TRENČÍN. Práce na stavbe nového železničného mosta v Trenčíne sa chýlia ku koncu. Po tom, čo v máji prešiel po moste prvý vlak, v pondelok plánujú Železnice Slovenskej republiky spojazdniť aj druhú koľaj.

„Prevádzka na novom železničnom moste bude na koľaji číslo 1 spustená v pondelok 31. júla, koniec výluky je naplánovaný na 18.00 hod. Od tohto času bude prevádzka po moste obojkoľajná,“ informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.
Spustenie ďalšej koľaje bude mať podľa nej pozitívny vplyv na prevádzku železnice. „Medzi Trenčínom a Zlatovcami budú vlaky premávať po oboch koľajach, čo znamená zrýchlenie dopravy a zároveň s ukončením výluky ukončíme aj náhradnú autobusovú dopravu pre cestujúcich smer Chynorany,“ uviedla hovorkyňa. Nový železničný most cez rieku Váh je tak podľa nej takmer úplne dokončený, chýbajú už len drobné terénne úpravy okolo pilierov.
Nový most tvoria dva samostatné mosty, oba sú uložené na spoločných podperách. Jeho dĺžka je 343 metrov, váži takmer 55-tisíc ton a vlaky po ňom môžu jazdiť rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu. Celková cena mosta je približne 24 miliónov eur.

Železničnú trať pri Trenčíne modernizuje TSS Grade spolu s českou firmou Bögl a Krýsl a chorvátskou spoločnosťou Konstruktor – Inženjering zo Splitu za 244 miliónov eur. Pôvodne mali byť práce hotové v lete 2015. Železnice ale termín posunuli na jar 2016, neskôr na november minulého roka. Ani jeden termín nedodržali. Aktuálne zostáva stavebne neukončený podchod v Záblatí a podchod v Zlatovciach.
„Tie by mali byť ukončené do septembra 2017, zostáva ešte dokončiť kanalizáciu na Sihoti a komunikácie na Radlinského ulici. Na rokovaní u primátora Trenčína zhotoviteľ modernizácie informoval, že stavebné práce by sa mali ukončiť v septembri – októbri 2017,“ dodala Pavliková.
Autor: AL