Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Nový cestný most má rok, starý oslávi šesťdesiatku

Dopravu v centre Trenčína zásadne neovplyvnil, mesto chystá dopravný prieskum.

Nový cestný most v Trenčíne.Nový cestný most v Trenčíne. (Zdroj: TASR/RADOVAN STOKLASA)

TRENČÍN. Nový cestný most v Trenčíne oslávil prvý rok od svojho otvorenia. Prvé autá po ňom prešli po tri a pol roka trvajúcej  výstavbe, a takmer 15 rokoch plánovania koncom marca minulého roka.

Nový most mal pomôcť komplikovanej doprave v Trenčíne a odľahčiť starý most. „Podľa prepočtov mal znížiť prepravu áut cez starý most o polovicu, približne z 22 tisíc áut na 11 tisíc a rozptýliť dopravu v rámci mesta,“ informovala Eva Mišovičová z trenčianskeho mestského úradu. To sa podľa analýz mesta aj predbežne potvrdilo.

Skryť Vypnúť reklamu

„Konkrétne počty vozidiel zistíme v dopravnom prieskume na konci mája tohto roku. Nakoľko cesta v centre je jedinou možnosťou prejazdu, nemohli sme očakávať, že zápchy v centre nebudú - počet vozidiel na Hasičskej ulici sa pravdepodobne príliš nezmenil, zmenili sa ale dopravné toky - menej áut ide cez starý most a viac z Električnej ulice,“ dodala Mišovočová.

Dopravná štúdia

Doprave v centre podľa nej pomôže najmä prestavba dvoch zložitých uzlov, ktoré zápchy spôsobujú. Križovatka pod mostom a križovatka pri hoteli Elizabeth. „Tento rok plánujeme dať vypracovať dopravnú štúdiu a dopravný model, od neho očakávame riešenie, ktoré mobilite v centre pomôže.  Samozrejme, pomohol by aj juhovýchodný obchvat, ale ten zápchy v centre neodstráni,“ uzavrela Mišovičová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa hovorkyne polície v Trenčíne Eleny Antalovej nový most výrazne odľahčil cestnú premávku v exponovaných úsekoch najmä na starom moste a na cestách a križovatkách, ktoré  sú priamo napojené na starý most, kde dochádzalo k vzniku dopravných zápch a zvyšovaniu nehodovosti.

Na novom moste za jeden rok evidujú policajti jednu smrteľnú nehodu motorkára a štyri nehody.

Ľudia zlepšenie nevnímajú

Doprava v meste sa podľa viacerých Trenčanov po otvorení nového mosta zásadnejšie nezmenila. „Nový most je v určitých smeroch prínos, ale celkový problém s dopravou v Trenčíne je zložitejší. Prekáža mi, že v smere od diaľnice na most sa nedá odbočiť doľava, a tiež napájanie na Bratislavskú ulicu z mosta je veľkým zdržaním, lepší by tam bol kruháč,“ povedala Katarína Čaklošová.

Skryť Vypnúť reklamu

Doprava sa nezmenila ani podľa Radky Daranskej. „Stále ta istá zápcha na starom moste. Či ráno pred ôsmou, či popoludní od tretej. Hasičská smerom k Maxu je poobede stále upchatá. Zdá sa mi, ako keby ten nový most využívalo veľmi málo ľudí,“ dodala.

Naopak úsporu času pri dochádzaní do práce zaznamenal Peter Klapita. „Dopravu v Trenčíne po dokončení nového mostu vnímam oveľa pozitívnejšie. Cesta do práce sa mi skrátila o sedem minút, vyhýbam sa častým ranným dopravným zápcham v centre mesta. Myslím si že infraštruktúra mesta Trenčín takýto projekt potrebovala a je dobre že sa už dokončil,“ dodal s úsmevom.

Celkové náklady na vybudovanie nového mosta dosiahli 37 miliónov eur, pričom 85 % z tejto sumy išlo z eurofondov a zvyšok zo štátneho rozpočtu. Most je dlhý 2,45 kilometra, jeho súčasťou sú tri mostné objekty a šesť križovatiek. Prístupný je aj pre peších a cyklistov.  Most mal odľahčiť dopravu na dovtedy jedinom cestnom moste v Trenčíne, ktorý je v havarijnom stave.

Oprava starého v nedohľadne

Hneď po dokončení nového cestného mosta plánovala Slovenská spáva ciest začať s opravou starého mosta, ktorý je v havarijnom stave. V roku 2012 robili komplexnú diagnostiku, ktorej výsledkom bolo zhodnotenie stavu mosta stupňom šesť, čo znamená veľmi zlý stav a most nutne potrebuje opravu.

„V roku 2015 mali spraviť  úpravy a opravy mosta, dilatáciu a opravu prechodovej dosky. Uvedené práce z dôvodu nedostatku zdrojov z bežných prostriedkov zatiaľ neboli urobené,“ povedala Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

Ako ďalej Zuzana Hromcová dodala, prestavba mosta je naplánovaná na roky 2018 až 2021. Zatiaľ sa nezačala ani súťaž na spracovanie projektovej dokumentácie potrebnej na túto stavbu, v súčasnosti sa spracovávajú súťažné podklady.

Celkové náklady prestavby mosta odhadujú na 26,6 milióv eur, Hromcová predpokladá financovanie z prostriedkov Európskej únie.

Tento rok oslávi šesťdesiatku

Starý cestný most začali stavať v lete 1953. Doprastav dokončil jeho výstavbu v novembri 1956. Náklady na vtedy najväčší most na Slovensku, dlhý 346 a široký 15 metrov, boli 27 miliónov korún. Váh je pod ním široký približne 205 metrov.

 

 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 232
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 850
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 036
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 021
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 881
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 005
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 440
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 700
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 598
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 568
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Trenčianska župa je čoraz viac eko, spolupracuje už aj so včelármi

Cieľom spoločného memoranda je podpora oblasti environmentálnej výchovy, zlepšovanie stavu životného prostredia na území kraja či spoločná realizácia projektov.

Predlžujeme akciu o 24h

Ak nemôžete za novinami, noviny prídu k vám. Dnes to máte s 50% zľavou na celý rok

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Po hádke s manželkou napadol jej rodičov

Obvineniam z ublíženia na zdraví a nebezpečného vyhrážania čelí 38-ročný muž.

Ilustračná fotografia.

Radnica zatiaľ na ulici K nemocnici problémy neeviduje

Mesto Bánovce nad Bebravou zatiaľ neeviduje problémy na ulici K nemocnici, ktorej obyvatelia zostali od štvrtka (22. 10.) v karanténe.

Bánovce nad Bebravou.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na Liptove pribudol v piatok dosiaľ najvyšší počet infikovaných

Situácia sa začína zhoršovať už aj v okrese Ružomberok.

TMR zatvára strediská Jasná a Vysoké Tatry

V prípade priaznivého vývoja situácie na Slovensku by mohli znova otvoriť 6. novembra.

Ľudia stoja v radoch pred odbernými miestami

Odberové miestnosti sa otvorili o ôsmej hodine ráno.

Už ste čítali?