiť cyklotrasu a vytesniť odtiaľ parkujúce autá, alebo ak tam autá zostanú parkovať, koridor pre cyklistov treba vyznačiť iba formou cyklopiktogramov na ceste, tak, ako je to napríklad na Palackého ulici v smere jazdy vozidiel.

O cykloriešení Rázusovej alebo aj Hodžovej ulice by mali ale predovšetkým spolurozhodovať občania Sihote. Výber vhodného riešenia pre jazdu cyklistov cez Rázusovu/Hodžovu ulicu je kľúčový pre ďalšie pokračovanie cyklotrasy smerom na Sihoť IV. a V. a cyklotrasy do Kubrej.

Projekty týchto cyklotrás sú už vo finále, ale ich realizácia by v súčasnosti nemala zmysel, ak nebudú prepojené s centrom mesta cez spomínanú Rázusovu či Hodžovu ulicu.

Samostatným príbehom je riešenie prejazdu cyklistov na Námestí SNP pred hotelom Elizabeth - vyžaduje si to náročné technické riešenie, ale i na ňom sa v poslednom čase podarilo urobiť pokroky.

Dočkáme sa v Trenčíne ďalších cyklotrás?

Pevne verím, že áno. Záleží to hlavne na tom, či poslanci a poslankyne MsZ vyčlenia na budovanie ďalších cyklotrás finančné prostriedky.

Cyklokomisia usilovne pripravuje podklady, aby boli pripravené projekty na realizáciu. Pripomínam pri tejto príležitosti, že rokovania Cyklokomisie vždy posledný pondelok v mesiaci od 15.30 hod. v Sobášnej sieni na Mestskom úrade sú verejné a že ktokoľvek je vítaný. Každý názor, pripomienka, kritika sú dôležité a budeme sa nimi zaoberať.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 24 122
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 754
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 937
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 337
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 273
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 885
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 650
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 393
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 373
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 308
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 393
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 373
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 308
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu