TRENČÍN. Podjazd na Vlárskej potrebuje ešte týždeň. Bez zrážok. Informovalo o tom mesto Trenčín prostredníctvom svojich webových stránok.
„Na dokončenie podjazdu a spustenie jeho predčasného užívania je podľa vyjadrenia zhotoviteľa potrebných ešte šesť pracovných dní. Presný dátum vzhľadom na predpoveď počasia neuviedol, keďže nie je možné asfaltovať poslednú vrstvu a robiť vodorovné dopravné značenie na mokrý povrch,“ uviedla webstránka mesta.
Za kilometre navyše platí okrem vodičov aj župa
Nedokončený podjazd na Vlárskej pritom významne ovplyvňuje okrem peňaženiek vodičov, ktorí musia denne jazdiť kilometre navyše aj výšku preddavkov pre SAD Trenčín. Autobusy musia pre nedokončený podjazd na Vlárskej ulici jazdiť po obchádzke.
„Za jeden rok urobia viac ako 170 tisíc kilometrov navyše. Vo finančnom pohľade je to takmer štvrť milióna eur, ktoré musí Trenčianska župa dofinancovať v súvislosti s modernizáciou železničnej trate,“ povedal vedúci odboru dopravy Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Pleva.
Meškajú už takmer rok
Prvý termín otvorenia podjazdu na Vlárskej bol pôvodne v júli 2015, neskôr ho posunuli na október, naposledy to bol koniec apríla ktorý Železnice uvádzali aj v zmluve o dokončení.
Na konci apríla Železnice termín opäť nedodržali, príčinou bolo chladné počasie.
„Musíme žiaľ konštatovať, že tento zámer sa v stanovenom termíne nepodarí uskutočniť a dokončenie podjazdu bude prvý májový týždeň,“ povedala na konci apríla hovorkyňa Železníc Pavliková.
Ako dôvod omeškania uviedli Železnice náhlu zmenu klimatických pomerov a chladné počasie.
„Aktuálne prevládajúce počasie neumožňuje z hľadiska teplôt položenie asfaltovej vrstvy tak, aby boli splnené všetky normou stanovené podmienky pre spoľahlivosť a bezpečnosť budúcej vozovky,“ informovala koncom apríla Pavliková.