Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Štát opraví 25 staníc, na trenčiansku chýba zmluva

Štátny dopravca plánuje opraviť 25 železničných staníc. V Trenčianskej Teplej vymenia elektroinštaláciu a bleskozvod. Termín rekonštrukcie stanice v Trenčíne zostáva stále otázny, o oprave sa pritom hovorí už od roku 2009.

Železničná stanica v Trenčíne.Železničná stanica v Trenčíne. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chystajú opravu 25 železničných staníc za približne deväť miliónov eur.

Medzi nimi je stanica v Trenčianskej Teplej, ktorá dostane nové elektrické rozvody a bleskozvod.

Podľa hovorkyne štátneho dopravcu Martiny Pavlikovej ide o pokračovanie rekonštrukcie, ktorú ukončili minulý rok. Pri nej sa mal zjednotiť architektonický vzhľad nemodernizovanej časti budovy a obnoviť trvanlivosť objektu.

Teraz príde na rad rekonštrukcia elektrických rozvodov a bleskozvodu.

SkryťVypnúť reklamu

„Najprv budeme súťažiť dodávateľa, ktorý vypracuje projektovú dokumentáciu. Až po jej vypracovaní bude zrejmý detailný rozsah rekonštrukcie, predpokladaná cena aj čas rekonštrukcie. Následne vyberieme zhotoviteľa,“ informovala Pavliková.

Viaceré nehnuteľnosti Železníc chátrajú

V evidencii nehnuteľností Železníc je v Trenčianskej Teplej spolu 34 budov. Ich vek, účel, na ktorý sú využívané, sú rôzne, rôzny je aj ich aktuálny stav.

„Údržba a oprava týchto budov sa rieši priebežne podľa potreby, v zmysle schválených plánov a pridelených financií,“ skonštatovala Pavliková.

Podľa starostu Trenčianskej Teplej Milana Bereca by bolo dobré, ak by sa Železnice SR starali aj o ostatné budovy, ktoré v obci vlastnia.

„Niektoré budovy predali, pozostávali im pozemky, ktoré mohli tiež predať, vrátane parkovacích plôch, ktoré nepotrebujú. Viaceré budovy sú schátrané, majú prepadnuté podlahy,“ skonštatoval.
Železnice ich podľa neho mohli predať už dávno. „Dnes sú schopné akurát na zbúranie,“ dodal starosta Berec.

SkryťVypnúť reklamu

Trenčín zostáva bez zmien

Oprava staníc v réžii Železníc SR sa však nedotkne tej v Trenčíne.

O jej rekonštrukcii sa pritom hovorí už od roku 2009. Železnice v rámci projektu Moderná stanica ponúkli vtedy súkromným spoločnostiam za opravu chátrajúcich staníc právo využívať v nich komerčné priestory.

Neskôr sa k projektu vrátili v roku 2012, keď súťaž na opravu stanice v Trenčíne vyhrala spoločnosť SIRS-Develompent.

Tá prostredníctvom SAD Trenčín zabezpečuje autobusovú dopravu pre mesto aj Trenčiansku župu.
„So spoločnosťou už začali rokovania, ktoré môžu trvať aj niekoľko mesiacov,“ povedala pred piatimi rokmi vtedajšia hovorkyňa Železníc SR s tým, že podpis zmluvy očakávajú v lete 2012. Žilinská firma sa zaviazala zrekonštruovať stanicu do dvoch rokov od vydania právoplatného stavebného povolenia.

SkryťVypnúť reklamu

Zmluvu stále nepodpísali, rokovanie zrušili

Zmluva na rekonštrukciu železničnej stanice v Trenčíne nie je podpísaná dodnes. Železnice ale o oprave budovy vo vlastnej réžii neuvažujú.

„Rekonštrukcia železničnej stanice Trenčín je pripravená formou revitalizácie ako PPP projekt. Zmluva so spoločnosťou SIRS-Development, a. s., zatiaľ nie je podpísaná. Na tento mesiac je pripravované rokovanie vo veci doriešenia otázok súvisiacich s projektom a návrhom revitalizačnej zmluvy,“ prisľúbila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.

„Zdĺhavé rokovania o uzatvorení zmluvy boli spôsobené hlavne tým, že celkový predmet revitalizácie nebol v súlade s obsahovým vymedzením v súťaži. Bol väčšieho rozsahu, čo sme museli s víťazom súťaže upravovať tak, aby hodnota koncesie bola v súlade s dodržaním limitov stanovených v zákone o verejnom obstarávaní,“ uviedla Pavliková s tým, že vplyv na projekt obnovy stanice mali aj zmeny územného plánu, ktoré riešili s mestom pred dvoma rokmi.

Prečítajte si tiež: Výstavbu terminálu odložili na neurčito Čítajte 

Termín stretnutia s investorom plánovali Železnice na utorok (11.4.), napokon sa však neuskutočnilo.

"Predmetné rokovanie bolo zrušené a uskutoční sa po dohode strán v náhradnom termíne," informovala v stredu Ivana Popluhárová z komunikačného oddelenia Železníc.

SIRS ukazuje na Železnice SR

Hovorkyňa Trenčína Erika Ságová však s týmto tvrdením nesúhlasí, územný plán podľa nej s opravou stanice nesúvisí.

„Zmena územného plánu sa netýkala priestoru budovy železničnej stanice a ani priestoru železnice ako takej,“ skonštatovala Ságová.

Spoločnosť SIRS vidí za zdržaním rekonštrukcie výmenu vedenia Železníc SR, podpis zmluvy očakávajú v najbližšej dobe.

„Z našej strany je zmluva o revitalizácii podpísaná už niekoľko mesiacov. Nedávno sa však menilo vedenie ŽSR, a tak sa, podľa nášho názoru, podpis zmluvy zo strany ŽSR pozdržal. Jedenásteho apríla máme práve z toho dôvodu stretnutie oboch strán,“ informovala hovorkyňa SIRS Ivana Strelcová. Podľa nej by sa s prácami na budove železničnej stanice v Trenčíne malo začať po podpise zmluvy. Presný dátum, kedy by sa tak mohlo stať, však neuviedla.

Trenčania hovoria o prázdnych sľuboch

Ľudia, ktorí cestujú vlakom, by opravu stanice uvítali.

„Každá budova potrebuje údržbu, starostlivosť. Je to ošarpané, bolo by tu čo vylepšovať. Sme krajské mesto, ale stanica tak nevyzerá,“ povedala Anna z Trenčína.
Jozef Novák cestuje často do Trenčína vlakom z Trnavy. „Stanice sa nedajú porovnať. Vidieť, že sa tu s tým nič nerobí, stanica je rovnaká už dlhé roky. Je to škoda,“ skonštatoval.

Podobný názor má aj taxikár Peter.

„Nasľubovali nám veľký terminál, vizualizácia bola pekná, no roky sa nič nedeje. Len sa sľubuje. Platíme tu za parkovné miesta, je to v hroznom stave,“ povedal. Podľa neho je šťastie, že v Trenčíne máme hrad.

„Ak sem prídu turisti, hneď pozerajú na hrad, stanicu si, našťastie, veľmi nevšímajú,“ dodal.
Projekt Terminál, ktorý plánuje postaviť spoločnosť SIRS, má prepojiť železničnú a autobusovú stanicu.

Začiatok výstavby však odložili na neurčito, investor sa na jeseň rozhodol zmeniť projekt. Stavba bude menšia, nové bude aj dopravné riešenie okolia železničnej a autobusovej stanice.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 154
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 20 628
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 608
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 16 247
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 858
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 225
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 461
  8. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 2 310

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Good idea Slovenia
  2. Marek Kytka: Projektil Lászlá Bénesa a profesorský gól Stana Lobotku
  3. Kristína Jakubičková: Kým dorazí zásielka, bude zo mňa Matuzalem!
  4. Štefan Vidlár: (NE)MOCŇÍ
  5. Branislav Pasiar: Ako bráni štátna správa a cirkev rurálne oblasti pred ruskou propagandou?
  6. Filip Kaľavský: Hlavná kontrolórka a prázdniny v Ríme
  7. Věra Tepličková: Nebezpečné fixácie alebo Buďme radi, že je to Sulík
  8. Ján Chomík: Viva México & chilli omáčky
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 154
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 822
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 515
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 5 479
  5. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 4 473
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 375
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 892
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 726
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Registrácia je bezplatná.


6 h

Získaniu certifikátu predchádzal environmentálny audit, ktorý bol zameraný na rôzne oblasti života organizácie z hľadiska prístupu k ochrane životného prostredia.


7 h

S Inteligentnou domácou asistentkou (IDA) - monitorovacím systémom, ktorý prinesie do rodín seniorov a osôb so zdravotným znevýhodnením viac istoty a bezpečia, sa rad-radom zoznamujú budúci poskytovatelia sociálnych služieb na území Trenčianskej župy.


7 h

Dopravní policajti včera riešili nehodu na cyklotrase v Trenčíne. Žena skončila v nemocnici s ťažkým zranením.


(tn) 7 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Good idea Slovenia
  2. Marek Kytka: Projektil Lászlá Bénesa a profesorský gól Stana Lobotku
  3. Kristína Jakubičková: Kým dorazí zásielka, bude zo mňa Matuzalem!
  4. Štefan Vidlár: (NE)MOCŇÍ
  5. Branislav Pasiar: Ako bráni štátna správa a cirkev rurálne oblasti pred ruskou propagandou?
  6. Filip Kaľavský: Hlavná kontrolórka a prázdniny v Ríme
  7. Věra Tepličková: Nebezpečné fixácie alebo Buďme radi, že je to Sulík
  8. Ján Chomík: Viva México & chilli omáčky
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 154
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 822
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 515
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 5 479
  5. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 4 473
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 375
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 892
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 726
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu