TRENČÍN/BRATISLAVA. Študenti Strednej odbornej školy (SOŠ) obchodu a služieb Jilemnického v Trenčíne zaznamenali výrazný úspech na celoslovenskej súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov 2016. V meraní síl s výraznou konkurenciou dokázali dominovať vo viacerých súťažných kategóriách.
V utorok 22. marca 2016 sa v Bratislave uskutočnil JA Veľtrh podnikateľských talentov 2016, v rámci ktorého sa predstavili aj študenti z SOŠ obchodu a služieb Jilemnického v Trenčíne.
V dvoch tímoch – „Črepiny minulosti“ a „Po stopách Čertov“ zaznamenali študenti 3. ročníka študijného odboru služby v cestovnom ruchu úspech vo viacerých kategóriách.
Žiaci zo skupiny Črepiny minulosti prezentovali destinácie Trenčianskeho kraja, ktoré sú opradené legendami o prebývajúcich duchoch, strašidlách a tragických udalostiach. S projektom „Strašidelná cesta Považím“ získali prvé miesto v kategórii Najlepší regionálny produkt. V súťažných kategóriách veľtrhu Prezentačné vystúpenie súťažného tímu a Najlepší študentský tím sa umiestnili na druhých priečkach.
Úspech skupina Črepiny minulosti uzavrela tretím miestom v kategórii Najlepší prezentačný tím.

Po stopách čertov
Druhý tím reprezentujúci SOŠ obchodu a služieb Jilemnického v Trenčíne s názvom Po stopách čertov, naplno bodoval v kategórii Najzaujímavejšia prezentácia regiónu.
Študenti prezentáciou „čertovských“ lokalít regiónu, ako napríklad SKI Čertov, Čertova skala alebo Čertova pec oslovili natoľko, že získala i špeciálnu cenu v kategórii Prezentačné vystúpenie súťažného tímu.
„Podnikateľské zručnosti sú cennejšie ako inokedy a to v každom podniku, organizácii alebo administratíve. Sú kľúčovým faktorom pri úspešnom prechode mladých ľudí zo sveta školy do sveta práce. Aj o tom sú programy JA Slovensko,“ uviedol generálny riaditeľ JA Slovensko Adam Šepetka.
JA veľtrh podnikateľských talentov poskytuje priestor študentom na prezentáciu celoročného úsilia. Pod vedením učiteľa a konzultanta z praxe študenti v programoch JA Aplikovaná ekonómia a JA Podnikanie v cestovnom ruchu, zakladajú študentské firmy a získavajú tak praktické skúsenosti zo sveta biznisu.
Učia sa komunikovať, aplikovať marketingové nástroje, riešiť problémy a pracovať s reálnymi výrobkami a službami. V rámci veľtrhu sa stretávajú so skutočnou konkurenciou a dostávajú tak príležitosť zúčastniť sa reálnej trhovej súťaže.
Autor: tn