TRENČÍN. Podjazd na Vlárskej ulici v Trenčíne začal slúžiť Trenčanom, otvorili ho v utorok krátko pred 14. hodinou. Stavba podjazdu súvisí s celkovou modernizáciou železničnej trate v Trenčíne.
"V pondelok prebehli všetky technické prehliadky za účasti mesta, polície a Dopravného úradu. Legislatívne je všetko v poriadku, autá tadiaľ už môžu jazdiť," informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková.
Meškal takmer rok
Pôvodne mal byť podjazd dokončený v júli 2015, neskôr ho posunuli na október, naposledy to bol koniec apríla, ktorý Železnice uvádzali aj v zmluve o dokončení. Na konci apríla Železnice termín opäť nedodržali, príčinou bolo chladné počasie.
Približne o dva týždne príde k definitívnemu uzavretiu železničného priecestia na Hlavnej ulici. Dopravný inšpektorát si stanovil podmienku o minimálne 14- dňovej dobe prevádzkovania podjazdu Vlárska. Počas dvoch týždňov tak bude fungovať podjazd aj železničné priecestie.
Kilometre obchádzky minulosťou
Keďže Železnice už v marci 2015 uzavreli Čierny mostek, jedinou spojnicou pre ľudí, ktorí bývajú v Istebníku, Orechovom alebo Zamarovciach bola viac ako rok niekoľko kilometrov dlhá obchádzka.
Tá navyše viedla cez frekventované železničné priecestie hlavného ťahu vlakovej dopravy, čím sa doprava neustále komplikovala.
Dopravná situácia sa mierne zlepšila otvorením podjazdu na Brnianskej ulici, vodiči tak už nemuseli stáť na priecestí v Zlatovciach, kilometre navyše však zostali.
Nedokončený podjazd na Vlárskej významne ovplyvňoval okrem peňaženiek vodičov, ktorí museli denne jazdiť kilometre navyše, aj výšku preddavkov pre SAD Trenčín.
Autobusy museli pre nedokončený podjazd na Vlárskej ulici jazdiť po obchádzke. Za jeden rok urobili viac ako 170 tisíc kilometrov navyše.
"Vo finančnom pohľade je to takmer štvrť milióna eur, ktoré musí Trenčianska župa dofinancovať v súvislosti s modernizáciou železničnej trate,“ povedal v minulosti vedúci odboru dopravy Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Pleva.