TRENČÍN. Manažment trenčianskej SAD-ky používa podľa zistení krajského poslanca Jána Krátkeho štyri luxusné limuzíny, náklady na ich prenájom znáša podľa neho župa.
Krátky sa zúčastnil na kontrole u dopravcu, zmluvný vzťah medzi župou a trenčianskou SAD-kou označil za nevýhodný. Podľa neho tiež župa zbytočne prepláca kúpu nových autobusov.
Štyri limuzíny údajne prepláca kraj
Manažéri firmy jazdia na limuzínach BMW a Audi, poslanec to považuje za neprimerané. „Prenajímajú si tri BMW a jedno Audi, pričom náklady okrem zákonnej poistky znáša župa. Auto, ktoré stojí mesačne bez dane len v nájme spolu 1800 eur, veď to sú hrozné peniaze. Nepovažujem to za primerané, autobusy vozia jednoduchých ľudí a my im účtujeme do nákladov auto, ktoré stojí ročne takmer 22-tisíc eur len v nájomnom?“ pýta sa Krátky.
Dopravca sa ale bráni, že náklady na manažérske limuzíny účtuje župe len sčasti. Nájomné za ne podľa hovorkyne SAD Trenčín Ivany Strelcovej zodpovedá štandardnému lízingu vozidiel tohto typu.
„Naša spoločnosť je jedna z najväčších dopravných spoločností so širokou územnou pôsobnosťou. Je prirodzené, že vrcholoví manažéri spoločnosti musia byť mobilní, a tak jazdia na bezpečných a spoľahlivých vozidlách. Všetky čísla, ktoré poslanec Krátky uvádza, sú nesprávne a celá informácia je podávaná s neznalosťou vecí,“ reagovala Strelcová.
Podľa župana Jaroslava Bašku aktuálne kontrolujú zmluvné vzťahy medzi župou a SAD-kou. „Chceme to uzavrieť a presne vyčísliť, no firma by za peniaze kraja také autá nemala využívať. Môj názor je jasný, že niežeby mali mať nejaké adekvátne slušné autá. Vieme im škrtnúť niektoré náklady, ja vám ale neviem teraz povedať, či to bude päť alebo 10-tisíc ročne,“ uviedol Baška. Kontrolu by župa chcela ukončiť ešte tento rok.
Poslanec tiež spochybnil nákup autobusov
Poslanec Ján Krátky okrem manažérskych limuzín upozornil aj na podľa neho nevýhodný nákup autobusov, ku ktorým malo prísť v minulosti. „Ak je deklarovaná nákupná cena 148-tisíc a potom ho splátkovým predajom dávame na konci za 237-tisíc eur, to musí akýkoľvek finančník spochybniť. Rozdiel 90-tisíc eur by sme nemali akceptovať, je to neskutočné,“ skonštatoval Krátky.
Trenčiansky župan Jaroslav Baška tieto sumy spochybňuje, ceny ktoré spomína poslanec Krátky sú podľa neho ešte z rokov 2006 až 2011. „Pri autobusoch, ktoré sa teraz nakupovali, je minimálna odchýlka. Robili sme porovnanie s inými dopravcami a nákupmi autobusov, rozdiely sú minimálne. Určite ich nepovažujeme za predražené,“ povedal Baška.
Podobný názor má aj hovorkyňa trenčianskej SAD Ivana Strelcová, ceny sú podľa nej nižšie ako hovorí poslanec Krátky. „Momentálne kupujeme dva typy nových autobusov, 10 a 12-metrové, pričom napríklad ten krátky sme kupovali za 173-tisíc eur a po lízingovom navýšení bola suma 192-tisíc eur,“ povedala Strelcová.