TRENČÍN. Od minulej soboty začala trenčianska SAD s prevádzkou autobusov s prívesnými vozíkmi na prepravu bicyklov. Za jednoeurový poplatok prevezú autobusy bicykle na trase Trenčín – Nové Mesto nad Váhom a Trenčín – Dubodiel. Trenčanom sa nápad pozdáva, prekáža im ale víkendová periodicita spojov a cena za prepravu bicykla.
Zaujímavý nápad cyklisti uvítali
Zavedenie cyklobusov privítal Benedikt Ševčík, ktorý na bicykli ročne prejde stovky kilometrov.
„Cena je podľa mňa rozumná, pretože rovnako stojí aj preprava bicykla železnicami, rovnaká je aj cena v Bratislave. S touto vymoženosťou som spokojný, privítal by som ale zavedenie cyklobusov do iných častí kraja. Ako cyklista by som sa potešil Manínskej tiesňave alebo autobusu smerom na Považskú Bystricu a Súľovské skaly, kde je prostredie pre jazdu na bicykli krásne,“ povedal Ševčík. Veronika Backová nápad s prepravou bicyklov uvítala, službu by využila počas víkendových výletov.
„Možno by sme sa cyklobusom prepravili do Nového Mesta a odtiaľ je to bicyklami k Čachtickému alebo Beckovskému hradu len kúsok,“ potešila sa nápadu. Osloveného Lukáša Baču prekvapila cena za prepravu.
„Keď si spočítam, že za bicykel zaplatím spiatočne dve eurá plus cena lístku, asi by som radšej priplatil za benzín a odviezol sa autom so stojanom.
Možno by ľudia, ktorí auto nemajú a chodia cez víkend do práce prijali takýto spoj aj počas pracovných dní,“ zhodnotil Lukáš Bača.

Po sezóne vyhodnotia úspešnosť cyklobusov
Hovorkyňa trenčianskej SAD Ivana Strelcová vysvetlila, že aktuálny harmonogram autobusov na linkách Trenčín – Nové Mesto nad Váhom a Trenčín – Dubodiel je skúšobný. Prevádzku cyklobusov, ktorú nastavili na štátne sviatky a víkendy po sezóne vyhodnotia a budúce leto možno budú špeciálne autobusy premávať aj v piatky.
Cyklovlečky za 8 000 eur
Dva prívesy nakúpila spoločnosť zastrešujúca trenčiansku SAD od českého výrobcu, hodnotu jedného Strelcová vyčíslila na asi 8 000 eur.
„Zaujímavosťou je, že autobus s vlečkou sa dá objednať aj individuálne. Pokiaľ by sa našla organizovaná skupina alebo športové zápolenie, sme schopní cyklobus poskytnúť aj na takýto účel,“ priblížila Ivana Strelcová.
Trasy, po ktorých budú cyklobusy prechádzať, sú podľa nej otestované vodičmi, keďže viesť dlhé vozidlo s prívesom, na ktorý sa zmestí až 24 bicyklov, nemusí byť na niektorých trasách najbezpečnejšie.

Vodič Pavol Lipták bude s cyklobusom jazdiť na trase Trenčín – Beckov – Nové Mesto na Váhom, jazdy s prívesom sa nebojí.
„V stredu sme boli na skúšobnej jazde, absolvovali sme trasu, po ktorej budeme jazdiť. Autobus s prívesom je dlhší, ale dá sa s tým, nie je to veľký problém,“ povedal o manévrovaní vodič.
O nakladanie bicyklov na vozík sa postará stevard. Pavol Lipták vylúčil možnosť prevážať bicykel inde ako na vozíku.
„Kufor nie je na prepravu bicykla stavaný, vnútri vozidla sa tiež nemôže prepravovať, pokiaľ nie je uviazaný, inak by mohol byť nebezpečný,“ dodal Pavol Lipták.