Poslanci schválili zmeny v parkovaní

Parkovanie v Trenčíne sa od novembra zmení. Obyvatelia mesta aj návštevníci budú za parkovanie platiť aj mimo centra mesta.

(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Poslanci mestského zastupiteľstva v Trenčíne dnes schválili návrh nariadenia o dočasnom parkovaní na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území mesta.

Obyvatelia a návštevníci tak budú od novembra za parkovanie platiť aj mimo centra mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prevádzkovať parkovacie miesta bude mesto. Trenčianska parkovacia spoločnosť bude aj naďalej prevádzkovať parkovanie, avšak už iba na parkoviskách, ktoré sú na súkromných pozemkoch.

Výnos z úhrad za dočasné je po novom príjmom mesta, ktoré bude parkovné vyberať vo vlastnom mene a na vlastný účet.

SkryťVypnúť reklamu

Regulácia začína v šiestich pásmach

Prijatím nariadenia sa podľa Ivety Marčekovej z Trenčianskej parkovacej spoločnosti, ktorá koordinovala prípravu nariadenia, začína s reguláciou parkovania v šiestich pásmach.

„Ideme značiť parkovacie miesta, upravovať priechody pre chodcov a značiť cyklotrasy, zároveň s tým ideme pripravovať projekty pre ďalšie pásma a lokality, kde sú s parkovaním problémy.  Začíname aj s informovaním občanov, čo to vlastne pre nich znamená, aké majú možnosti. Chceme nariadenie mesta pretlmočiť do jednoduchšej reči, tak aby bolo zrozumiteľné aj pre občanov,“ povedala Marčeková.

Základná rezidentská karta stojí 20 eur za prvé auto pre pásmo, v ktorom má majiteľ auta trvalý pobyt. „Väčšina ľudí asi bude mať záujem o kartu, ktorá im umožní parkovanie v celom meste – tam sú k dispozícii dve karty – za 50 eur pre parkovanie na dlhodobých parkoviskách, ktoré sú v každom pásme s výnimkou centra alebo za 80 eur, ktorá platí všade s výnimkou pásma A a B,“ informovala Marčeková.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovanie bude prevádzkovať mesto, Trenčianskej parkovacej spoločnosti zostala len prevádzka súkromných parkovacích plôch. Podľa Marčekovej ľudia vyjadrili nedôveru parkovacej spoločnosti, preto mesto pristúpilo k tejto zmene.

Pribudnú nové miesta

Do návrhu uznesenia zapracovali rozdelenie prostriedkov z výberu parkovania, prvé tri roky pôjde 70 percent prostriedkov na budovanie parkovacích miest a 30 percent na mobilitu. Od štvrtého roku by mal byť pomer rozdelený 50:50.

„Predpokladáme, že najväčšiu časť parkovacích miest vybudujeme práve počas troch rokov. Do novembra by malo vzniknúť v šiestich pásmach dopravným značením viac ako dvetisíc nových parkovacích miest – spolu ich bude takmer 4500,“  dodala Marčeková.

Ceny sú podľa primátora primerané

Primátor Trenčína Richard Rybníček si myslí, že schválením novej parkovacej politiky sa zvýši bezpečnosť. „Ideme regulovať parkovanie, aby občania s trvalým pobytom mali kde zaparkovať, z finančných prostriedkov sa okrem parkovacích miest budú stavať cyklotrasy, investovať do nových zastávok a mobility v meste,“ povedal Rybníček.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny kariet sú podľa primátora primerané. „Bavíme sa o cenách za rok, ak si to vydelíte počtom dní, vychádza to na centy. Nie je to tak dramatické, pomôže to zregulovať verejný priestor, kde je teraz parkovacie eldorádo, každý  parkuje kde sa mu zachce a zadarmo," uzavrel Rybníček.

Proti boli ôsmi

Proti návrhu nariadenia mesta hlasovalo osem poslancov, podľa Richarda Medala je tento návrh nesystémový a šitý horúcou ihlou.

„Regulovať parkovanie a neriešiť v jednom časopriestore spolu s tým odstavné plochy na bezplatné parkovanie, zvýšenie taktu MHD, zásadné zlepšenie cykloinfraštruktúry a infraštruktúry pre peších považujem za nesystémové," povedal Medal.

Schváleniu nového systému parkovania mala podľa neho predísť široká diskusia.

„Je to veľmi zásadný projekt, ktorý ovplyvní každú trenčiansku domácnosť aj firmu.  Ja som v prípade takto závažných projektov - a navrhoval som to aj v tomto prípade - za konanie miestneho referenda. Ak nie referendum, mala byť aspoň k tejto téme dlhšia diskusia, mal tomuto návrhu predchádzať vytvorený, s verejnosťou odkomunikovaný a schválený Generel dopravy a najmä Plán udržateľnej mobility. Podľa mojich informácií - v mnohých českých mestách či inde v Európe sa systém regulovaného parkovania pripravoval roky, nie iba mesiace,“ dodal Medal.

Petícia nepomohla, podajú protest na prokuratúru

Proti zmenám v parkovaní spísali v Trenčíne petíciu. Celkovo ju podľa šéfa petičného výboru Martina Pagáča podporilo takmer osem tisíc ľudí, mesto však neuznalo elektronickú časť petície.

V dôvodovej správe namietlo neplatnosť podpisov - neobsahovala úplnú adresu pobytu jednotlivcov, ktorí petíciu podporili, ani adresu elektronickej pošty, ktorá má slúžiť na to, aby bolo možné overiť reálnosť podporovateľa petície a ďalej elektronická petícia neobsahovala elektronický podpis jednotlivcov, ktorí petíciu podporili. Celkovo tak podľa mesta mala petícia len viac ako dve tisíc podpisov.

„Napriek krátkosti času sme boli s účasťou spokojní. Mrzí nás, že mesto akceptovalo len papierové hárky a  neuznalo elektronickú formu. Toto je problém administrátora internetovej stránky, ktorá prevádzkuje petície. Výstup z tejto stránky naozaj nebol úplne v súlade so zákonom, ten som ale spoznal až na konci, keď sa s tým už nedalo nič robiť.  Petičný zákon je dosť benevolentný, záležalo len na adresátovi petície, ktorým je mesto, ako to posúdi. Dalo sa to posúdiť aj iným spôsobom a akceptovať oveľa viac podpisov,“ povedal Pagáč.

Spolu s organizátormi petície plánujú podať protest na prokuratúru, ktorá môže posúdiť zákonnosť prijatého nariadenia.  „To bude náš posledný občiansky akt proti nariadeniu mesta,“ dodal Pagáč.

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 194
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 961
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 239
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 264
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 919
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 147
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 029
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Soblahov (v červeno-bielom) bral body z Čachtíc.

Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasu a tabuľky VII. ligy.


V aktuálnom vydaní nájdete i jedinečný seriál o unikátnych miestach s príbehom.


Ilustračné foto

Najvyššia chorobnosť na ARO bola minulý týždeň v TSK v okrese Trenčín.


TASR

Realizácia projektu je plánovaná na roky 2025 až 2026.


TASR
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu