Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

K zmenám v parkovaní dostali stovku pripomienok

Nový návrh parkovacej politiky mesta mohli ľudia pripomienkovať tri týždne. Mestu poslali približne sto pripomienok. Petícia proti novým plánom s parkovaním pokračuje do konca mája, podpisy pribúdajú.

(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Možnosť pripomienkovať návrh parkovacej politiky v Trenčíne minulý týždeň skončila. Mesto eviduje viac ako sto pripomienok.
Podľa hovorkyne Trenčína zvolilo mesto stratégiu pripomienkovania v záujme predísť šíreniu paniky či dezinformácií a zároveň preto, aby mohli byť dobré nápady občanov do návrhu zapracované.

„Zaevidovali sme približne 100 pripomienok od občanov. Mnohé sú konštruktívne a vecné. Sú dôkazom toho, že zvolená forma diskusie je zmysluplná. Na všetky podnety občanov priebežne odpovedáme,“ povedala Ságová.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripomienky zapracujú, nový návrh predstavia

Mesto si je podľa nej vedomé, že parkovacia politika je zásah, ktorý sa dotkne vodičov, chodcov, cyklistov i bezpečnostných a záchranárskych zložiek.

„Nie je to len otázka Trenčína, statickú dopravu a parkovanie sa momentálne snažia riešiť všetky mestá,“ ozrejmila hovorkyňa s tým, že do konca mája sa mesto bude snažiť pripomienky zapracovať a pripraví nový návrh riešenia statickej dopravy v Trenčíne.

Nový návrh ešte pred schválením podrobne predstavia obyvateľom mesta.

Podpisy pod petíciou pribúdajú

Proti plánom mesta zaviesť novú parkovaciu politiku spísali obyvatelia Trenčína petíciu.Žiadajú prepracovanie parkovacej politiky, najmä aby sa zavedenie parkovacích zón s plateným parkovaním obmedzilo výhradne na centrum Trenčína.
„Trenčín je jediné mesto na Slovensku, ktoré chce spoplatniť parkovanie na celom území mesta. Bez ohľadu na to koľko ľudí kde býva alebo pracuje,“ hovorí iniciátor petície Martin Pagáč.

Skryť Vypnúť reklamu

Žiadajú zrušiť parkovaciu spoločnosť

V petícii tiež žiadajú zrušenie Trenčianskej parkovacej spoločnosti.

„Jej vedenie je nehospodárne a neefektívne. Hospodária s prostriedkami občanov, s ktorými môže hospodáriť priamo mesto, tak ako je to v iných mestách na Slovensku bežné,“ hovorí Pagáč.

Podľa neho rastie voči parkovacej spoločnosti nedôvera.

„Funguje od roku 2009, za ten čas nevytvorila ani jedno parkovacie miesto. Teraz sa nás snažia presvedčiť, že keď sa začnú vyberať poplatky a budú mať zisky milión eur ročne, hneď začnú budovať parkovacie miesta. Prečo nerobili doteraz? Prečo najskôr nezačnú miesta vytvárať a potom pýtať od ľudí peniaze?“ pýta sa Pagáč.

Petíciu na internete podpísalo viac ako 3700 ľudí, aktivisti zozbierali v uliciach približne 2000 podpisov.

Skryť Vypnúť reklamu

Petičná akcia bude prebiehať do konca mája.

„Veríme, že si nás v zmysle zákona zavolajú na rokovanie, predebatujú s nami návrhy a ciele petície. Dúfame tiež, že oslovíme aj poslancov, aby rozhodli v záujme obyvateľov mesta,“ dodal Pagáč.
Mesto sa k petícii zatiaľ nevyjadrilo, podľa hovorkyne Eriky Ságovej tak urobia, keď im bude oficiálne doručená.

Poslanec vidí problém vo financovaní

Postup, akým mesto pripravilo návrh nariadenia, sa nepozdáva ani poslancovi a predsedovi komisie životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania Milošovi Mičegovi.

Problém vidí vo financovaní, ktoré je navrhnuté formou Trenčianskej parkovej spoločnosti (TPS).

„Ide o obchodnú spoločnosť, ktorá bude konať vo svojom mene, na svoj účet. Investuje vo vlastnom mene, je stavebníkom, bude aj kolaudovať. Akékoľvek investovanie z prostriedkov občanov sa nedostáva priamo do majetku mesta, ale do majetku spoločnosti,“ hovorí Mičega.

Ceny už podľa Mičegu mesto neovplyvní

Mesto preto podľa Mičegu ani nebude môcť regulovať ceny na vybudovaných parkovacích miestach, pretože nebudú v jeho majetku.

Navyše, parkovacie miesta nebudú môcť byť miestnou komunikáciou, pretože vlastniť komunikáciu môže iba mesto. Vybudovanie takmer 4500 parkovacích miest je podľa Mičegu príliš veľký záber.

„Vzhľadom na skúsenosti iných miest si neviem predstaviť, aký spôsobom to bude technicky zvládnuteľné. V súčasnosti nemáme zmapovanú lokalizáciu miest, ktoré budú vyžadovať stavebnú úpravu,“ dodal Mičega.

Ľuďom sa návrh nepozdáva

Osloveným Trenčanom sa návrh novej parkovacej politiky nepozdáva.

„To, že budeme platiť a nevieme, či nájdeme miesto, je super podnikanie. Nedá sa s tým súhlasiť,“ povedal Trenčan František Dobrodenka. Najskôr by sa podľa neho mali budovať parkovacie miesta alebo parkovacie domy. „Áno, keď niečo kúpite, potom aj platíte,“ dodal.

Nápad spoplatniť sídliská sa nepozdáva ani Martinovi Valachovi. „Centrum mesta je v poriadku, to môže zostať. Väčšie mestá to majú, ale sídliská nie je potrebné zónovať,“ povedal s tým, že miesta na parkovanie treba na sídliskách rozšíriť.

Martina Srkoňová zo Sihote hovorí, že možnosť zakúpiť si privátne parkovacie miesto je fajn. Na návrhu novej parkovacej politiky sa jej ale nepáči, že síce zaplatí, ale nebude mať istotu, že večer nájde parkovacie miesto. „Ak platiť, musíme mať garanciu, že budeme mať miesto,“ dodala.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  3. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  4. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet
  5. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 24 994
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 541
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 299
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 043
  5. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 638
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 577
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 254
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 088
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 950
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 698
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Ilustračné foto

Celkovo je Slovensko ako krajina v čiernej fáze.

12 h
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Vakcínami Pfizer a Moderna sa od budúceho týždňa budú môcť očkovať osoby nad 70 rokov.

12 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

V Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) pribudlo v minulom týždni (22. - 28. 2.) 2330 osôb s pozitívnym PCR testom.

18 h

Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) investuje v tomto roku do zariadení sociálnej starostlivosti viac ako 1,8 milióna eur.

19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Počas uplynulého víkendu sa konalo ďalšie kolo skríningového testovania. Viaceré obce už zverejnili jeho výsledky.

1. mar

Ide o prvú tohtoročnú nehodu na oravských cestách, pri ktorej vyhasol ľudský život.

1. mar

Epidemiologická situácia sa v ružomberskom okrese zhoršila. Okres Liptovský Mikuláš farbu nemení.

12 h

Okres Prievidza je jedným z najhorších z pohľadu stavu pacientov s koronavírusom. Chorí ľudia majú často zlé priebehy ochorenia, ktoré vyústia ťažkým, až život ohrozujúcim stavom.

19 h

Už ste čítali?