Cestu do Horného Srnia žiadajú opraviť aj petíciou

Petíciu za rozšírenie cesty pred obcou Horné Srnie podpísalo takmer 1500 ľudí.

Stret dvoch kamiónov je na úzkej ceste plnej zákrut veľmi nebezpečný.Stret dvoch kamiónov je na úzkej ceste plnej zákrut veľmi nebezpečný. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

HORNÉ SRNIE. Cesta I/57 medzi Nemšovou a Horným Srním je úzka a neprehľadná. Miestni obyvatelia sa po minuloročnej tragickej nehode rozhodli spísať petíciu za jej urýchlenú opravu a rozšírenie.

Petíciu podpísalo viac ako 1400 ľudí. Cesta slúži aj ako hlavný ťah do Českej republiky, denne po nej prejde viac ako 800 kamiónov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vozovka je v dezolátnom stave, ľudia majú strach

Podľa šéfa petičného výboru Jána Rekema prejde po ceste denne množstvo kamiónov do cementárne, do miestnych firiem, vozovka je však v dezolátnom stave.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Lupiči z Horného Srnia stále unikajú, pošta prišla o viac ako 17 tisíc eur Čítajte 

„Ľudia sa tadiaľ už boja jazdiť, je úzka, neprehľadná, má viacero zákrut a potrhané prepadnuté krajnice, ktorým sa šoféri snažia vyhnúť. Kamióny aj autobusy sa preto tlačia do stredu cesty, obávajú sa, že sa krajnica odtrhne,“ tvrdí Rekem.

Na nebezpečnom úseku sa často stávajú dopravné nehody, ktoré majú aj tragické následky.

Minulý rok tu zahynul mladý vodič osobného auta, ktorý sa zrazil s nákladným autom.

„Cesta má množstvo zákrut, ktoré by sme chceli vyrovnať popri neďalekej železnici a cestu rozšíriť. Ak sa stretnú oproti sebe kamión a autobus, často sú tu nehody. Pozemky patria štátu, nemal by s tým byť problém,“ povedal Ján Rekem.

O opravu žiadajú roky

O oprave cesty sa hovorí už roky, podľa miestnych potrebuje najmä rozšíriť.

„Treba ju spraviť. Je to úzka cesta, kamióny idú plná čiara, neplná čiara. Ak ide cyklista, auto a kamión, je to čistá smrť. Mám husiu kožu, keď si pomyslím, čo sa stalo mojím synom. Chlapci išli na kúpalisko, oproti išiel kamión a zrazil ich, ani nezastal, auto išlo do šrotu,“ reagovala Mária Kebísková.

SkryťVypnúť reklamu

Občiansku iniciatívu podporil aj starosta obce Jozef Húserka, podľa neho žiadajú správcu cesty o jej opravu už dlhé roky.

Opravovať sa mala už v roku 2009, vydali sme územné rozhodnutie, peniaze však Slovenská správa ciest presunula na iné úseky,“ skonštatoval Húserka.

Po ceste prejde za jeden deň 800 nákladných vozidiel.

„Ako povedal dopravný inžinier, kamión prechádza zákrutami tak, že zadnými kolesami ide už po krajnici a predným kolesom prechádza asi 30 centimetrov za stredovú čiaru, v tej zákrute sa na cestu nezmestí. Ak ide oproti druhý povolenou rýchlosťou 70 kilometrov za hodinu a pri krajnici ide cyklista, tak nemá šancu prežiť,“ povedal starosta.

Obec podľa Húserku žiadala aspoň o zníženie rýchlosti na 50 kilometrov za hodinu.
„Prišla nám odpoveď, že to sa dá len v prípade, kde je súvislá zástavba, chodník a osvetlenie, čo tu chýba,“ dodal Húserka.

SkryťVypnúť reklamu

Časté nehody vidí aj okresný úrad

Opodstatnenosť petície potvrdil aj odbor cestnej dopravy Okresného úradu v Trenčíne.

„Ide o neprehľadný úsek cesty pre nedostatočné šírkové parametre komunikácie s prepadnutými krajnicami a absentujúcim vodorovným dopravným značením. Úsek je miestom častých dopravných nehôd,“ informovala vedúca odboru cestnej dopravy Okresného úradu v Trenčíne Lenka Kolářová.

Zo záverov petície prijali úlohy, ako je obnova vodorovného dopravného značenia, oprava krajníc v predmetnom úseku cesty po oboch stranách, osadenie smerovacích stĺpikov či oprava pozdĺžnych a priečnych nerovností a výrub stromov a krovia.

Cestu spravuje Slovenská správa ciest, ktorá nebezpečný úsek pred Horným Srním zaradila do projektu Modernizácia vybraných úsekov ciest prvej triedy.

„Predpoklad samotnej realizácie je v rokoch 2018, respektíve v roku 2019 podľa pridelených finančných prostriedkov nadriadeným orgánom. Nutné je poznamenať, že stavba sa nachádza v tabuľke priorít ministerstva dopravy a výstavby,“ informovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

V nedávnej minulosti podľa nej Správa ciest obnovila vodorovné dopravné značenie, opravila krajnice v dĺžke 50 metrov, osadila smerové stĺpiky, opravila poškodené zvodidlo, pracovníci vyrezali a poštiepkovali krovie na svahoch a odstránili 22 stromov zo svahov.

„Tento rok sme zrezali svah o pol metra v dĺžke 200 metrov, odstránili korene stromov, prehĺbila sa priekopa a tiež sa opravila krajnica v dĺžke 50 metrov. V súčasnosti sa odstraňujú výtlky,“ uzavrela Hromcová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 583
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 894
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 475
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 363
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 693
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 981
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 639
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 525
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 732
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 313
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 73 249
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 665
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 427
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 705
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 731
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 521
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Stanislav Krajči

Dôvodom zmeny vo vedení projektu je odchod riaditeľa Jána Sudzinu, ktorý sa koncom marca vzdal funkcie.


TASR

V tomto roku sa neprenajímajú nebytové priestory na kúpalisku, tie boli minulý rok vysúťažené až do roku 2026.


TASR
Hôrka nad Váhom doma nebodovala.

Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasu a tabuliek VIII. ligy Sever a Juh.


Bzince pod Javorinou (v červenom) vyhrali prvý raz v sezóne.

Prehľad výsledkov, komentárov, tabuľky IX. ligy Nové Mesto.


  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 732
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 313
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 73 249
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 665
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 427
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 705
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 731
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 521
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu