Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Nový cestný most má rok, starý oslávi šesťdesiatku

Dopravu v centre Trenčína zásadne neovplyvnil, mesto chystá dopravný prieskum.

Nový cestný most v Trenčíne.Nový cestný most v Trenčíne. (Zdroj: TASR/RADOVAN STOKLASA)

TRENČÍN. Nový cestný most v Trenčíne oslávil prvý rok od svojho otvorenia. Prvé autá po ňom prešli po tri a pol roka trvajúcej  výstavbe, a takmer 15 rokoch plánovania koncom marca minulého roka.

Nový most mal pomôcť komplikovanej doprave v Trenčíne a odľahčiť starý most. „Podľa prepočtov mal znížiť prepravu áut cez starý most o polovicu, približne z 22 tisíc áut na 11 tisíc a rozptýliť dopravu v rámci mesta,“ informovala Eva Mišovičová z trenčianskeho mestského úradu. To sa podľa analýz mesta aj predbežne potvrdilo.

Skryť Vypnúť reklamu

„Konkrétne počty vozidiel zistíme v dopravnom prieskume na konci mája tohto roku. Nakoľko cesta v centre je jedinou možnosťou prejazdu, nemohli sme očakávať, že zápchy v centre nebudú - počet vozidiel na Hasičskej ulici sa pravdepodobne príliš nezmenil, zmenili sa ale dopravné toky - menej áut ide cez starý most a viac z Električnej ulice,“ dodala Mišovočová.

Dopravná štúdia

Doprave v centre podľa nej pomôže najmä prestavba dvoch zložitých uzlov, ktoré zápchy spôsobujú. Križovatka pod mostom a križovatka pri hoteli Elizabeth. „Tento rok plánujeme dať vypracovať dopravnú štúdiu a dopravný model, od neho očakávame riešenie, ktoré mobilite v centre pomôže.  Samozrejme, pomohol by aj juhovýchodný obchvat, ale ten zápchy v centre neodstráni,“ uzavrela Mišovičová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa hovorkyne polície v Trenčíne Eleny Antalovej nový most výrazne odľahčil cestnú premávku v exponovaných úsekoch najmä na starom moste a na cestách a križovatkách, ktoré  sú priamo napojené na starý most, kde dochádzalo k vzniku dopravných zápch a zvyšovaniu nehodovosti.

Na novom moste za jeden rok evidujú policajti jednu smrteľnú nehodu motorkára a štyri nehody.

Ľudia zlepšenie nevnímajú

Doprava v meste sa podľa viacerých Trenčanov po otvorení nového mosta zásadnejšie nezmenila. „Nový most je v určitých smeroch prínos, ale celkový problém s dopravou v Trenčíne je zložitejší. Prekáža mi, že v smere od diaľnice na most sa nedá odbočiť doľava, a tiež napájanie na Bratislavskú ulicu z mosta je veľkým zdržaním, lepší by tam bol kruháč,“ povedala Katarína Čaklošová.

Skryť Vypnúť reklamu

Doprava sa nezmenila ani podľa Radky Daranskej. „Stále ta istá zápcha na starom moste. Či ráno pred ôsmou, či popoludní od tretej. Hasičská smerom k Maxu je poobede stále upchatá. Zdá sa mi, ako keby ten nový most využívalo veľmi málo ľudí,“ dodala.

Naopak úsporu času pri dochádzaní do práce zaznamenal Peter Klapita. „Dopravu v Trenčíne po dokončení nového mostu vnímam oveľa pozitívnejšie. Cesta do práce sa mi skrátila o sedem minút, vyhýbam sa častým ranným dopravným zápcham v centre mesta. Myslím si že infraštruktúra mesta Trenčín takýto projekt potrebovala a je dobre že sa už dokončil,“ dodal s úsmevom.

Celkové náklady na vybudovanie nového mosta dosiahli 37 miliónov eur, pričom 85 % z tejto sumy išlo z eurofondov a zvyšok zo štátneho rozpočtu. Most je dlhý 2,45 kilometra, jeho súčasťou sú tri mostné objekty a šesť križovatiek. Prístupný je aj pre peších a cyklistov.  Most mal odľahčiť dopravu na dovtedy jedinom cestnom moste v Trenčíne, ktorý je v havarijnom stave.

Oprava starého v nedohľadne

Hneď po dokončení nového cestného mosta plánovala Slovenská spáva ciest začať s opravou starého mosta, ktorý je v havarijnom stave. V roku 2012 robili komplexnú diagnostiku, ktorej výsledkom bolo zhodnotenie stavu mosta stupňom šesť, čo znamená veľmi zlý stav a most nutne potrebuje opravu.

„V roku 2015 mali spraviť  úpravy a opravy mosta, dilatáciu a opravu prechodovej dosky. Uvedené práce z dôvodu nedostatku zdrojov z bežných prostriedkov zatiaľ neboli urobené,“ povedala Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

Ako ďalej Zuzana Hromcová dodala, prestavba mosta je naplánovaná na roky 2018 až 2021. Zatiaľ sa nezačala ani súťaž na spracovanie projektovej dokumentácie potrebnej na túto stavbu, v súčasnosti sa spracovávajú súťažné podklady.

Celkové náklady prestavby mosta odhadujú na 26,6 milióv eur, Hromcová predpokladá financovanie z prostriedkov Európskej únie.

Tento rok oslávi šesťdesiatku

Starý cestný most začali stavať v lete 1953. Doprastav dokončil jeho výstavbu v novembri 1956. Náklady na vtedy najväčší most na Slovensku, dlhý 346 a široký 15 metrov, boli 27 miliónov korún. Váh je pod ním široký približne 205 metrov.

 

 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 840
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 638
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 11 844
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 360
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 220
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 684
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 817
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 740
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 704
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 065
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Nadácia REDOX vyzýva na zodpovedné nakladanie s odpadom, v kontexte šírenia vírusu COVID-19

Manipulácia s bežným komunálnym odpadom v čase pandémie môže predstavovať riziko prenosu nákazy.

LaCouvee udržal nulu, Dukla brala z východu všetky body

Dukla zvíťazila na ľade Košíc o tri góly.

Tréner Trenčína Ján Pardavý udeľuje pokyny svojim zverencom.

Na pokračovanie Vážskej cyklomagistrály chce krajská samospráva využiť eurofondy

Trenčiansky samosprávny kraj plánuje v tomto roku vybudovať štvrtý z ôsmich úsekov Vážskej cyklomagistrály.

Vo Fakultnej nemocnici Trenčín zaočkovali do štvrtka 2045 osôb

Vakcínu dostali aj vojaci, policajti a zdravotníci z kritickej infraštruktúry, zamestnanci obslužných organizácií vykonávajúci činnosť v nemocnici, ale aj zamestnanci väzenskej nemocnice v Trenčíne, hospicu a zdravotní záchranári.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Už ste čítali?