TRENČÍN. Každoročný problém s výtlkmi, ktoré po zime zostanú na cestách, začalo mesto riešiť už na konci marca. Stroj, ktorý mesto kúpilo minulé leto, sa osvedčil.
„Pracovať začal v júli 2015 a v teréne bol – ak to poveternostné podmienky dovoľovali – do decembra 2015. Za toto obdobie stroj opravil približne 580 metrov štvorcových,“ uviedla hovorkyňa mesta Erika Ságová.
Opravujú podľa dôležitosti
Poradovník opráv alebo zoznam poškodených ulíc vyhotovuje správca miestnych komunikácií, samotné práce robí okrem mestskej organizácie aj zmluvný partner mesta Marius Pedersen.
„Pri opravách postupujeme podľa stupňa dôležitosti cesty a tiež podľa stupňa jej poškodenia. To znamená, že zo zoznamu opráv budú ubúdať ulice na základe toho, či ide o poškodenie na prioritnejšej ceste, či je väčšieho rázu, či ohrozuje bezpečnosť,“ dodala Ságová.
V najbližších dňoch bude Marius Pedersen opravovať ulice: Nábrežná, Hurbanova, Západná, Legionárska autobusová zastávka, K malej stanici a Mestské hospodárstvo a správa lesov vlastným strojom na výtlky ulice 28. októbra, M. Bela, Jesenského, Kragujevackých hrdinov, Dlhé Hony, Rázusova, Hodžova, Odbojárov.
Stroj sa osvedčil
Špeciálny stroj kúpilo mesto ešte v lete minulého roka, stál približne 60-tisíc eur bez DPH. Stroj, ktorý vyrobili v Čechách, pracuje na báze infračerveného žiarenia, bez potreby rezania či frézovania asfaltu. Žiarič sálavým teplom roztopí vozovku, prehreje ju do hĺbky a zničí všetky praskliny. Pôvodný asfalt zostane kašovitý, pridáme do neho nový asfalt, ktorý je v stroji. Spoja sa dve teplé zmesi, rozhrabú a zavalcujú. Obsluhujú ho dvaja pracovníci.
„Boli sme už v centre mesta, na Sihoti, Juhu. Robíme každý deň, ak neprší, vtedy sa nedá pracovať. Ľudia sú na to zvedaví, predsa len, je to nová technológia,“ povedal Michal Stehlík.
„Práce je stále dosť, nemyslím, že to niekedy dokončíme. Výtlky stále pribúdajú. Jeden výtlk trvá približne 15 minút, záleží to od veľa faktorov. Priemerne stihneme spraviť do 30 metrov štvorcových denne,“ dodal.