Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Nebezpečnú cestu opravia budúci rok. Možno...

Panelová vozovka na hlavnom tranzitnom ťahu na Českú republiku je v havarijnom stave. Trpia šoféri, obyvatelia okolitých obci a aj autá.

Hlavný ťah na Brno potrebuje opravu.Hlavný ťah na Brno potrebuje opravu. (Zdroj: ERIK STOPKA)

TRENČÍN. Úsek cesty I/9 medzi Drietomou a Mníchovou Lehotou, ktorý je súčasťou hlavného cestného ťahu na Brno, je už dlhodobo v zlom technickom stave. Denne po ňom prejdú tisíce áut a kamiónov, s cestou sa ale napriek prísľubom roky nič nespravilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta bola postavená z betónových panelov, pri prejazde kamiónov po ich spojoch vzniká hluk a prach. Ľudia v lete nemôžu poriadne vetrať, šoféri sa sťažujú na nerovnosti a množstvo jám.

„Je to katastrofa, auto na tých paneloch ide doslova stratiť kolesá. Koľkokrát idem radšej len 60 – 70, pritom je to hlavný ťah, medzinárodná cesta. Nechodíme po nej len my, domáci,“ hovorí šofér Ján Berko z Trenčianskych Stankoviec. Jazda po zlej ceste sa podľa neho časom prejaví aj na technickom stave áut, trpia tlmiče aj pneumatiky. „Na moste cez Váh sú obrovské jamy, kto to pozná, vyhýba sa im, ako sa len dá, nič sa s tým už roky nerobí,“ povedal Berko.

SkryťVypnúť reklamu

Termín rekonštrukcie je stále neznámy

Cesta patrí do správy Slovenskej správy ciest, podľa hovorkyne Zuzany Hromcovej je vozovka dokonca v havarijnom stave. Presný termín rekonštrukcie je však stále neznámy.

„Predpokladáme, že cesta I/9 v úseku Chocholná – Mníchova Lehota by sa mohla opraviť v rokoch 2018 – 2019. Skutočný termín závisí od postupu prípravy a pridelených finančných prostriedkov,“ povedala Hrom-cová. Oprava má podľa nej odstrániť dlhodobý havarijný stav, zlepšiť technický stav cesty a tiež zvýšiť bezpečnosť.

„Stavba pozostáva z rekonštrukcie krytu cesty. Súčasnú cementobetónovú vozovku nahradíme živičnou konštrukciou,“ uviedla Hromcová.
Súčasťou stavby je rekonštrukcia križovatiek, doplnenie prídavných pruhov pre odbočenie a tiež rekonštrukcia vybratých mostných objektov.

SkryťVypnúť reklamu

V pláne je aj vybudovanie protihlukových opatrení a rekonštrukcia odvodnenia ciest. „Cena stavebných prác bude známa až po výbere zhotoviteľa stavby, ten bude zabezpečený verejným obstarávaním,“ dodala Hromcová.

Nebezpečná cesta môže byť príčinou nehôd

Podľa Ľubomíra Palčáka z Výskumného ústavu dopravného zo Žiliny prejde uvedeným úsekom v súčte v oboch smeroch denne priemerne okolo 6500 vozidiel.

„Tretinu pritom tvorí ťažká doprava. V pracovných dňoch celková doprava kulminuje na úrovni okolo 8 – 9-tisíc vozidiel za 24 hodín,“ uviedol Palčák. Z hľadiska aktuálnych nameraných hodnôt zodpovedá predposlednému klasifikačnému stupňu stavu vozovky na cestách I. triedy z hľadiska ich prevádzkovej spôsobilosti.

„Je to stav, keď cesta prestáva spĺňať kritériá pre bezpečnú, plynulú a hospodárnu jazdu vozidiel,“ povedal Palčák. Podľa neho dochádza v dôsledku prevádzky po takto zničenej vozovke k zrýchlenej degradácii častí vozidiel, najmä ústrojenstva priameho riadenia.

SkryťVypnúť reklamu

„Dlhodobá jazda po nevyhovujúcom povrchu vozovky zvyšuje prevádzkové náklady vozidiel najmä z hľadiska poč-tu servisných hodín a výmeny dielov opotrebovaných častí. Vozovka v tomto stave môže byť za určitých okolností príčinou vzniku dopravných nehôd,“ dodal Palčák.

Aj podľa neho je nevyhnutné, aby správca cesty urýchlene zabezpečil súvislú rekonštrukciu vozovky, ideálne aj s vybudovaním obchvatu obce Drietoma, o ktorom sa uvažuje.

Oprava križovatky má povolenie už rok

Súčasťou tejto cesty je aj neprehľadná križovatka medzi Trenčianskymi Stankovcami a Trenčianskou Turnou.
Slovenská správa ciest ju plánovala opraviť v minulom roku, rekonštrukciu pripravila Trenčianska župa. Projekt novej križovatky, ktorý platil krajský odbor dopravy, stál približne 20-tisíc eur, župa tiež usporiadala pozemky pri križovatke s okolitými obcami.

„Na opravu cesty je najvyšší čas, rekonštrukcia križovatky má právoplatné stavebné povolenie už viac ako rok,“ povedal trenčiansky župan Jaroslav Baška.

Trenčianska župa pritom plánuje v tomto roku investovať do opráv ciest päť miliónov eur. Ide o najvyššiu sumu v histórii krajskej samosprávy.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 509
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 867
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 609
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 129
  5. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 731
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 609
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 300
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 024

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 197
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 503
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 415
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 831
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 202
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 421
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 343
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 084
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

V novembri a decembri môžete zakúpiť knihy, ktoré poputujú deťom zo sociálne slabších rodín.


TASR 7m

Prinášame vám prehľad novorodeniatok z trenčianskej a myjavskej pôrodnice. Ich fotky boli zverejnené v tlačených novinách MY Trenčín.


23m
Ilustračná foto.

Výpovede v Trenčíne podali anestéziológovia, gynekológovia i pôrodníci.


a 1 ďalší 16 h
Radovan Stoklasa.

Radovan Stoklasa pôsobí v tlačovej agentúre TASR aj v medzinárodnej spravodajskej agentúre Reuters. Jeho prácu reportážneho fotografa aktuálne približuje výstava v trenčianskej Galérii M. A. Bazovského.


Barbora Jurenová 26. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 197
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 503
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 415
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 831
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 202
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 421
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 343
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 084
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu