Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Starý most nutne potrebuje opravu, stále však nemá hotový ani projekt

Starý cestný most je len jeden stupeň od havarijného stavu. Dlhé roky sľubovaný termín rekonštrukcie zostáva stále neznámy. Slovenská správa ciest stále pripravuje podklady k projektu.

TRENČÍN. Termín rekonštrukcie starého cestného mosta v Trenčíne je stále neznámy.
Viac ako 60-ročný most je pritom už päť rokov v šiestom zo siedmich stupňov stavebno-technického stavu, čo znamená veľmi zlý stav.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by klesol o ďalší stupeň, most by museli uzavrieť, pretože by už bol v havarijnom stave.
Bývalý generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek pritom o potrebe rekonštrukcie hovoril už pri začiatku výstavby druhého cestného mosta v Trenčíne v roku 2012.

„Len čo dokončíme nový cestný most, začína sa etapa modernizácie starého mosta v Trenčíne. Tá by mala trvať asi 12 mesiacov,“ sľúbil vtedy Pavlásek.

SkryťVypnúť reklamu

Termín rekonštrukcie je stále otázny

Slovenská správa ciest stále nevie, kedy sa rekonštrukcia starého cestného mosta v Trenčíne začne.

„Momentálne sa mostný objekt nachádza v stave šesť, stavba sa pripravuje. Dúfame, že stavebné práce sa začnú skôr, ako bude mostný objekt preradený do stavu sedem,“ povedala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

Už pred dvoma rokmi pritom tvrdila, že Správa ciest spracúva súťažné podklady na zabezpečenie projektovej dokumentácie.

Projekt však dodnes nie je hotový, aktuálne naň zo štátneho rozpočtu požadujú 600-tisíc eur. Ďalších 100-tisíc eur by mali stáť výkupy a majetkovoprávne usporiadanie pozemkov.

„Samozrejme, v tejto chvíli nevieme uvedené finančné prostriedky garantovať, nakoľko nie je podpísaný kontrakt na rok 2017 medzi ministerstvom dopravy a Slovenskou správou ciest. Aké práce bude rekonštrukcia mostného objektu zahŕňať, napovie až projektová dokumentácia,“ uviedla Hromcová s tým, že predpoklad začatia stavebných prác je naplánovaný v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu

Celkové náklady prestavby mosta odhadujú na 26,6 milióna eur, Hromcová predpokladá financovanie z prostriedkov Európskej únie.

Mesto chce byť pri tom

Pri príprave projektovej dokumentácie by chcelo byť aj mesto Trenčín.

„Rekonštrukcia starého cestného mosta je záležitosťou Slovenskej správy ciest, ale mesto pracuje v súvislosti s modernizáciou železničnej trate na novom riešení dopravy v meste a to sa týka aj tohto mosta,“ uviedla hovorkyňa Trenčína Erika Ságová.

Trenčiansky primátor podľa nej požiadal ešte predchádzajúceho ministra dopravy o to, aby mesto bolo od začiatku pri príprave projektovej dokumentácie na rekonštrukciu mosta.

„Podľa našich informácií ešte štát nevyčlenil financie na jej vypracovanie, v tejto súvislosti požiada primátor Richard Rybníček súčasného ministra dopravy o stretnutie,“ dodala Ságová.

SkryťVypnúť reklamu

Čím neskôr, tým drahšie

O tom, že most potrebuje opravu, hovoria odborníci aj trenčianski motoristi. Podľa odborníka na mosty Petra Paulíka je nutné opraviť most čím skôr.

„Ak sa bude čakať, oprava bude drahšia. Môže to dospieť až do takého štádia, že most sa nebude dať zrekonštruovať a bude sa musieť celý zhodiť a postaviť nanovo. Pri takejto pokročilej degradácii je oprava účinnejšia, o čo skôr sa spraví,“ skonštatoval Paulík.

Starý cestný most začali stavať v lete 1953. Doprastav dokončil jeho výstavbu v novembri 1956.

Náklady na vtedy najväčší most na Slovensku, dlhý 346 a široký 15 metrov, boli 27 miliónov korún. Váh je pod ním široký približne 205 metrov.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 415
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 835
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 520
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 112
  5. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 876
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 607
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 340
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 024

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 139
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 502
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 410
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 829
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 057
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 400
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 327
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 082
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Ilustračná foto.

Výpovede v Trenčíne podali anestéziológovia, gynekológovia i pôrodníci.


a 1 ďalší 15 h
Radovan Stoklasa.

Radovan Stoklasa pôsobí v tlačovej agentúre TASR aj v medzinárodnej spravodajskej agentúre Reuters. Jeho prácu reportážneho fotografa aktuálne približuje výstava v trenčianskej Galérii M. A. Bazovského.


Barbora Jurenová 26. nov
Operácia prostaty.

Štyridsiatnik podceňoval prevenciu.


21. nov

Podujatie na Mierovom a Štúrovom námestí pripravilo mesto po dvojročnej prestávke.


TASR 17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 139
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 502
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 410
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 829
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 057
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 400
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 327
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 082
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu