TRENČÍN. Vďaka reforme s názvom ESO – efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa, by sa vybavenie úradných záležitostí v Trenčíne malo skrátiť. Prízemie tunajšieho okresného úradu už niekoľko týždňov rekonštruujú. Klientske centrum KAMO združí všetky odbory pod jednou strechou. Náklady na stavebné práce dosiahnu takmer 290-tisíc eur.
Úspora času
Od vznikajúceho kontaktného administratívneho miesta občana (KAMO) si prednosta Okresného úradu v Trenčíne Jozef Stopka sľubuje hlavne vylepšenie služieb pre občanov. „Veríme, že prinesie rýchlejšie vybavovanie žiadostí, lepší prístup zamestnanca štátnej správy ku klientovi, ktorý potrebuje riešiť svoju situáciu,“ povedal Stopka.
KAMO bude fungovať ako „open office,“ v ktorom jednotlivé odbory úradu zastúpia ich zamestnanci.
V klientskom centre občanom poskytnú služby takmer všetky odbory, vzhľadom na svoju agendu bude chýbať odbor školstva, majetkoprávny odbor a odbor výstavby a bytovej politiky. „V KAMO poskytne svoju agendu deväť odborov, pričom tu bude fungovať vyvolávací systém. V centre budeme mať aj supervízora, človeka prvého kontaktu, ktorý dohliadne na jeho fungovanie a poskytne ľuďom pomoc,“ priblížil novinky Peter Parák, vedúci organizačného odboru.
Novinkou bude aj presunutie podateľne z prvého poschodia na prízemie za priestor informátora.
Kataster v nových priestoroch
Jednou z najvýraznejších zmien bude presun katastrálneho odboru z Piaristickej ulice do budovy okresného úradu na Hviezdoslavovej ulici.
„Sťahovanie prebehne začiatkom budúceho roku. Bude sa týkať všetkých 44 zamestnancov, troch oddelení a všetkých referátov. Kataster bude na prízemí, v priestore bývalej zasadačky bude jeho archív, pred miestnosťou plánujeme otvoriť kontaktné pracovisko katastra. Tam ľudia vybavia všetko, čo budú potrebovať,“ vysvetlil Peter Parák.
Termín ukončenia stavebných prác je február/ marec 2017, po ich sfinalizovaní prebehne asi mesačná testovacia prevádzka.
